Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Bygge PICKit2 fra bunnen

Gå til side 1, 2 Neste
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> Bygge PICKit2 fra bunnen
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
KamalS

Hjalp: 5

Post 08 juni 2006 18:09 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 skjema pickit2 skjematisk bygge en pickit2 skjema pickit2 pickit2 skjematisk firmware pickit 2 skjematisk

Microchip har tilbudt skjemaet her:

http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en023805

Fra hva jeg samle, fastvaren er også tilgjengelig her.

Så, før jeg lage det selv, ville jeg gjerne vite om noen har bygget PICKit2 fra grunnen basert på denne designen?

Dessuten er det en bedre design sammenliknet med PICKit men med samme / bedre PIC Kompatibilitet?

Årsaken whay jeg spør er fordi jeg trenger å avklare noen tvil fra skjematisk.
Tilbake til toppen
namqn

Hjalp: 19

Post 08 juni 2006 19:03 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 se google pickit 2 gruppe

Hei,

Du kan finne mye informasjon om PICKit2 fra denne listen:
[url = http://groups.google.com/group/pickit-devel] [/ url]

Også søke etter PICKit2 på Microchip USB forum.

Skål,
Tilbake til toppen
togarha

Hjalp: 1

Post 05 Sep 2006 14:11 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 bygge et pickit2 bygge pickit2 pickit2 bygge bygge opp ditt eget bilde kit 2

Hi KamalS,

Har du bygge din pickit2? Jeg tenker å bygge min egen pickit og jeg har noen spørsmål for ...

hilsen,

togarha
Tilbake til toppen
rkodaira

Hjalp: 54
Sted: Sao Paulo - Brasil

Post 05 Sep 2006 18:55 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 18f2550 pickit2 programmet 18f2550 pickit 2 programmerer kretsen 18f2550 pickit2 driver pickit2 pickit2 i kretsen programmerer

Jeg bygde bare 18F2550 med firmware, det oscillator krets og opptatt ført (ikke DC-DC-omformer og veksling stadier og EEPROM minner). Jeg kunne ikke ha bekreftelse på USB-enheten med PC-en eller ved PICKIT2 programvare.

Jeg prøvde også med firmware fra:

http://www.voti.nl/pickit2faq/index.html

Men jeg hadde ingen suksess, fordi jeg ikke kan tildele en USB-drivere til programmerer.
Tilbake til toppen
vsmGuy

Hjalp: 23

Post 06 Sep 2006 2:37 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 bygge en pickit2 kjøpe pickit2 pickit2 kjøpe mikrobrikke icd2 le ICD 2 le

Det er bedre å kjøpe PICKit2 fra Microchip som det er en komplett utvikling plattform, og ikke bare en programmerer.

Hvis du virkelig ønsker å bygge, prøve å bygge ICD2, men kjøpe PICKit2 - det er ikke så veldig dyrt.
Tilbake til toppen
Buriedcode

Hjalp: 34
Beliggenhet: London

Post 06 Sep 2006 3:16 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t skjematisk pickit 2 programmerer skjematisk pickit 2 skjematisk 18f2550 skjematisk mikrobrikke pickit 2 skjematisk 18f2550 icsp skjema

VSM fyr

Jeg antar det PICkit 2 programmerer (ikke "add-on board") kan programmere alle enhetene notert på mikrobrikke nettstedet? Jeg innser dvs hva den sier, men jeg var ikke sikker på om de snakker om programvare siden av ting. Hvis det kan programmere alle enhetene oppført (hele "F" serien tror jeg) via ICSP vil jeg plukke opp, bare at Farnell gjør det for 22GBP med noen gratis 6-40 pin PIC's (lav slutten Ones) kastet i gratis.

Ikke sikker på om du skal få det eller bygge min egen, men på at prisen jeg er nødt til å få det, da jeg var oding forskning på bygge en, jeg antar alle USB PIC programmerere var dyrt, ikke innser at dette kom så jævla billig.

Om å bygge en fra bunnen av. Microchip har alle filene du trenger, skjematisk, deler listen firmware (for 18F2550) USB PC driver for de fleste Windows-plattformer og PC-programvaren for programmering. Jeg kom> <dette nær bestiller deler da jeg oppdaget at min distributør faktisk solgt det for halve prisen av mine deler listen.

Jeg ønsker ikke å kapre temaet, så hvis noen har brukt 'PICkit 2 "på mange ulike PIC's, jeg setter pris på en privat melding om dine erfaringer / vurderinger.

Takk

BuriedCode.
Tilbake til toppen
togarha

Hjalp: 1

Post 07 Sep 2006 12:27 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t skjematisk

Noen som vet om det noen posibility å endre foreslått transistorer med mikrobrikke schematics til anothers? Jeg kan ikke skaffe disse transistorer i min by ...

Hilsen

togarha
Tilbake til toppen
Buriedcode

Hjalp: 34
Beliggenhet: London

Post 08 Sep 2006 18:34 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 skjema pickit2 skjematisk skjema pickit2 pickit 2 skjematisk pickit2 schematics pickit 2 schematics

Hei

Sitat:
Noen som vet om det noen posibility å endre foreslått transistorer med mikrobrikke schematics til anothers? Jeg kan ikke skaffe disse transistorer i min by ...

Vel, se på skjematisk på installasjons-CD for den, den har 3 MOSFET og 7 Bipolar transistorer. Tatt i betraktning den ikke bruker / slå store mengder strøm (sitert som 100ma max) jeg tihnk du kunne erstatte nesten alle MOSFET så lenge du får polarioty høyre. Den trenger 2 N-kanals MOSFET's, og 1 P-kanal. AN N og P er i samme brikken i PICkit2.

Som for Bipolar transistorer (normal dem) er de 3 x 3094's (NPN) og 4 x 3096's (PNP). The 3094 / 6 er generelt transistorer, så nesten alle erstatning kan brukes (BC108 / 9? 2N2222A?) Igjen bare så lenge du får både NPN og PNP's

Lykke til,

BuriedCode.
Tilbake til toppen
CNC

Post 10 Sep 2006 14:14 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t icd2 le

ville en ICD2 bli bedre?
Tilbake til toppen
Beowolf

Hjalp: 7

Post 11 Sep 2006 19:33 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t skjematisk icd2 le ICD 2 le

Det er en programmerer og en feilsøkingsprogram, så er det bedre!
Dessuten er det et allerede utviklet versjon her på dette forum .. Jeg har tenkt å bygge en i neste ukene, så vi får se ...
Jeg bruker en lånt ICD2 ...

Main spørsmål du bør stille deg er hvordan du skal utvikle prosjektet.

Jeg først vurdere peripherials jeg trenger, velger en apropriate PIC, lage en skjematisk med ICSP plug, skriver koden teste den på simulator, og hvis det er nødvendig, feilsøke med ICD.

Utvikle dedikerte funksjoner for samvirking hver peripherial sparer tid, siden når du bygge den,du bare gjennomføre det i et prosjekt og det fungerer ...
Tilbake til toppen
blueroomelectronics

Hjalp: 79

Post 14 oktober 2006 5:15 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 icd2 pickit2 klone ICD 2 le klone pickit2 pickit2 til icd2 pickit2 kloner icd2 le

Den PICKIT 2 som av firmware ver 2 bare debugs én PIC (den PIC16F917). En ICD2 kan programmere og feilsøke mye mer Pics (noen 16Fxxx med debug, 18Fxxx, dsPIC etc)

USB på PICKIT2 er veldig hyggelig.
Som for ICD2 kloner (de uten 18F4550) ikke er raskere eller saktere enn seriell (RS232) versjon. Den 18F4550 og 16F877-20 debug (enkelt trinn) ca 10x raskere enn serieporten versjon (de kjøres parallelt Master / Slave-modus). Hvis du vil feilsøke i enkelt trinn modus rask med serienummer holder ikke åpner for mange se vinduer.

Jeg vil anbefale ICD2 over PICKIT2.

Her er en rask FAQ på PICKIT2 http://www.voti.nl/pickit2faq/index_1.html
Tilbake til toppen
funnynypd

Hjalp: 21
Beliggenhet: USA og Canada

Post 25 Sep 2007 21:45 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 icd2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2 pickit2 icd2 pickit2 se

Personlig tror jeg PICkit2 er måten bedre enn ICD2 på enkel bruk.

Sist endret av funnynypd på 04 oktober 2007 5:27, endret 2 ganger totalt
Tilbake til toppen
blueroomelectronics

Post 26 Sep 2007 1:52 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 icd2 le ICD 2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2 pickit2 icd2

funnynypd wrote:
PICkit2 er måten bedre enn ICD2.

Har du egentlig brukt en? Har du sammenlignet den til en ICD2?
Tilbake til toppen
folkens

Hjalp: 18
Sted: Guadalajara

Post 26 Sep 2007 2:01 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 icd2 le ICD 2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2 pickit2 icd2

funnynypd wrote:
Dette er fremtiden. Ingen flere ICD2 krasj.

funnynypd wrote:
PICkit2 er måten bedre enn ICD2.

funnynypd wrote:
Den ICD2 er fase ut.

Du sier at du er selgeren Rullende Øyne

http://forum.sparkfun.com/search.php?search_author=funnynypd&sid=bf392c95a5f5d88f9ce11ae087fce3e4
http://www.mcubbs.com/bbs/forumdisplay.php?fid=52

Sist endret av folks 26. sep 2007 6:59, endret 1 gang totalt
Tilbake til toppen
narccizzo

Hjalp: 4
Beliggenhet: PATZCUARO, Michoacán, Mexico

Post 26 Sep 2007 5:30 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 mellom pickit2 icd2 icd2 le ICD 2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2

Kanskje PICkit2 er mindre og prettier enn ICD2, men det er en stor forskjell på programmering og programmering feilsøking.

Hvis noen kan utvikle alle sine programmer uten debugging hjelp, PICkit2 fint, jeg vil fortsette å bruke ICD2 inntil en PICkit 3 eller 4 leveres med feilsøking alternativet, vil vi prøve å lage vår egen.

regards, narccizzo
Tilbake til toppen
folkens

Post 26 Sep 2007 6:38 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 icd2 vs pickit2 icd2 le ICD 2 vs pickit2 ICD 2 le icd2 le pickit2

Han sier dette, fordi han selger PCB, og selvfølgelig dette ikke er sant.
160 USD vs 35 USD

Og for øvrig, her er et bilde av Special Edition ICD2, dette er i pickit2 pakken.

Saludos Camarada Razz

Tilbake til toppen
funnynypd

Post 29 Sep 2007 8:00 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 klone pickit2 ou icd2 pickit2 skjema pickit2 18f2550 pickit2 skjematisk pickit2 finner ikke driver pickit 2 programmerer skjematisk

Sjekk mikrobrikke forume, er det mange diskusjoner om PICkit 2 og ICD2. Ber også Xiaofan, han er ekspert og kan fortelle deg sannheten.

Microchip web master bare legge inn en melding på forume om i kretsen debugging evnen til PICkit2 par dager siden.
togarha wrote:

Jeg har endre MMBT3904 med MMBT2222 uten problem.
Så langt MOSFET og diode har du være svært forsiktig, siden de gjør påvirker spenning mye.
Beowolf wrote:
Det er en programmerer og en feilsøkingsprogram, så er det bedre!

Det gjør PICkit2 (Sjekk nye utgitt MPLAB V7.62). Og nye innlegg på Microchip forum.

Funksjonelt de er identiske (PICkit2 har litt mer om programmering i EEPROM, men du kan ignorere dette som microcontroller bruker).

Design Architecture synspunkt PICkit2 er enklere og kraftig siden det er laget mange år senere enn ICD2, du trenger ikke engang å installere en USB-driveren som ICD2 nødvendig.

Og viktigst: det er mye billigere og det spiller ikke ha utveksling støtte fra mikrobrikke. Crying eller Veldig trist

Sitat:

Jeg har prøvd begge deler, også andre Microchip supper dyrt utviklingsverktøy.
ICD2 er ok, ikke stor. PICkit2 blir bedre og bedre. Dette har vi allerede sett fra Microchip's oppdateringer og web innlegget. Når det gjelder fremtiden for både verktøy, vil vi se.

Og skjønnhet PICKit2 er: sitt maskinvaren er åpen hentet.
Kan noen fortelle meg hva den virkelige nye mikrobrikke ICD2 skjematisk er, og hva de virkelig var? Den kloner arbeid, kan noen si de er 100% identiske? Spesielt for dem 3.3V PIC18FJ deler? At jeg ikke kjenner.

Men med hjelp og åpne hentet skjematisk fra Microchip, brukere kan bygge din egen PICkit2. Hvis ting har skjedd, kan brukeren også feilsøke og sporstoffer problemer ved hjelp av standard skjematisk og fikse problemet. For nybegynnere og noen av brukeren, dette kan være viktigere enn å sende mislyktes de tilbake til Microchip og venter på erstatning.

Jeg fikk tilbake mange ICD2 tilbake til Microchip, den siste utveksling er det august, lenge (min sjef ikke vil betale neste dag eller 2dre dag levering), må jeg låne en fra høgskolen til å feilsøke og program min programvare i nesten en hel uke. Veldig Glad
Sitat:

Jeg brukte begge. Jeg hadde ikke sammenligne dem. Noen har sammenlignet dem i Microchip's forum. På PICkit2 side, er det enda maskinvare funksjon som Microchip eget fyr fortsatt ikke vet, eller for sikker på hva det er designet for.
rkodaira wrote:
Jeg bygde bare 18F2550 med firmware, det oscillator krets og opptatt ført (ikke DC-DC-omformer og veksling stadier og EEPROM minner). Jeg kunne ikke ha bekreftelse på USB-enheten med PC-en eller ved PICKIT2 programvare.
Jeg prøvde også med firmware fra:
http://www.voti.nl/pickit2faq/index.html
Men jeg hadde ingen suksess, fordi jeg ikke kan tildele en USB-drivere til programmerer.

1. alt, du trenger ikke en PC driver. Dette er det fine med plug and play. Way bedre enn ICD2.
2nd, den MPLAB eller PICKit2.4 har firmware under deres mappe, bare finne / låne et program programvaresett (som en annen PICkit 2 eller ICD 2) kan du programmere brikkesettet.

Sist endret av funnynypd på 04 oktober 2007 5:43, endret 9 ganger totalt
Tilbake til toppen
blueroomelectronics

Post 29 Sep 2007 15:26 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 mikrobrikke icd2 le pickit2 10f ICD 2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2 pickit2 icd2

Den PICKit2 og ICD2 er neppe funksjonelt identiske. Den PICKit2 er en ryddig programmerer, men den støtter ikke høyere enn en 18 serierekke PIC. Ingen 10F chips støttes heller.

Les versjonsmerknader på Microchips området.
Tilbake til toppen
contagiouseddie

Hjalp: 3

Post 29 Sep 2007 16:59 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 pickit2 18f2550 kjøpe pickit2 pickit2 kjøpe mikrobrikke icd2 le pickit2 programmet 18f2550

PICKit2 startet av som programmerer da det ble 1ste innført. Jeg husket brenne dem i svært 1ste dag jeg bruke. Men akkurat nå er det mange enheter som kan programmeres og selv debug, kjører i MPLAB men dsPIC & PIC24 serien har ikke vært i stand til å være debugged ennå.

ICD2 LE vanligvis solgt i løpet av disse seminar i regi av Microchip. Jeg ble tilbudt denne i løpet av 16-bits MCU seminar selge på USD75 men aldri kjøpe dem, men i stedet har gjort meg selv en PICkit2. Men jeg antar kjøpe PICkit2 ville bli billigere hvis du ikke kan få PIC18F2550 gratis (hvis du vet hva jeg mener, Smil ).
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 29 Sep 2007 19:29 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 mikrobrikke icd2 le pickit2 10f ICD 2 le icd2 le pickit2 pickit2 o icd2

blueroomelectronics wrote:
Den PICKit2 og ICD2 er neppe funksjonelt identiske. Den PICKit2 er en ryddig programmerer, men den støtter ikke høyere enn en 18 serierekke PIC. Ingen 10F chips støttes heller.
Les versjonsmerknader på Microchips området.

Selv Microchip Real ICE støtter ikke 10F chip. Kan du mener det er en nedre enden verktøyet enn ICD2 nettopp på grunn av det?

Dette vil bli besluttet hovedsakelig av Microchip markedsføring og engineering, vi kan bare påvirke litt av innlegget "ønskeliste".

Teknologi synspunkt ingenting er umulig.

På noen sider kan vi ikke sammenligne PICKit2 og ICD2 i måten vi sammenligne Bensin og diesel motor.

Også sluttbrukeren vil gjøre sin egen beslutning, akkurat som det finnes folk som er mer tjeneste til dieselmotor som europeere.

Se attachement.
Den MPLAB er foreløpig beta støtte. Mer kommer.

Lagt etter 1 minutt:

Hvor er bildet mitt? Innlegget systemet kan ha en feil.
Men du kan se fra denne linken:

ftopic273740.html

Sist endret av funnynypd på 04 oktober 2007 5:45, endret 4 ganger totalt
Tilbake til toppen
folkens

Post 30 Sep 2007 4:47 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t mikrobrikke icd2 le

ICD2 er det beste alternativet hvis prisen trenger ikke vare
http://forum.microchip.com/tm.aspx?m=282776
Tilbake til toppen
blueroomelectronics

Post 30 Sep 2007 4:52 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 klone pickit2 ou icd2 blueroomelectronics pickit2 klone klone pickit2 icd2 le pickit2 10f ICD 2 le

I vurderingen av antall studenter som ønsker en billig grunnleggende programmerer Jeg setter sammen en PICKit2 klone. Basic 5 V design bare for å holde prisen nede. Jeg er også kombinere det med Firefly kit (16F88 veileder)
Den PICKit2 gjør en fin billig programmerer med debug støtte. Selv ikke så kraftig som en ICD2 er det veldig enkelt å lage og støtter mange populære 16F og 18F Pics.

PS Jeg var galt, hvis du bruker programvare for PICKit2 (ikke MPLAB) kan du programmere 10F Pics

Nytt kit vil bli kalt Junebug
Tilbake til toppen
narccizzo

Hjalp: 4
Beliggenhet: PATZCUARO, Michoacán, Mexico

Post 30 Sep 2007 9:30 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 klone pickit2 ou icd2 hjemmelaget pickit2 bygge en pickit2 klone pickit2 pickit2 klone firmware icd2 le

Ok, jeg ser at nye pickit2 versjonen har også feilsøkingsprogram evner, dens billigere (original, klone og hjemmelaget versjoner), støtter også 10 og 12 serien serielle minnene som 24, 25 og bedre for alle det er åpen kildekode. Og det synes fastvaren versjoner vokser raskt jeg tror han har rett. Det ser extremelly lett å bygge enn ICD2. Hva tror du?

Un saludo para mi paisano de Jalisco.

narccizzo
Tilbake til toppen
blueroomelectronics

Post 30 Sep 2007 17:07 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2

Jeg tester design med en minimal PICKit2 design, ingen EEPROMs, ingen klemme transistorer, ingen variabel VDD.
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 30 Sep 2007 17:13 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 klone pickit2 skjema pickit2 skjematisk klone pickit2 skjema pickit2 pickit2 klone skjematisk pickit 2 skjematisk

Som DIYer designer, kan du gjøre hva du vil og fortsatt gjøre personalet arbeider. God jobb.
Her er et annet PICkit 2 klone på produksjon allerede med SMD design. Basiclly det er en åpen kildekode design kan alle få skjematisk fra dette forumet, endre den, endre den og nyte den.

Sammenlign med Microhip design (begge uten vedlegg), som begge støtter ekstern strømforsyning.

Rå PCB og full komponenter er også tilgjengelig her.
http://www.auelectronics.selfip.com/Hardware-CB0703.htm

Montering tegningen viser her:

Fullt monterte produkt med livet tid garanti er også tilgjengelig:
http://www.auelectronics.selfip.com/System-PICkit2.htm

Sist endret av funnynypd 12. november 2007 20:10, endret 13 ganger totalt
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 30 Sep 2007 19:59 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t

Hvordan kunne jeg slå på bildet som mange andre gjorde?
Funnet ut.
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 03 oktober 2007 2:32 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t pickit 2 klone pickit 2 klone full pic kit 2 clon

PICkit 2 klone full komponenter leverer er tilgjengelige på:
http://www.auelectronics.selfip.com/Components.htm
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 24 oktober 2007 18:03 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 klone pickit2 ou icd2 hjemmelaget pickit2 bygge en pickit2 klone pickit2 pickit2 klone firmware icd2 le

narccizzo wrote:
Ok, jeg ser at nye pickit2 versjonen har også feilsøkingsprogram evner, dens billigere (original, klone og hjemmelaget versjoner), støtter også 10 og 12 serien serielle minnene som 24, 25 og bedre for alle det er åpen kildekode. Og det synes fastvaren versjoner vokser raskt jeg tror han har rett. Det ser extremelly lett å bygge enn ICD2. Hva tror du?

Un saludo para mi paisano de Jalisco.

narccizzo

Være enig.
Tilbake til toppen
funnynypd

Post 12 november 2007 20:07 Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: t icd2 le ICD 2 le

Størrelse sammenligne med ICD2 (både med vedlegg).
Tilbake til toppen
rkodaira

Hjalp: 54
Sted: Sao Paulo - Brasil

Post 12 november 2007 23:29 Re: Bygge PICKit2 fra bunnen
tags: pickit2 pickit2 ou icd2 pickit2 18f2550 bygge en pickit2 icd2le ICD icd2 le 18f2550 pickit2

Ok folkens, du har oppmuntret meg til å fortsette mine tester på DIY PICKIT2. Nå har jeg klart å få min prototyp (breadboard bygget med 18F2550, krystaller, osv.) for å bli gjenkjent av PCen og PICKIT2 programvare og også fra MPLAB 8. Selv om jeg ikke bygge eeproms (jeg har 24LC512) og slår transistorer kretser, DC-DC konverter (12V) fungerte bra, og passerte i testen. Jeg trenger litt tid til å tegne et PCB layout for mine komponenter (alle dukkert gjennom hullet) komponenter).

Obs: Jeg har en ICD2LE for feilsøking, men PICKIT2 programvare er lettere og enklere å bruke for brenning formål, så tror jeg det worths skal bygges.
Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> Bygge PICKit2 fra bunnen
Side 1 av 2 Alle klokkeslett er GMT 2 timer
Gå til side 1, 2 Neste

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS