| Forfatter | Melding |
|---|
esojam
| 12 mai 2006 12:09 CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: aksial ratio cSt cSt aksial ratio horn antenne cSt sirkulær polarisasjon |
|
| Hallo. Jeg har et problem. Jeg trenger å designe en dielectric steinhelle i en konisk horn antenne for cicular polariseringen. Jeg bruker CST, men jeg vet ikke hvordan jeg skal se resultatet. Hvordan kan jeg se i CST hvis polarizator virker? Aksial Forholdet må være "1" for sirkulær polarisering, men det er bare føre til "negative" tall. Hvilke andre mengder Jeg må se på resultatet? Omfanget av den elektriske feltet i sonde, som er orientert i X-aksen er omtrent 50dB lavere deretter i sonde, som er orientert i Y-aksen = så det er godt og det er sannhet (Grunnmodus TE11) - den er uten dielectric skive. Men med dielectric steinhelle, omfanget vil endre bare litt. Så gjør noen hjelpe meg? Takk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abuantenna
| 13 mai 2006 22:10 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: sjekk polarisering med cSt cSt vertikal polarisasjon aksial ratio cSt cSt aksial ratio cSt sirkulær polarisasjon Ludwig polarisasjon sirkulært Ludwig sirkulær polarisasjon |
|
| Hei,
Faktisk har jeg diskusjon med noen karer her om samme sak to monthe siden. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke kan finne det nå. Uansett, du må se etter langt feltet resultater i Ludwig 3 koordinering ikke cartesian én. Selvfølgelig må du ha din stråling i z-retning, ellers Ludwig 3 gir ingen sans resultater. Merk deretter de potensielle feltet. Hvis det er vertikale, er det vertikale polarisasjon, og vise versa. For sirkulær polarisasjon, du vil ha samme stråling i begge retninger.
Jeg har spørsmål til deg: Hvordan kan jeg sjekke aksial ratio i CST? La meg vite om fremgangen din, er det viktig for meg også.
Hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
esojam
| 13 mai 2006 23:22 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: aksial ratio cSt cSt aksial ratio |
|
| Hallo, Vel, det er ikke meg, som gjør simuleringen i CST. Det er mitt voksne kollega. Så, jeg vet ikke nøyaktig hvor å vise aksial ratio . (Jeg er ikke sikker, men I'think det er et element av menyen på venstre side av vinduet) - avanserte medlemmer vil bidra mer. Vi vil fortsette på prosjektet på mandag, så vi vil sjekke råd. Takk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abuantenna
| 14 mai 2006 10:59 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: cSt vertikal polarisasjon aksial ratio cSt cSt aksial ratio |
|
| Hei,
Beklager, jeg mente at hvordan vi kan bestemme fra aksial forhold til polarisering? Jeg vet det er på venstre vindu i langt feltet resultater. Jeg hadde ikke spesifisere mål tydelig.
Så, hvordan vi kan avgjøre om den er horisontal eller vertikal polarisering, LHCP eller RHCP? Kunne du gi meg hint eller lenke som forklarer dette? Jeg læring CST selv og uten god kjennskap til disse terminologies.
Hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
esojam
| 14 mai 2006 11:33 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| Hei, Aksial ratio er uttrykk for elliptisk polarisasjon. AR = Emax / Emin, der Emax er max. intensiteten av vektoren E. For lineær polarisasjon AR er uendelig (Emin = 0). Hvis Emax er i horisontalplanet den polariseringen kalles horisontale. Tilsvarende for vertikal polarisasjon. For sirkulær polarisasjon AR er 1 (Emax = Emin).
noe om polarizer: h ** p: / / www.atnf.csiro.au/observers/memos/AT39.3_106.pdf. Det er en forklaring på aksial forholdet også.
Så får jeg forstår spørsmålet ditt riktig? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abuantenna
| 15 mai 2006 0:13 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| Ja, jeg er fullt ut forstår nå meningen. Ønsker deg lykke til. Gi meg beskjed kan du når du får problemet løses.
Hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dch316
| 15 mai 2006 7:23 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| hi guys, å se polarisation av sirkulære antenne bør du velge sfærisk koordinater. Når dette alternativet er aktivert tre tegninger ploted: RHCP, LHCP og aksial Ratio . Hvis antennen er designet for RHCP det bør være et svært lavt nivå av Lhcp og viceversa. I tilfelle du velger ludwig3 det bør være lik i vertikal og horisontal, som abuantenna sa. Vær oppmerksom på at AR bør nær 0 dB på hoveddisplayet retning av stråling, men det vil avta (som er en uunngåelig dårlig effekt av sirkulær polarised antenner) i alle andre retninger. Jeg håper dette vil hjelpe. med vennlig hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abuantenna
| 15 mai 2006 13:00 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: sjekk polarisering med cSt aksial ratio cSt cSt aksial ratio cSt sirkulær polarisasjon Ludwig polarisasjon sirkulært Ludwig sirkulær polarisasjon |
|
| Hei folkens,
Jeg tror vi hadde litt diskusjon før for samme sak. Spørsmålet mitt er: Hvis vi antar at vi ikke vet polarisering og vi liker å fortelle CST gi oss svaret. 1-Skal vi begynne med ludwig3 og sjekke om vi har potensial horisontal del, så vi har horisontal polarisasjon, og vise versa. 2-Hvis vi har amost lik for begge 3-Da må vi flytte til sfærisk koordinering Hvis aksial forholdet er 1, så har vi akkurat sirkulær polarisasjon. Å kontrollere om det er høyre eller venstre, kan vi gjøre det fra LHCP og RHCP komponenter.
Har jeg rett? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dch316
| 16 mai 2006 7:22 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| Kjære Abuantenna, Du har rett, eller i det minste som er hva jeg ville gjøre hvis jeg skal kjenne polarisation av antenne. La meg minne deg igjen når du bruker ludwig3 antennen polarisation bør samkjøres med x og y-aksene (eller u, w når du bruker en auxiliar sett aksene) med vennlig hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
esojam
| 27 mai 2006 15:46 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | | tags: Ludwig polarisasjon sirkulært Ludwig sirkulær polarisasjon |
|
| Hei alle I'm back og problemet mitt ble løst. Her er løsningen: Sted minst 2 sonder. Begge sonder plasseres i z-aksen = retning av hoved-stråling og bak skive (det bør være sirkulær polarisasjon her). Første sonde (sonde 1) er orientert i X-akse - horisontalt, andre sonde (sonde 2) på Y-aksen = vertikalt. Nøkkelen er plasseringen av sonder - må i z-aksen.
Det er den dominerende TE11-modus i waveguide. Uten skive, er E-feltet målt ved sonde 1 (X-aksen) er nær null. Hvis steinhelle brukes og har riktig lengde, verdien av E-feltet, målt ved sonde 1 er den samme som verdien målt ved sonde 2. Fasen forskjellen er 90 °.
Selvfølgelig med riktig skive i farfield resultat (ludwig3 koordinering), har feltet i vertikal og horisontal retning samme verdi. AR er nær 0dB.
Takk for hjelpen.
-I bilder, det probe 1 er før steinhelle og Y-aksen orientert, sonde 2 er bak plate (loddrett). Probe 4 er bak skive (vannrett)
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abuantenna
| 29 mai 2006 16:29 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| Ok, flott.
Bare en primitiv spørsmålet: Når du har satt sonder. Hvordan fortelle CST å beregne feltene på at sonder?
Regars |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Lupin
| 13 juni 2006 23:26 Re: CST og sirkulær polarisasjon | | |
|
| Hei folkens,
en som gir meg uttrykket knytte aksial Ratio og Cross polarisasjon nivå?
I mine notater, jeg kan ikke finne den lenger ..
Takk på forhånd.
Lupin |
|
| Tilbake til toppen | |
 |