| Forfatter | Melding |
|---|
E = MC2
| 26 januar 2005 16:30 amplitude modulation | | |
|
| Jeg har et spørsmål om amplitude modulation. i en AM-sender signalet og bærefrekvens multipliseres med et blandebatteri som produksjonen er gitt til de siste etappen forsterkeren som deretter matet til en antenne. rett??
frekvensen av transportør er omtrent ti ganger frekvensen av signalet (jeg leste dette et sted). men når begge signalene multipliseres det resulterende amplituden modulert signal har hyppigheten av transportør og formen ligner på signalet som skal overføres.
Jeg forstår den delen som resultatet av blandebatteri ligner på signalet. hva jeg dont oppfatte Derfor er frekvensen av modulert signal lik signal til transportør. doesnt multiplikasjon gjøre noe for å frekvensen??
og min andre spørsmålet er hvordan det er to analoge signaler multiplisert?
faktisk jeg har en kommunikasjons-kurs dette semesteret og jeg vil gjerne vite alt om kommunikasjon fra A til Å. slik at enhver bok anbefalinger vil bli verdsatt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
usernam
| 26 januar 2005 16:57 Re: amplitude modulation | | |
|
| | E = MC2 skrev: | Jeg har et spørsmål om amplitude modulation. i en AM-sender signalet og bærefrekvens multipliseres med et blandebatteri som produksjonen er gitt til de siste etappen forsterkeren som deretter matet til en antenne. rett??
frekvensen av transportør er omtrent ti ganger frekvensen av signalet (jeg leste dette et sted). men når begge signalene multipliseres det resulterende amplituden modulert signal har hyppigheten av transportør og formen ligner på signalet som skal overføres.
Jeg forstår den delen som resultatet av blandebatteri ligner på signalet. hva jeg dont oppfatte Derfor er frekvensen av modulert signal lik signal til transportør. doesnt multiplikasjon gjøre noe for å frekvensen??
faktisk jeg har en kommunikasjons-kurs dette semesteret og jeg vil gjerne vite alt om kommunikasjon fra A til Å. slik at enhver bok anbefalinger vil bli verdsatt |
AM ligningen er noe som A [1 km (t)] cos (ωt) der m (t) er signalet. Så du kan nå se på dette som en cosinus bølge med tiden varierende amplitde av A [1 km (t)]. Anta at m (t) var også en sinusoid hvis du var å multiplisere ut og utvide modulert signal uttrykket det skulle være 3 forskjellige frekvens komponenter. Så å si at frekvensen av modulert signal er lik signal om transportøren ikke faktisk sann. Som en god bok Communication Systems by Simon Haykin ville være et godt alternativ. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
van_gift
| 26 januar 2005 17:29 amplitude modulation | | |
|
| | Normalt bærefrekvens er mye høyere enn båndbredden til modulert signal. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Borber
Joined: 01 Jan 1970 Innlegg: 1561 Hjalp: 117 Sted: Slovenia
| 26 januar 2005 17:46 Re: amplitude modulation | | |
|
| | Frekvens av modulert transportøren er lik bærefrekvens! Produkt av modulering prosessen er to sidebånd frekvenser hvis modulering signalet er ren synd (ωm), ω-ωm og ω ωm foruten ω. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Andre3000
| 27 januar 2005 0:01 amplitude modulation | | |
|
| I Am the modulasjon er transportørens amplitude og ikke for frekvens.
Du kan lese mer info om HAYKIN bok |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IanP
Joined: 05 Oct 2004 Innlegg: 6490 Hjalp: 1542 Sted: West Coast
| 27 januar 2005 3:50 Re: amplitude modulation | | |
|
| Noen ytterligere explenations med eksempler finner du her: http://www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
nand_gates
| 27 januar 2005 7:52 Re: amplitude modulation | | |
|
| hvordan er to analoge signaler multiplisert? Svar: Bruke en få kontroll forsterker.
En forsterker multipliserer inngangssignalet med en konstant "A" kjent som gevinst av at forsterker. Hvis du gjør dette hele tiden varierer i henhold til en annen inngangssignalet deretter det du får er en gevinst kontrollert forsterker eller amplitude modulator. I dette tilfellet utdataene er gitt ved K * vin1 * Vin2;
I en transistor forsterker kan du variere gevinsten ved å endre transistor biasing. Dette er fordi transconductance av transistoren avhengig biasing. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
E = MC2
| 27 januar 2005 18:25 Re: amplitude modulation | | |
|
| egentlig Andre3000 Jeg bestemte meg for ikke å ta en titt på Haykin bok ved å se på anmeldelser for boken på amazon.com
Jeg vet at jeg burde ikke tro på vurderinger til bokført store områder og at denne boken er som ganske "THE" bransjestandard. bortsett fra jeg dont vite hvorfor jeg har ikke lest den boken. im leter etter Lathi bok. men jeg har ikke funnet den noen steder ennå.
og nand_gates jeg leste det i en bok, men acutally noen fortalte meg at i den analoge verden multiplikasjon er virkelig vanskelig å gjøre. Han fortalte meg at du først må ta logaritmen til de to signalene ved log forsterkere og deretter legge dem ved å legge til en forsterker, og deretter ta antilog av resultatet av en antilog amp. så jeg ville bare bekrefte. enn en meget everyone |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Mina Ayman
| 27 januar 2005 18:29 amplitude modulation | | |
|
| Dette er en utmerket bok som vil være svært nyttig for deg i din kommunikasjon studie http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=84979&highlight=communications handbook |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 27 januar 2005 18:29 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Bukitoo
Joined: 12 oktober 2003 Innlegg: 140 Hjalp: 2 Sted: Argentina
| 28 april 2005 4:44 Re: amplitude modulation | | |
|
| Variabelen gain forsterker (å generere multiplikasjon) er én måte. En annen måte (snakker om et tilfeldig signal xa cosinus transportør) er å inngangen du signalet til en switch (bytter på bærefrekvens) og deretter filtrere resultatet med et band pass filter av båndbredden til tilfeldige signalet.
En annen måte er å kjøpe en liten LED som gjør en (t) xb (t) direkte. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
cedance
Joined: 24 oktober 2003 Innlegg: 704 Hjalp: 28 Sted: Tyskland
| 02 kan 2005 7:59 Re: amplitude modulation | | |
|
| vel, reg. referansene eller materialer u bedt om, bortsett fra bøker og papirer u komme herfra, vil jeg gjerne u gå Thro A * ilent nettsted. de utstede en gratis student versjon CD rom og et 6 cd som inneholder ulike opplæringsprogrammer. Jeg vedder på at ingen kan matche dem for en nybegynner kurs.
bla gjennom nettstedet helt å utforske gratis CD tilbud som er utvilsomt den beste.
/ http://www.educatorscorner.com/index.cgi
/ cedance |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
shafee001
| 02 kan 2005 8:20 Re: amplitude modulation | | |
|
| hei alle; 1. Hyppigheten av transportøren ikke å være 10 tiden base band signal, noen frekvens mer enn 2 * base band signal frekvensen er bra engough 2. hyppigheten av modulert signal er sentrert på bærefrekvens, og har siden band (det basnd bredde) er lik å basere bandet frekvensen til høyre og til venstre, til undersnad anser at W er bærefrekvens w er base band frekvens cos (wt) * cos (Wt) = cos (W w) t cos (WW) t, så det resulterte signalet er cos sentrert på W og har to side sløyfer til høyre w, og til venstre-w, så båndbredde er w men sentrert på W.
3. produsing AM er enkelt å bruke og swich transistoren er transportør knyttet til basen, og basen bandet signalet er koblet til det emmiter
baseband signel | | / \ / |_________||______ Output modulert signal carrier ------/ \ / \ / \ /-----| <| | | | _ \ / JORD |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
kokabanga
| 02 kan 2005 9:42 Re: amplitude modulation | | |
|
| | E = MC2 skrev: | Jeg har et spørsmål om amplitude modulation. i en AM-sender signalet og bærefrekvens multipliseres med et blandebatteri som produksjonen er gitt til de siste etappen forsterkeren som deretter matet til en antenne. rett??
Det finnes kommersielle multiplikator kretser som Ne602 som kanskje brukes til å gjennomføre multiplikasjon i tiden domenet!
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
shmoib
| 02 kan 2005 16:07 Re: amplitude modulation | | |
|
| k er først amplitue modulering gjort ved hjelp av en mikser, som er en ikke-lineær enhet slik at den produserer (......, fc FM, fc-FM, fc-2fm, 2fc 2 fm ,.... .....) så vi bruker når det et filter til å omgå de nødvendige signaler eneste (alltid: FC FM, fc-FM). så den endelige handlingen ikke er multiplikasjon er det bare frekvens skift for signalet frekvens.
blandebatteri kan gjøres av noen som ikke er lineær enhet som transistor |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
hermin
| 13 mai 2005 3:02 amplitude modulation | | |
|
| først, prøve å se etter emner ved hjelp av en søkemotor om det, se etter eBooks på dette forumet,
når bærefrekvens hvis multiplisert med modulerende signal (basedband signal) transportøren vil beholde sin egen frekvens, men vil generere to sidebands. prøv å multiplisere to sinus-funksjoner, f.eks sin (w * fc * t) x sin (w * FM * t), og du vil komme frem til et svar som sin (w * fc * t) cos (w * t (FC - FM)) - cos (w * t (FC FM) ... im ikke sikker med denne ligningen, men du kan sjekke ut bøker og ebøker og du får en større forståelse om AM begreper goodluck med studiene |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
emadi
| 28 mai 2005 13:04 Re: amplitude modulation | | |
|
| Disse to sidene vil hjelpe deg å tenke om disse spørsmål.
http://www.st-andrews.ac.uk/ ~ www_pa/Scots_Guide/RadCom/part9/page1.html
http://www.media.mit.edu/physics/pedagogy/fab/fab_2002/help_pages/networking_resources/more% 20networking/robotics.eecs.berkeley.edu/_sastry/ee20/modulation/node3.html |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
comsians
| 10 juni 2005 9:30 Re: amplitude modulation | | |
|
| Answer1 de grunnleggende definisjonene av AM er å "variere amplituden av transportør i henhold til instantanious verdien av modulerende signalet har amplitude. modifikasjonen er gjort kun i transportøren, derfor er frekvensen av AM modulert bølge som av transportør og amplituden (variasjon) er at av det modulerende signal.
Answer2 to analoge signaler multipliseres med å multiplisere hver av sine respektive instantanious verdier. hver gang domene enhet (tid) får en multiplisert svar på verdien av de to bølger. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
suvendu
| 11 juni 2005 8:53 Re: amplitude modulation | | |
|
| | I alle modulation teknikk varierer vi en av de parameter (amplitude, fase, frekvens) av transportør signal.In AM variere vi amplituden til transportøren ikke frekvens. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Awan
| 13 juni 2005 11:52 Re: amplitude modulation | | |
|
| | gå gjennom "moderne analog og digital kommunikasjon" ved lathi cpater 4 |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
elcielo
| 11 juni 2006 1:14 Re: amplitude modulation | | |
|
| | IanP skrev: | Noen ytterligere explenations med eksempler finner du her: h ** p: / / www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html |
unconnected link. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |