Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
mengghee

Hjalp: 3

Post 11 februar 2006 19:03 Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

Jeg har vedlagt en skjematisk diagram av min krets og også et diagram plottet på Driftssyklus Vs Vout. I grafen, det viser at når min Driftssyklus øker til 0,9, utdataene spenningen er lavere enn produksjonen spenning når plikt forholdet er 0,8. hvordan kan det mulig? Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer? og hvis det skjer, hvordan skal jeg unngå det? takk.

takk,
mengghee

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
View user's profile
eecs4ever

Hjalp: 20
Beliggenhet: Analog Environment

Post 12 februar 2006 10:38 Re: Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

Her er hvordan dette øke konverter fungerer:

Fase 1:
Når V1 er høy, M1 slås på, trekke i spenning på node 2 lav.
Denne omvendte biases av diode og isolerer de to halvdelene av krets.
I denne fasen, gjeldende gå gjennom inductor øker, og ytterligere
energi er lagret i inductor i form av magnetisk fluks.

Utdataene spenning / strøm er levert av Jernbane i denne fasen.

Fase 2:

V1 går lav. M2 slås av. node 2 øker i spenning, og diode D2 blir foward forutinntatt. Energien fra de 5 volt VDC og energi lagret i inductor injiseres til høyre halvdel av krets forårsaker spenning vil øke utover 5 V.

Nå skal svare på spørsmålet ditt, hvis Driftssyklus er for nær 1. Deretter vil det være svært lite tid til Inductor å injisere sin energi til høyre halvdel av krets. og Vout reduseres.

Det er min beste gjetning.
Tilbake til toppen
View user's profile
Davood Amerion

Hjalp: 90
Beliggenhet: Persia

Post 12 februar 2006 22:15 Re: Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

Kjære Mengghee
I boost konverter i motsetning til trinn ned konverteringsprogrammet output spenningen ikke proporational å Driftssyklus.
Dette config vanligvis brukes maksimalt 50% Driftssyklus.
hvorfor?
1 - fordi produksjonen spenning er ikke avhengige av Driftssyklus.
det er bedre å si at utgangseffekten er proporational å Driftssyklus.

2 - i fase 2 (Transistor av) inductor må nok tid til å disharge sin energi til produksjon krets via D2.
denne gangen er ikke fikse, og avhenger output spenning. for større spenning denne tiden vil reduseres.

for eksempel, kan du sjekke med (si) 200 ohm, for R8. vil du se VO / DC kurve økt betraktelig.

Hilsen,
Davood Amerion.
Tilbake til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 12 februar 2006 22:15 Ads

Tilbake til toppen
praveenkumar

Post 13 februar 2006 2:34 Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

ved hjelp av resonans konverter hvordan kan vi Buck og øke produksjonen spenning for vinduer teknologi?
Tilbake til toppen
View user's profile
narccizzo

Hjalp: 4
Beliggenhet: PATZCUARO, Michoacán, Mexico

Post 16 februar 2006 12:05 Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9

ved hjelp av resonans konverter hvordan kan vi Buck og øke produksjonen spenning for vinduer teknologi?

jeg dont virkelig forstår spørsmålet
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> Boost Converter Output Voltage Når Driftssyklus er 0,9
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS