| Forfatter | Melding |
|---|
tjalps
| 23 januar 2005 21:17 ZIGBEE-Slik starter | | | tags: start zigbee zigbee hvordan zigbee design zigbee starte hvordan zigbee starter med zigbee hvordan du starter zigbee |
|
| Hallo!
Jeg begynner med ZigBee design, fordi jeg tror at det virkelig har store potetntial grunn av pris og brukervennlighet.
Hadde noen prøvd Microchip demonstrasjon og hvordan det fungerer? Hvordan er med stakken?
Kan du sugest med hva som er best å begynne?
Kan vi virkelig oppnå 25m avstander og mer?
Vennligst skriv noe som du tror er bra for nye folk på dette temaet!
hilsen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
svicent
| 23 januar 2005 21:55 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: zigbee opplæringen |
|
| Issue 175 (februar 2005) av Circuit Cellar bladet inneholder Del 1 av en tutorial på ZigBee. Opplæringen inneholder to deler.
Hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 24 januar 2005 0:20 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: start zigbee zigbee hvordan zigbee design ember zigbee zigbee starte zigbee forum zigbee ember stabel |
|
| | tjalps wrote: | Hallo!
Jeg begynner med ZigBee design, fordi jeg tror at det virkelig har store potetntial grunn av pris og brukervennlighet.
Hadde noen prøvd Microchip demonstrasjon og hvordan det fungerer? Hvordan er med stakken?
Kan du sugest med hva som er best å begynne?
Kan vi virkelig oppnå 25m avstander og mer?
Vennligst skriv noe som du tror er bra for nye folk på dette temaet!
hilsen! |
Hei
1) Prøv å søke etter Zigbee på dette forumet og du vil finne litt informasjon om Zigbee 2) Gå til www.zigbee.org for innledende info 3) Det er noen gode IEEE avhandlinger om emnet
Rekkevidde: 25m bør ikke være et problem. Freescale har oppnådd linken over 300m! Zigbee prosjektpakker: Ember, Microchip, Chipcon og Freescale tilbyr Zigbee prosjektpakker. Den Ember stack er ganske ryddig. Jeg vet ikke om de andre. Prøv selv.
Lykke til |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
tjalps
| 24 januar 2005 12:14 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember stabelen ember stabel |
|
| Hallo!
Hva mener du at Ember stakken er pent?
Hilsen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 24 januar 2005 13:34 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember stabelen ember stabel |
|
Hva mener du at Ember stakken er pent?
Hilsen! |
"Det synes å fungere godt. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
tjalps
| 24 januar 2005 14:15 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember ic |
|
| Hallo!
Visste du kjøpe komplett utvikling fra ember eller du begynte å jobbe kun med Ember IC's?
Hilsen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 24 januar 2005 19:17 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember ic |
|
Visste du kjøpe komplett utvikling fra ember eller du begynte å jobbe kun med Ember IC's?
Hilsen! |
Hei
Vårt team har nylig startet på denne blanding av ekstern sensor og vår egen teknologi.
ATB |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
milojames
| 24 januar 2005 22:07 Re: ZIGBEE-Slik starter | | |
|
| Ta en titt på http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103 . Jeg har spilt rundt med Freescale utviklingspakke og det fungerer ganske bra. Du kan få 25m, men du må bygge egne antenner. De på eval styret ikke er veldig god. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 25 januar 2005 0:46 Re: ZIGBEE-Slik starter | | |
|
| | milojames wrote: | Ta en titt på h ** p: / / www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103 . Jeg har spilt rundt med Freescale utviklingspakke og det fungerer ganske bra. Du kan få 25m, men du må bygge egne antenner. De på eval styret ikke er veldig god. |
Er det riktig at du trenger to antenner? Det ser ut som det fra brosjyre. Takk. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
tjalps
| 25 januar 2005 9:02 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember ic |
|
| Som er bedre EMBER eller Freescale?
Hilsen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 25 januar 2005 10:09 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember ic |
|
| | tjalps wrote: | Som er bedre EMBER eller Freescale?
Hilsen! |
Vanskelig å si. Du må jobbe med både å fortelle. Jeg har ikke.
ATB |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
milojames
| 28 januar 2005 1:17 Re: ZIGBEE-Slik starter | | |
|
| Ja, Freescale deler har en egen tx og rx antenne. Jeg brukte en tx / rx bytte til bare bruke en antenne, men jeg antar du kan også lage en passiv kombinere circut siden enheten aldri sender eller mottar samtidig.
den chipcon CC2420 er en mye hyggeligere del og har tx / rx bytte innebygd, samt maskinvarebasert kryptering, men er dyrere, så jeg må bruke Freescale del. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 28 januar 2005 10:19 Re: ZIGBEE-Slik starter | | |
|
| | milojames wrote: | Ja, Freescale deler har en egen tx og rx antenne. Jeg brukte en tx / rx bytte til bare bruke en antenne, men jeg antar du kan også lage en passiv kombinere circut siden enheten aldri sender eller mottar samtidig.
den chipcon CC2420 er en mye hyggeligere del og har tx / rx bytte innebygd, samt maskinvarebasert kryptering, men er dyrere, så jeg må bruke Freescale del. |
Det kommende deler også fra newcommers synes å bli bedre. Vanskelig å si noe som vil være best.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mitesh
| 29 januar 2005 11:31 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: zigbee detaljer |
|
| Hei Har noen kroppen har full informasjon om ZigBee. Gjøre kroppen har ekstra Freescale utvikling bord.
Vær støtte meg, jeg vil ha en. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
DonJ
| 29 januar 2005 15:00 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: zigbee detaljer detaljer zigbee ic ic zigbee |
|
| | mitesh wrote: | Hei Har noen kroppen har full informasjon om ZigBee. Gjøre kroppen har ekstra Freescale utvikling bord.
Vær støtte meg, jeg vil ha en. |
Jeg tror det er ikke gratis.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
tjalps
| 29 januar 2005 17:30 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember ic ember eller chipcon |
|
| Hallo!
Yest som er sant. Fra begynnelsen Freescale hadde begrenset antall utvikling prosjektpakker og nå er han stoped handlingen og hvis jeg har rett kan du bestille utviklingspakke for rundt 99 USD, som er mye billigere enn Ember og ChipCon.
hilsen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ivoblog
| 13 februar 2005 12:36 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: ember zigbee zigbee ember koden c zigbee mikrobrikke zigbee maske routing ember ic zigbee mikrobrikke koden mikrobrikke zigbee maske |
|
| Microchip har en flott pakke med to microcontroller styremedlem og to ieee802.15.4 stand RF moduler for 199 USD. Settet er begrenset ved at den bruker pre-spec zigbee programvare uten maske routing funksjonalitet. Kildekoden er inkludert imidlertid (men ikke C-kompilatoren).
Mer her: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/articles/25600.aspx og bilder: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/6381.aspx
RF moduler bruke ChipCon CC2420 chips. Ember re-etiketter disse sjetonger EM2420.
Chipcon selger CC2420EM, bilder her: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/4045.aspx. Dette er en CC2420 RF Module. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
omara007
| 03 mai 2005 5:42 Re: ZIGBEE-Slik starter | | | tags: zigbee hvordan du hvordan du zigbee c zigbee koden |
|
| | Jeg hørte at Freescale er distribuerer sine ZIgBee MAC koden gratis men under visse conditionds eller noe sånt .. Er det sant? .. Hvis ja, hvordan kan jeg komme til å ha denne koden gitt at jeg vil bruke den i min herre? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |