elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog IC Design & Layout -> HELP: hvordan identifisere en puls plikt syklus?
Forfatter Melding
Owen Hao

Post 20 februar 2006 12:39

HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus?

Hei
Disse dagene er jeg pålagt å utforme en følgende krets: skjelne en puls plikt syklus uten klokke hjulpet. Inngangssignalet er en serie puls med ulike periode og
forskjellige driftssyklus. Og ingen klokke er tilgjengelig, også lage en klokke er ikke tillatt på grunn av lavt strømforbruk. Jeg må finne ut om hver puls plikt syklus er mer eller mindre enn 50%. Er mulig å designe denne kretsen bare bruke digitale blokker? Noen kunne gi meg en verdifull holdepunkt for det? Nøytral
Tilbake til toppen
mnkeis

Sted: Argentina

Post 20 februar 2006 14:53

Re: HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus?

Hei
Jeg tror du kan bruke to kondensatorer og en komparator, belaste deg en kondensator whit de positive puls og den andre med den negative puls, vil comarator bestemme deg om plikt er over eller under 50%.
Det er bare en idé, håper det phisically mulig og nyttig for deg
Hilsen

Mauro
Tilbake til toppen
sjette

Hjalp: 10

Post 21 februar 2006 3:52

du kan måle gjennomsnitt for innspill puls serien ved å bruke en analog filter og deretter sammenligne denne verdien med en referanse spenning, men denne metoden er bare gyldig for langsiktig tilstand. hvis du vil determin den driftssyklus raskt, er denne metoden ikke er gyldig, kan du fortelle ut den tiden du trenger for å identifisere pulsen plikt syklus?
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 21 februar 2006 3:52

Annonser

Tilbake til toppen
Owen Hao

Post 21 februar 2006 6:41

Hei Sixth & mnkeis:
Takk for at du forslag. Perioden er mellom 0.75us og 50us. Jeg er ikke ansvarlig å bruke analoge filteret fordi jeg tror dens oppløsning er ikke nok. Jeg er fremdeles prøver det rent digitale måten. Men det synes svært vanskelig.
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog IC Design & Layout -> HELP: hvordan identifisere en puls plikt syklus?
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Hvordan få 1 / 3 driftssyklus fra en 50% driftssyklus klokke? (14)
hjelpe meg å kontrollere driftssyklus (4)
hvordan å realisere driftssyklus på 50%? (5)
Forvirret ... Duty Ratio VS Duty Cycle (2)
Hvordan beregne driftssyklus på denne kretsen (5)
Hvordan driftssyklus påvirker ytelsen ADCs? (2)
Hvordan doble (firedoble) frekvens som ikke er 50% duty cycle (2)
hjelp på frequency division og driftssyklus modulering (1)
Hvordan utforme en 1s periode 10% driftssyklus firkantbølge OSC? (4)
Hvordan utforme en 20MHz krystall-oscillator med 50% duty cycle (9)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS