elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Slik fastslår MOS Switch aspect ratio?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog IC Design & Layout -> Slik fastslår MOS Switch aspect ratio?
Forfatter Melding
Ethan

Post 17 juni 2005 16:53

hva er størrelsesforholdet NMOs?

Hei der,

For tiden er jeg student og arbeider OTA med bryter-kondensator CMFB og senere skal bytte-kondensator forsterker design. Jeg lurer på hvilke er best MOS bryteren størrelsesforhold.

Si for TSMC 0.35um teknologi med 5v prosess, minimum lengde er 0,5 mikron. Så hvordan kan jeg velge W / L for NMOs bryterne i switch-kondensator CMFB og også i prøvetaking og forsterkning?
hvor skal jeg distribuere overføring porter switch og NMOs brytere only?

Jeg har lest Martin's bok, Razavi bok, og noen papirer. Noen sa med minimum lengde og store bredde; noen papirer sa selv med lange brytere for å redusere klokke feedthrough (i 2004 ISSCC).

Så jeg er forvirret. Kan noen fortelle meg mer pratical regler og mer spesifikke regler om dette?

Ethan
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 17 juni 2005 16:53

Annonser

Tilbake til toppen
aryajur

Hjalp: 73

Post 17 juni 2005 21:21

Re: Slik fastslår MOS Switch aspect ratio?

1. alle til å bestemme om du kan sette en overføring gate eller en NMOs / PMOS bare bytte avhenger av hva bryteren må passere. NMOs kan passere lave spenninger riktig og ikke høy spenning, mens en PMOS gjør det motsatte. SO i innganger som må passere høye og lave verdier vil kreve en overføring gate.
Til størrelse et enkelt bytte transistoren, som brukes til å sende signaler, må du få slippe over bryteren så lav som mulig, dvs. ON motstanden bør være lav. Ved hjelp av en transistor som bryter vi opererer den i triode-regionen (MOS) eller metning regionen (BJT) så fra triode regionen ligningen du kan beregne motstand på bryteren og prøve å minimere den. Det vil være lett å se at W er å være så stor som mulig. Men du må også vurdere parasittisk kapasitans som øker med økende W. Så øke W bare opp til et beløp opp til som parasittisk kapasitans verdien er akseptabelt. De parasittiske capacitance vil skade ur båndbredden hvis du bryr deg om at det også vil kaste bort halvparten av signalet makt i lading og utlading hver gang.
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog IC Design & Layout -> Slik fastslår MOS Switch aspect ratio?
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Aspect Ratio (2)
Størrelsesforholdet transistor (5)
Plantegning størrelsesforhold vanskeligheter under 0.25 (2)
Høy størrelsesforhold simulering problemer i HFSS (2)
NMOs og PMOS (W / L) størrelsesforhold versus Vth (6)
Slik fastslår W og L MOS transistor (3)
Slik fastslår cap og bytte størrelser i SC CMFB! (8)
Hvordan utforme en høy ytelse ville bytte? (12)
hvordan å kvantifisere MOS bytte S / H lineære slo feil for ADC? (6)
Slik finner du ekte lue størrelse i Switch-Cap Filter? (1)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS