cedance
Joined: 24 oktober 2003 Innlegg: 704 Hjalp: 28 Sted: Tyskland
| 01 Mar 2005 13:37 Re: Konvertering av PC-skjermen til VCD overvåke | | |
|
| hei,
når u kan bruke en TV-tuner kort for å koble ur kabel ledninger til skjermen for å vise channles på skjermen, jeg tror det bør være i stand. u kan gjøre én ting. bruk VCD spilleren å få o / p Thro en tråd i samsvar til kabelen wire (ususally inneholder ledning skal kobles til TV) .. Jeg mener .... stedet kobler til TV-u kunne ty på skjermen. Likevel kan en overvåke definitivt spille ... tingen er .. Treg. tilkoblingen .. vil avklare om dette furthur etter jeg får mer materiale ..! 
/ cedance
Sist endret av cedance den 07. Mar 2005 16:27, endret 1 gang totalt |
|
pisoiu
Joined: 31 desember 2002 Innlegg: 729 Hjalp: 24 Sted: Romania
| 01 Mar 2005 19:37 Konvertering av PC-skjermen til VCD overvåke | | |
|
| Hei, Du kan ikke koble en PC-skjerm til en kompleks video signalkilde. En PC-skjerm er ikke konstruert for dette. Komplekset videosignal vises ved en TV inneholder alle elementene som kreves for å vise et bilde (luminans og krominans signaler), med en oppløsning på 768x576 piksler (for PAL og SECAM standarder). Den horisontale skanning Frekvensen er 15.625 Hz og den vertikale er 50Hz, og displayet formatet er interlaced. En PC-skjerm fungerer bare fra 31Khz skanning freqency og oppover, avhengig av oppløsning og den vertikale oppdateringshastighet. Videre, på en PC-skjerm, er videosignaler overføres separat for hver primærfarge (rød, grønn og blå). For å konvertere CVBS (video kompleks) signal for en klar-til-skjerm signal på en PC-skjerm, må du dekode det for å trekke ut R, G og B componets, konvertere dem til digitale, lagre dem i en framebuffer minne og lese dem tilbake til en høyere rente, passer for en PC-skjerm, og deretter konvertere dem tilbake i analogt format. Enkelt.
/ pisoiu |
|