elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Ville bytte kan være over flere titalls um ?????

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> Mos bryteren kan være over flere titalls um ?????
Forfatter Melding
ljy4468

Hjalp: 10
Sted: Sør-Korea

Post 19 januar 2006 3:44

Hei
alle!
Jeg har spørsmål om ville bytte størrelse.
Kan bytte størrelse over 70um, 100um (gate) uten å bruke multiplikator eller fingeren?
Selvfølgelig er det ikke noe problem i simulering Hvis jeg bruker store størrelser bytte
Men jeg tror det finnes problemer i oppsettet
Jeg har hørt at multiplikatoren eller fingeren strukturen anbefales for gate over 20um.
Som er sant?

takk på forhånd.
Tilbake til toppen
eda_freak

Hjalp: 9

Post 19 januar 2006 7:08

Re: Mos bryteren kan være over flere titalls um ?????

Hei!
Jeg tror at ved å bytte u mener bredden på MOS enheten ... ja faktisk u kan simulere for større bredde av enheten, men du bør bryte den ned i multipler dvs. fingre ... dette ideelt bør også gjenspeiles i krydder netlist av multipler (M verdi) for enheten simulering ..... større bredder har større gate og diffusjon capacitances assosiert med dem ... så det alltid smart måte å bryte dem ned i smallerer håndterbare fingre .... nå dette også bidrar til å gjøre gode layouter særlig når u er å lage digitale celle bibliotek ... som har størrelse spesifikasjoner (teknologi definations).
Tilbake til toppen
venkateshr

Hjalp: 2

Post 19 januar 2006 8:31

Det er svært fornuftig å bruke fingrene hvis u vil gjerne etterligne en høy bredde mosfet.the grunner er

1. Capacitances (diffusjon) vil bli sterkt redusert på grunn av deling av avløp

2.gate resisntace vil bli heavil redusert og dette hjelpemidler på frekv. respons.

3. oppsettet er enkelt (når rommet er opptatt)
Tilbake til toppen
paulux

Hjalp: 8

Post 20 januar 2006 10:45

Er det noen optimal måte å dele dette flere finger? Enhver kriterier, vederlag fra virkelige eksempel? Takk for kommentarer
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 20 januar 2006 10:45

Annonser

Tilbake til toppen
jutek

Hjalp: 5

Post 21 januar 2006 14:47

hallo

når jeg dele store (10m) PMOS i 1000 fingre, ingenting endres. Kapasitet er fortsatt de samme.

burde jeg splitte den i 10 fingre og koble 100 transistor parallellkoblet å se resultatet?

det heller ikke endres antyhing. jeg bruk tsmc 0.18um

hilsen
Tilbake til toppen
rockycheng

Hjalp: 4

Post 22 januar 2006 0:15

jutek,

Du har rett. CGS og CGD er ikke berørt, når du deler den lange gate i mange fingre, siden den totale transistor bredden forblir den samme. Men når fingeren antallet er stort nok, skal renne og kilde capacitances blir nesten halvparten.
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> Mos bryteren kan være over flere titalls um ?????
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Kan noen gi avisene om ville bytte motstand (3)
kan Switch Capacitor CMFB, redue de over hele gevinsten av en OTA (4)
MOS som bryter spørsmål (11)
Bidirectional MOS switch - 3A (3)
Eliminere switch-over toppene (3)
forstand flere microvolt, som kan hjelpe meg ,3 q (14)
hjelp: 15GHz MOS Switch (1)
Design av analoge MOS bryteren (6)
strøm ville transistor switch (4)
Hvordan utforme en høy ytelse ville bytte? (12)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS