Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

bly syre batterilader design hjelpe

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Professional Hardware and Electronics Design -> bly syre batterilader design hjelpe
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
Giorgia

Hjalp: 1

Post 28 januar 2005 14:44 bly syre batterilader design hjelpe

Hei venner,
Noen som kan hjelpe meg med å designe en automatisk batterilader for bly syre batteri 24 VDC 660 A / t
faktisk jeg trenger en stor gjeldende rundt 66 A @ 27 VDC
Som er den beste metoden: bytte modus regulator, lineær regulator eller ferromagnetic regulator?
noen har en prøve-prosjekt?
Hjelp vil være veldig pris på!

Takk på forhånd
Tilbake til toppen
View user's profile
wizpic

Hjalp: 25

Post 28 januar 2005 21:51 Re: bly syre batterilader design hjelpe

Hi Giorgia

Ditt ber for noen stor strøm der. Jeg har noen spørsmål til deg
En kort beskrivelse hvordan en chager fungerer. Når batteriene er 80% utladet (hvis laderen er caple av ladingen på 65amps) starter dagens bli 65amps det vil ta ca 10hrs å få til 80% ladet (som er kjent har gassing stadium) 2.4VPC (volt per celle) X12 (24V) = 28,8 batteriene starte gassing dette starter tidtakeren off som kan settes for 3/4hrs av denne tiden kostnaden vil ha droped (batteriene ta kontroll for å begrense nåværende) og har batteris nå lader 2.6VPC = 31.2 og SG lesing på batteriet bør være 1250-1280 fordi hvis batteriene dont nå så kapasiteten vil bli redusert og hvis SG er over 1300 tehn betyr batteriene har kommet til slutten av det nyttige (IE wont hold charge) så etter 3 eller 4hrs laderen skal slå seg av for å hindre over lade dem. etter gassing stadiet kan du kontrollere den gjeldende og holde batterispenning ved 27.6V (dette er kjent har flytende) gjeldende kan være 5% av av maks ouptut gjeldende

Kan du gi oss mer informasjon om batteriet. Er en Heavy Duty type bilbatteri eller er de sinlge celler (2Volts hver) en 660AH batteriet er ganske stor batteripakken.

Q1. Hva er tid spam som du ønsker å lade opp batteriene, fordi jeg jobber det ut til å være 660 / 8 = 82,5 forsterkerne å lade opp batteriene i 12-14hrs fra 80% utladet. og til å lade. dem i 8hrs må du ha et 132Amp lader.
Q2. Hvis disse er Heavy Duty 12V batterier er det AH leselisten eller craning kapasitet?

du trenger en transformator-kabel for å forsyne 70-75Amps så du dont over arbeidet transformatoren og en utgang spenning av 33-35V. du må bruke en bro Rectifier (85amp type med 4 75Amp diodes og en stor kjølefinne) en mians contactor å slå den av / på og en tidtaker kortet skal kunne dectect av batterispenning.
Så i utgangspunktet tror jeg du er ute etter en industriell type chager. alt depands på batteriene du bruker.
Jeg har bare gi en kort beskrivelse har jeg kan gå på (dvs ti år på batteri og lader spillet fungerer for deg)

håper dette hjelper deg

wizpic
Tilbake til toppen
View user's profile
Giorgia

Hjalp: 1

Post 03 februar 2005 22:31 Re: bly syre batterilader design hjelpe

Hi Wizpic,
Tusen takk for du hjelp, og beklager sent i mitt svar

batteriet er Heavy Duty biltype 4x 12 V 330 A / t hver
og jeg trenger å lade den i ca 10 / 12 timer.
Jeg ser etter et schematics, ideer og dokumentasjon på hvordan bygge en automatisk batterilader.

Takk på forhånd, hjelp skal bli veldig pris på!
Tilbake til toppen
View user's profile
flokete

Hjalp: 10

Post 04 februar 2005 16:38 Re: bly syre batterilader design hjelpe

Hei;
Pls sjekk www.microchip.com programmet oppmerksom området.
Tilbake til toppen
View user's profile
neuralc

Hjalp: 5

Post 04 februar 2005 16:58 bly syre batterilader design hjelpe

Hei,
Sjekk denne artikler:

h ** p: / / www.vicr.com / documents / design_articles / pb_battery-charger.pdf

h ** p: / / www.panasonic.com / industri / battery / oem / images / pdf / Panasonic_VRLA_ChargingMethods.pdf

h ** p: / / wwww.ges.cz/sheet/u/uc3906n.pdf

Problemet mitt nå er å bygge AC (230Vac)-DC (40Vdc) (100W) konverter (kanskje bytte modus for høy effekt)?

NeuralC
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Professional Hardware and Electronics Design -> bly syre batterilader design hjelpe
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS