| Forfatter | Melding |
|---|
Owen Hao
| 20 februar 2006 12:39 HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus? | | |
|
| Hei Disse dagene er jeg pålagt å utforme en følgende krets: skjelne en puls plikt syklus uten klokke hjulpet. Inngangssignalet er en serie puls med ulike periode og forskjellige driftssyklus. Og ingen klokke er tilgjengelig, også lage en klokke er ikke tillatt på grunn av lavt strømforbruk. Jeg må finne ut om hver puls plikt syklus er mer eller mindre enn 50%. Er mulig å designe denne kretsen bare bruke digitale blokker? Noen kunne gi meg en verdifull holdepunkt for det? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mnkeis
| 20 februar 2006 14:53 Re: HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus? | | |
|
| Hei Jeg tror du kan bruke to kondensatorer og en komparator, belaste deg en kondensator whit de positive puls og den andre med den negative puls, vil comarator bestemme deg om plikt er over eller under 50%. Det er bare en idé, håper det phisically mulig og nyttig for deg Hilsen
Mauro |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sjette
| 21 februar 2006 3:52 Re: HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus? | | |
|
| | du kan måle gjennomsnitt for innspill puls serien ved å bruke en analog filter og deretter sammenligne denne verdien med en referanse spenning, men denne metoden er bare gyldig for langsiktig tilstand. hvis du vil determin den driftssyklus raskt, er denne metoden ikke er gyldig, kan du fortelle ut den tiden du trenger for å identifisere pulsen plikt syklus? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 21 februar 2006 3:52 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Owen Hao
| 21 februar 2006 6:41 Re: HJELP: hvor å identifisere en puls plikt syklus? | | |
|
| Hei Sixth & mnkeis: Takk for at du forslag. Perioden er mellom 0.75us og 50us. Jeg er ikke ansvarlig å bruke analoge filteret fordi jeg tror dens oppløsning er ikke nok. Jeg er fremdeles prøver det rent digitale måten. Men det synes svært vanskelig. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |