| Forfatter | Melding |
|---|
ljy4468
Joined: 20 juli 2005 Innlegg: 199 Hjalp: 10 Sted: Sør-Korea
| 19 januar 2006 3:44 Ville bytte kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| Hei alle! Jeg har spørsmål om ville bytte størrelse. Kan bytte størrelse over 70um, 100um (gate) uten å bruke multiplikator eller fingeren? Selvfølgelig er det ikke noe problem i simulering Hvis jeg bruker store størrelser bytte Men jeg tror det finnes problemer i oppsettet Jeg har hørt at multiplikatoren eller fingeren strukturen anbefales for gate over 20um. Som er sant?
takk på forhånd. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
eda_freak
| 19 januar 2006 7:08 Re: Mos bryteren kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| Hei! Jeg tror at ved å bytte u mener bredden på MOS enheten ... ja faktisk u kan simulere for større bredde av enheten, men du bør bryte den ned i multipler dvs. fingre ... dette ideelt bør også gjenspeiles i krydder netlist av multipler (M verdi) for enheten simulering ..... større bredder har større gate og diffusjon capacitances assosiert med dem ... så det alltid smart måte å bryte dem ned i smallerer håndterbare fingre .... nå dette også bidrar til å gjøre gode layouter særlig når u er å lage digitale celle bibliotek ... som har størrelse spesifikasjoner (teknologi definations). |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
venkateshr
| 19 januar 2006 8:31 Re: Mos bryteren kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| Det er svært fornuftig å bruke fingrene hvis u vil gjerne etterligne en høy bredde mosfet.the grunner er
1. Capacitances (diffusjon) vil bli sterkt redusert på grunn av deling av avløp
2.gate resisntace vil bli heavil redusert og dette hjelpemidler på frekv. respons.
3. oppsettet er enkelt (når rommet er opptatt) |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
paulux
| 20 januar 2006 10:45 Re: Mos bryteren kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| | Er det noen optimal måte å dele dette flere finger? Enhver kriterier, vederlag fra virkelige eksempel? Takk for kommentarer |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 20 januar 2006 10:45 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
jutek
| 21 januar 2006 14:47 Re: Mos bryteren kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| hallo
når jeg dele store (10m) PMOS i 1000 fingre, ingenting endres. Kapasitet er fortsatt de samme.
burde jeg splitte den i 10 fingre og koble 100 transistor parallellkoblet å se resultatet?
det heller ikke endres antyhing. jeg bruk tsmc 0.18um
hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
rockycheng
| 22 januar 2006 0:15 Ville bytte kan være over flere titalls um ????? | | |
|
| jutek,
Du har rett. CGS og CGD er ikke berørt, når du deler den lange gate i mange fingre, siden den totale transistor bredden forblir den samme. Men når fingeren antallet er stort nok, skal renne og kilde capacitances blir nesten halvparten. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |