| Forfatter | Melding |
|---|
crowinu
| 13 januar 2006 8:10 Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Hei der,
Hva er den mest effiecent av disse tre? VB.net 2005 VB eller VB6?
Jeg trenger å samhandle pic gjennom serieporten selv lese data fra en USB-enhet?
alle hjelpe? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Cortex
| 14 januar 2006 17:32 Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| vb.net er den beste etter min mening. VB6 er dødt, og støttes av Microsoft nå |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
hr_rezaee
Joined: 06 Oct 2004 Innlegg: 892 Hjalp: 88 Sted: Iran-Mashhad
| 15 januar 2006 7:22 Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| vb.net er god, men den trenger. netto plattform å kjøre. Du kan enkelt grensesnitt din MCU med VB6. bruk mscomm.ocx ActiveX. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
metal
| 15 januar 2006 22:39 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Hei
VB.NET er det samme som 2005 VB, noe vis, de fleste av den harde ting å gjøre med VB6 er formkake nå i VB.NET, for eksempel skriving til registeret og INI-filer, skuff håndtering, og mange andre ting. Jeg startet med VB6, og flyttet til VB.NET en måned senere. Men jeg er fortsatt læring, og jeg liker VB.NET nå.
Kontroll-rekker ikke støttes i VB.NET, men vi kan gjøre forfalskning kontroll array, eller hva heter, rekke kontroller ved hjelp av kontroll egenskaper. Også gir nytt navn en arkiv støttes ikke lenger i VB.NET, følte jeg frustrert i gjerning, men jeg løste det med å flytte metoden i filen klassen som gjorde meg å endre filnavnet og flytte den til et annet sted på samme tid, pen bra. XP-stil er lett implementeres i VB.NET hjelp enablevisualstyles og doevents. IDE er svært hjelpe, særlig i Microsoft Visual Studio 2005, dens virkelig fantastiske og lett håndterbare.
Ingen grunn til å klage. NET framework lenger når distribuere et program, fordi det vil bli inkludert i det nye kommende Windows Vista nå, før eller senere vil VB6 miste sin funksjonalitet. Jeg kan si det. NET vil være Microsofts programmeringsspråk for de neste 10 årene, så hvorfor gå glipp av toget, eller for sent til det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
aslm
| 15 januar 2006 22:48 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Jeg var litt i samme situasjon for en tid siden.
VB.NET mye bedre språk, støtte for gjenstander og lignende, bedre developement miljø. Big downside er det. NET plattformen må installeres, ca 24 MB med data. Jeg tror det er med i XP SP2. Dette er ikke availibel for W95/98, må datamaskinen bruker W2K eller XP.
VB 6 fungerer fremdeles og kan bli "oppdatert" med nye ocx komponenter og lignende ved behov. I dette tilfellet Runtime Environment er et par dll filer som enkelt installerer et program.
Til slutt faktisk jeg valgte VB 6 som jeg trengte å distribuere mitt program, og ønsket ikke alle problemer med. NET plattformen instalation og støtte for en kunder. Hvis programvaren ville ha vært brukt på noen datamaskiner under tilsyn min jeg ville ha installert. NET ting og gått med VB. NET
Serieport tilgangen er enkel i VB bare bruk MSCOMM. Den eneste begrensningen jeg har kjørt inn er at den bare støtter port numers opptil 16. Til slutt gikk jeg for ekstern løsning å komme rundt dette ...
hilsen meg |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
metal
| 15 januar 2006 23:04 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Hei
VB.NET er det samme som 2005 VB, noe vis, de fleste av den harde ting å gjøre med VB6 er formkake nå i VB.NET, for eksempel skriving til registeret og INI-filer, skuff håndtering, og mange andre ting. Jeg startet med VB6, og flyttet til VB.NET en måned senere. Men jeg er fortsatt læring, og jeg liker VB.NET nå.
Kontroll-rekker ikke støttes i VB.NET, men vi kan gjøre forfalskning kontroll array, eller hva heter, rekke kontroller ved hjelp av kontroll egenskaper. Også gir nytt navn en arkiv støttes ikke lenger i VB.NET, følte jeg frustrert i gjerning, men jeg løste det med å flytte metoden i filen klassen som gjorde meg å endre filnavnet og flytte den til et annet sted på samme tid, pen bra. XP-stil er lett implementeres i VB.NET hjelp enablevisualstyles og doevents. IDE er svært hjelpe, særlig i Microsoft Visual Studio 2005, dens virkelig fantastiske og lett håndterbare.
Ingen grunn til å klage. NET framework lenger når distribuere et program, fordi det vil bli inkludert i det nye kommende Windows Vista nå, før eller senere vil VB6 miste sin funksjonalitet. Jeg kan si det. NET vil være Microsofts programmeringsspråk for de neste 10 årene, så hvorfor gå glipp av toget, eller for sent til det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
crowinu
| 17 januar 2006 8:15 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| | metall skrev: | Hei
mitt opprinnelige problemet var kompatibilitet på alle vinduer, men jeg tror jeg vil holde oss til vb.net nå, må oppdatere mine kunnskaper Abou det føre latley jeg brukt mye ansci c.
yeah Jeg la merke til det du sa metall at enkelte ting som var vanskelige i VB6 nå er bit av kaken i vb.net men karmen ikke det rette foward som VB6.
crowinu |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
aslm
| 17 januar 2006 11:47 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| . NET plattformen instalation vil mest sannsynlig ikke være et problem som du skriver. Og hvis kundene bare bruke XP Jeg tror også at det ville fungere med bare mindre problemer. Men sitll det er mange der ute med 95/98/Me samt win2k og for dem. NET er ikke noe alternativ.
Jeg hadde også noen tvil om å spørre custmer med XP/win2k og nei. NET å installere det fordi jeg vet at vi da vil ta det første støtte treffet hvis dens problem. Jeg tror dette har også forbedret over tid, men likevel, feal jeg litt dårlig på å spørre kunden å installere 24MB updat til vinduer for en 1mb enkel programvare.
hilsen meg |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
crowinu
| 17 januar 2006 13:50 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| | aslm skrev: | . NET plattformen instalation vil mest sannsynlig ikke være et problem som du skriver. Og hvis kundene bare bruke XP Jeg tror også at det ville fungere med bare mindre problemer. Men sitll det er mange der ute med 95/98/Me samt win2k og for dem. NET er ikke noe alternativ.
Jeg hadde også noen tvil om å spørre custmer med XP/win2k og nei. NET å installere det fordi jeg vet at vi da vil ta det første støtte treffet hvis dens problem. Jeg tror dette har også forbedret over tid, men likevel, feal jeg litt dårlig på å spørre kunden å installere 24MB updat til vinduer for en 1mb enkel programvare.
hilsen meg |
programvaren jeg koding er bare for min bruk for et bestemt program tilkobles med prosjektet mitt. så om installasjon og kunder jeg har ikke noe problem. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
metal
| 18 januar 2006 19:59 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Hei
Det er ikke nødvendig å bekymre seg for at også alternativer for distribusjon omfatter evnen til å ditribute. NET framework med programmet.
crowinu,
La meg vite er hva du intrested i VB.NET, kan vi samarbeide om et prosjekt, selv om jeg ikke vet hvordan du gjør det, kan vi lære det.
ha det |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
crowinu
| 18 januar 2006 20:20 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| | metall skrev: | Hei
Det er ikke nødvendig å bekymre seg for at også alternativer for distribusjon omfatter evnen til å ditribute. NET framework med programmet.
crowinu,
La meg vite er hva du intrested i VB.NET, kan vi samarbeide om et prosjekt, selv om jeg ikke vet hvordan du gjør det, kan vi lære det.
ha det |
Jeg vil fortelle deg at jeg har noen sjanse årsak snart jeg har eksamen så jeg trenger å studere .
takk en meget metall |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 18 januar 2006 20:20 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Fayez_M
| 23 januar 2006 18:41 Re: Visual Basic 6/.net eller 2005? | | |
|
| Det er bedre å bruke VB2005 til grensesnittet pic. generelt er det veldig bra å lære VB2005 som det er den nye teknologien til Microsoft slik at du ønsker bedre vet det, fordi det er veldig lett og har meget omfattende bibliotek. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |