| Forfatter | Melding |
|---|
szlovak
| 06 juli 2006 1:51 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| | polymath wrote: | szlovak
Hvis du leser tråden og forstått, du ville vite at ICD2 skjermer målet Vdd og modifiserer VHH henhold til PIC valgt, dette blir transparent for brukeren.
Men du har gitt meg en ide! - Takk.
|
Jeg forstår hele tråden. 5 V på MCLR vil yngel dette chip og Mplab ikke si et ord om det |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
be_jouster
| 06 juli 2006 3:21 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | |
|
| Kanskje vi kan lure på Mplab ved å kjøre hele ICD med 3.3V og endre litt motstander verdi (spenning Skillelinje) for spenning overvåkning slik at Mplab vil se ICD fortsatt operere på 5 V. Jeg tror jeg må prøve det.
Hilsen. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
polymath
Registrert: 02 mai 2006 Innlegg: 234 Hjalp: 21 Location: England
| 06 juli 2006 11:41 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3v icd2 3V ICD 2 3.3v icd2 3.3 volt vdd 3.3v icd2 icd2 3.3v 5 V icd2 3.3v mål |
|
| | be_jouster wrote: | Kanskje vi kan lure på Mplab ved å kjøre hele ICD med 3.3V og endre litt motstander verdi (spenning Skillelinje) for spenning overvåkning slik at Mplab vil se ICD fortsatt operere på 5 V. Jeg tror jeg må prøve det.
Hilsen. |
be_jouster
thread and come up with your OWN and ORIGINAL suggestions. LES tråd og komme med dine egne og originale forslag.
Jeg sa at dette bare 2 innlegg tilbake !!!!!! Hvis du hadde lest tråden du ville vite at MPLAB-ICD2Original kombinasjon gjør kjøre utganger på Target-Vdd og egnet for den valgte enheten.
Polymath |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
polymath
| 06 juli 2006 22:20 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3V icd2 buffer icd2 con buffer icd2 klone 3V icd2 målet vdd vpp 3V 3V icd2 klone icd2 3v3 pic |
|
| svlovak
Du åpenbart ikke forstår - hvis du visste du ikke ville stille spørsmålet. Jeg vil prøve en gang til for å forklare - Jeg vil sette det veldig veldig enkelt for deg!
Først se ICD2-Original ikke en av disse fattige mindre design - de er ikke Clones - Clones er identisk med den opprinnelige i alle aspekter av funksjon og ytelse.
Vdd å målrette kontrolleres av RA4 - det kan bare levere 5v0 til målet - det er aldri aktivert for 3v3 enheter - må du velge riktig enhet og fjern "Power mål fra ICD2" avmerkingsboksen i MPLAB for spenninger enn 5v0. For 3v3 enheter i "boksen" er utilgjengelig og Målrett Vpp er satt til 3v3 - Prøv!
som nevnt tidligere i tråden | Sitat: | Min forskning viser: ICD2 kommuniserer med PIC24 og andre enheter på 3v3. Målrett Power må være fra en ekstern forsyning for 3v3 enheter. Den ICD2 bare kan forsyne 5 V. (min Advanced Transdata PIC-ICD har variabel Vdd) Fjern merket for "Power mål fra ICD2" avmerkingsboksen i MPLAB. Koble Debug Vdd pin til Målrett V forsyning. ICD2 vil forstand Målrett V forsyning (RA0). ICD2 vil skalere PGC og PGD til sensed Målrett V nivå (Målrett V <buffers> GND).
|
Hvorfor bør MPLAB si noe? Denne funksjonen er ute av hendene på en idiot brukeren. ] THEY deserve to fry - not the chip! Hvis idiot brukeren velger feil enhet og ignorerer MPLAB advarsel [ICDWarn0020] de fortjener å steke - ikke sjetongkassen!
Hva mer trenger du ikke forstår?
Vennlig hilsen ... Polymath |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
szlovak
| 07 juli 2006 17:26 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3v icd2 3V skjema icd2 ICD 2 3.3v icd2 opprinnelige skjemaet ICD klone 3.3v pic vdd 3.3v icd2 |
|
| Ingen av de tingene du forklarer i yout siste innlegg var nødvendig, beklager. 
Så Vpp er ikke nevnt i pdf. Og statlige høy for MCLR er 3.3 og 5 V for programmering. EOT
Ser til skjematisk av originale ICD2, og dette kan si "klone" (http://www.edaboard.com/download.php?id=88929), en klippe i pcb og en ledning, vil det løse problemet. Jeg kan ikke teste det. RC1-kontroller i tilfelle pic24 3.3V, RC2 vil slå på 5 V for programmeringsmodus. Så kutte av banen til emitter av T2, koble den til Vdd i ICSP kan fungere.
stater for MCLR pin i original ICD2 er:
hold i tilbakestille: RC1 = H, RC2 = L ICSP Vdd på MCLR: RC1 = L, RC2 = H 5 V på MCLR: RC1 = H, RC2 = H
Sist endret av szlovak på 08 juli 2006 16:38, endret 1 gang totalt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
potyo
Registrert: 16. april 2006 Innlegg: 181 Hjalp: 10 Beliggenhet: Ada, Vajdaság
| 07 juli 2006 17:57 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | |
|
| szlovak disse koblingene er allerede nevnt før her: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=644867 # 644867
Og logikken signaler for visse output nivåer: hold i tilbakestille: RC0 = H, RC1 = H, RC2 = L ICSP Vdd på MCLR: RC0 = H, RC1 = L, RC2 = H Vpp på MCLR: RC0 = L, RC1 = H, RC2 = H MCLR i HiZ: RC0 = H, RC1 = H, RC2 = H |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
stuart83
| 19 juli 2006 22:49 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: max3378 max3378 skjema programmering 3.3v pic skjema warp13 mclr pic 3.3 programmering pic16f med 3.3v målet vdd max3378 5 V til 13v |
|
| Hei folkens, Jeg kom over et lignende problem en stund tilbake på en uni-prosjektet. Jeg bruker en WARP13 programmerer og nødvendig for å programmere en PIC på 3.3V så jeg banket opp en adapter bord for å plassere mellom programmerer og målet systemet. Jeg brukte en MAX3378, som er egentlig en tri-statable bi-retningsbestemt nivå oversetter. Du feed to supply spenninger i den og den oversatte bi-directionally mellom de to. Jeg la til en bryter for å velge mellom 13V (fra WARP13) og målet Vdd å gå inn på MCLR pin av målet PIC. Denne bryteren kan trolig ganske lett gjennomføres elektronisk. Den warp13 bare leverte 13V Vpp mens programmering, og fjernet det når du er ferdig (eller sette den til 5 V - Jeg husker ikke nå - Jeg vil dobbeltsjekke om jeg kan finne programmerer), så denne spenningen ble brukt til å bringe MAX3378 ut av tri-state under programmering - Dette betydde når programmering var ferdig, vil systemet kunne kjøre lykkelig uten å koble den programmerer. Du kan sannsynligvis fortsatt få MAX3378 som en gratis prøve fra Maxim. Note - Jeg fikk dette til å fungere bra for noen PIC16F og små 18F chips, men av en eller annen grunn ville det ikke fungere pålitelig for PIC18F8720 (80 pin TQFP jobbie) - Jeg har egentlig aldri funnet ut hvorfor?!? Allikevel - Heres skjemaet - vet ikke om det vil hjelpe eller inspirere noen forbedringer - Jeg håper det! [/ img]
Lagt til etter 7 minutter:
Whoops - ikke fester skjematisk Forhåpentligvis det virket denne gangen!
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Alan69
| 20 juli 2006 0:29 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| | Gobol wrote: | LVC kan brukes til å konvertere 5 V nivåer 3.3V, (men hvordan håndtere data transmittion retning ...) Kanskje bruker enkle 3.3V zeners og transistorer ville gjøre triks ... ?
|
Bare bruk en spenningsvelger Skillelinje, med bare et par I / O det er enkelt.
5 V I / O ---- 330 -- -- 3.3V I/O- | 660 | GND
LOL naturligvis ingen ledende private messed opp. Jo lavere motstander kobles til .
Ut fra 5 V til Skillelinje gir 3.3 den andre siden. Til 5 V input ser 3.3V som fortsatt høy, den 3.3V ouput bare har de ekstra 660 motstander til jord. Bruk 2 330 ohm for 660 ..
Må kanskje doble eller triple disse verdiene etc for lavere powered I/O- pinner ..
That's all 5 V til 3.3V samvirking meste virkelig trenger. Etter noen pinner om de IC fortsatt fornuftig .. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
szlovak
| 21 juli 2006 7:19 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| [quote = "Alan69"] | Gobol wrote: |
5 V I / O ---- 330 -- -- 3.3V I/O- | 660 | GND
LOL naturligvis ingen ledende private messed opp. Jo lavere motstander kobles til .
Ut fra 5 V til Skillelinje gir 3.3 den andre siden. Til 5 V input ser 3.3V som fortsatt høy, den 3.3V ouput bare har de ekstra 660 motstander til jord. Bruk 2 330 ohm for 660 ..
Må kanskje doble eller triple disse verdiene etc for lavere powered I/O- pinner ..
That's all 5 V til 3.3V samvirking meste virkelig trenger. Etter noen pinner om de IC fortsatt fornuftig .. |
det er ikke så lett. PORTC i 16f877 (A) er Schmitt utløst, og det ikke ser noe nedenfor 3.58V. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
polymath
| 21 juli 2006 10:41 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| Hi szlovak Jeg tror ikke Alan69 har forsøkt hans egne forslag.
Den 877A Datablad gi 0.3Vdd og 0.8Vdd som Schmitt nivåer for alle Vdd.
En Vdd av 5 V =>> 1v5 og 4v0 skriving utløse nivåer.
Alan96, som svlovak sier - det vil ikke fungere.
det gjelder ... Polymath |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Alan69
| 22 juli 2006 2:21 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: ICD 2 3.3v |
|
| | polymath wrote: | Hi szlovak Jeg tror ikke Alan69 har forsøkt hans egne forslag.
|
Jeg bruker det hele tiden, men selvfølgelig på normal inngangene ikke Schmitt utløse.
Jeg bruker ikke PIC24, men antar det er innganger er Schmitt utløse også, jeg ville prøve slippe ICD til 4.1V og sette bare serierekke motstander i linjer. 4 *. 8 = 3,28, og bakover 5 *. 8 = 4, så skal du kunne snakke med både 3.3V og 5 V mål uten å endre, la motstander og skriving diodes ta seg av resten. Har ICD og mål rett foran meg, vil jeg prøve den i litt og sørge for at det er bra, kan være praktisk og nesten ingen ekstra deler .. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
polymath
| 22 juli 2006 13:02 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3v programmering 3.3v pics halt pic24 icd2 3V ICD 2 3.3v icd2 3.3 volt vdd 3.3v icd2 |
|
| | Alan69 wrote: | | polymath wrote: | Hi szlovak Jeg tror ikke Alan69 har forsøkt hans egne forslag.
|
Jeg bruker det hele tiden, men selvfølgelig på normal inngangene ikke Schmitt utløse.
Jeg bruker ikke PIC24, men antar det er innganger er Schmitt utløse også, jeg ville prøve slippe ICD til 4.1V og sette bare serierekke motstander i linjer. 4 *. 8 = 3,28, og bakover 5 *. 8 = 4, så skal du kunne snakke med både 3.3V og 5 V mål uten å endre, la motstander og skriving diodes ta seg av resten. Har ICD og mål rett foran meg, vil jeg prøve den i litt og sørge for at det er bra, kan være praktisk og nesten ingen ekstra deler .. |
Hi Alan96 Ja en fin tur på setning ... fra du fjernet innlegget.
tried it on 3v3 devices - re: thread name. Så jeg hadde rett - du ikke har prøvd det på 3v3 enheter - Re: Tråden navn. an acceptable design. Å måtte endre motstander verdier for hver Vdd er ikke en akseptabel utforming.
Som du ikke har en PIC24 enhet - prøv med 877A eksternt drevet på 3v3 eller gå til 2v0 - fremdeles innenfor programmering spec. ICD2 kan gjøre alle serielle Pics på alle spenninger.
9 res 6 trans = 36 hull = høy produksjon pris mega feilen muligheter.
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Alan69
| 22 juli 2006 14:55 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3v programmering 3.3v pics icd2 3V ICD 2 3.3v icd2 3.3 volt icd2 buffer vdd 3.3v icd2 |
|
| | polymath wrote: | | Alan69 wrote: | | polymath wrote: | Hi szlovak Jeg tror ikke Alan69 har forsøkt hans egne forslag.
|
Hi Alan96 tried it on 3v3 devices - re: thread name. Så jeg hadde rett - du ikke har prøvd det på 3v3 enheter - Re: Tråden navn. an acceptable design. Å måtte endre motstander verdier for hver Vdd er ikke en akseptabel utforming.
Som du ikke har en PIC24 enhet - prøv med 877A eksternt drevet på 3v3 eller gå til 2v0 - fremdeles innenfor programmering spec. ICD2 kan gjøre alle serielle Pics på alle spenninger.
9 res 6 trans = 36 hull = høy produksjon pris mega feilen muligheter.
Pullups kanskje trenger senking fra en estimert design for høyere hastighet ikke foreslår noe om da måtte endres for hver Vdd. De er bare pullups at kretsen vil grensesnittet 3V og 5 V og 3V og 10V uten motstander.
Igjen, det bare nødvendig testing for å kontrollere at ICD2 var ikke ventet 'ikke høy når ingenting var kjøring. Passes data fine. Jeg prøvde det passerer gjennom den, og ICD2 fungerer fint. At den kan håndtere 5 V-5 V eller 3V-5 V er allerede kjent fra artikkelen og tidligere tester. Jeg gjorde en rask test for å teste ut hva som trengs for å bevise, redundant info var ikke på dagsorden. Clear fra kretsen den vil gjøre om noe, noen ganger en rose er en rose.
Briljant enkle hvordan kretsen går sammen pluss tar ut noen av de andre delene i ICD2, og ikke behov for buffer chips for alle bygge den fra deler. Jeg har to eksemplarer på to forskjellige breadboards og det er ganske mye null sjanse for feil, jeg tar det du ikke bygge den før de bestemmer seg for det var for mye .. Hull er fri der jeg kjøpe mønsterkort, ikke så mye på 36, selv om du betaler. Plus ingen hull for en buffer chip, ikke som det er at mange flere.
Det er helt bra siden det vil gjøre mer også, jeg tok den ut. Jeg gjør det fullt og sette opp et komplett design i de neste dagene.
Alan |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
polymath
| 26 juli 2006 14:31 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| | Alan69 wrote: | | Igjen, det bare nødvendig testing for å kontrollere at ......... | Jeg tror NASA kan ha sagt dette før eksplosjonen!
| Alan69 wrote: | | Clear fra kretsen den vil gjøre om alt ......... | Curious - noe? høres presisjon engineering!
| Alan69 wrote: | | Hull er fri der jeg kjøpe mønsterkort, ikke så mye på 36, selv om du betaler. Plus ingen hull for en buffer chip, ikke som det er at mange flere | 36 hull x 100k produkter - na ikke mye .... Ikke! En stor kostnad for eventuelle PCB produksjonen Holes - faktum.
| Alan69 wrote: | | Jeg tar det du ikke bygge den før de bestemmer seg for det var for mye .. | Jeg har bygget en bruker motstander og smt - Du har kanskje oppdaget at smt trenger ikke hull.
Du er selvfølgelig klar over at MChip ikke garanterer chips programmert utenfor sine spec.
|
| Tilbake til toppen | |
 |
bcktang
| 26 juli 2006 18:16 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | | tags: icd2 3.3v icd2 3V ICD 2 3.3v icd2 buffer icd2 con buffer icd2 klone 3.3v icd2 klone 3V |
|
| Hei alle, Noen her endret Lothar stolz's ICD 2 (seriell port) for å støtte 3.3V?
Jeg har sett så mange ICD2, og jeg begynner å bli forvirret, som arbeider og hvilke ikke? eller buggy?
Jeg har bygget stolz er ICD2 klone, og krever 3.3V, kan jeg bare legge output buffer og passende pinner å få den til å fungere, eller må jeg programmere 877A med en annen firmware? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
togarha
| 05 Sep 2006 8:11 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3V skjema icd2 icd2 klone røde icd2 klone 3V icd2 med 3V målet 3V icd2 klone |
|
| Hei!
Først av alt, gratulerer for arbeidet ditt, tror jeg er et fantastisk arbeid for å klone ICD2. Jeg har noen spørsmål (beklager hvis jeg ikke spør med sans ...)
Potyo:
Jeg ser din schematics og jeg har noen tvil:
- Du conect strømforsyningen av 74HC4066 til Vpp, men se dataarket for 4066, maks strømforsyning støttes er 10V og Vpp kan gå opp til 13V, så vi har et lite problem, er det ikke?
- X4 er en jumper å velge hva? Fordi jeg ser at sentrale pin er målet Vpp, er ikke det? Og de andre pins er icd2 Vpp (en direkte og den andre av 4066), da jeg ikke forstår godt hva er dens funksjon (sorry for my poor forståelse ...).
- Hva er X2 og X3 mening? Og er ikke mulig å redusere denne jumpers til bare én? Hvis alltid sette det ene eller det andre, kan vi ha en 15k motstander i parallell med en annen 15k motstander med en jumper, deretter når jumperen er ikke satt, har vi 15k motstander, og når jumperen plasseres har vi 15k motstander i parallell med 15k motstander, deretter 7k5 motstander. Kan være er en dåre idé, fordi jeg ikke vet hva som er meningen med dette motstander (Jeg ser ikke noe i Dataarkvisning kan jeg hoppe over denne delen), men hvis det ikke er så liten motstander vi kan redusere en jumper. Kanskje vi kan ikke ha plassert jumpers og tanken er ikke så god ...
- Det er noen begrensning i toleranse på en hvilken som helst komponent (1% eller er det ok med 5% -10%)?
Sorry for alle spørsmål ...
Takk
Hilsen
togarha
PS: Sorry for min dårlige engelsk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mdelfede
| 11 oktober 2006 1:00 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| Jeg tror det skal være en økonomisk og effektiv løsning for lav spenning pic drift.

Nivå skiftet fra 2.2-5 v fra målet til Schmitt utløse nivåer (~ 4V) i programmerer er gjort via et åpent solfangeren buffer (her én NL17SZ07 smd, men kan være noen lov spenning åpne solfangeren buffer). Bufferen brukes ser en høy fra 2-2.2 volt, så det er tilstrekkelig for lav spenning pics, antar jeg opptil 2,5 V.
På den annen side, foltage begrenser fra 5 V programmerer til lav spenning målet er ferdig med 2 diodes på Vpp-tgt og 330R motstander; billig og trygt.
Jeg må innrømme jeg hadde ikke tid til å teste alle ting, men jeg gjør det på neste dagene.
Ciao
Max |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mdelfede
| 18 oktober 2006 11:20 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: programmering 3.3v pics 7407 3.3v |
|
| Testet og det gjør arbeidet med 3.3 v pics. For ikke-SMD bygge den NL17SZ07 enkelt åpne drain buffer kan bli erstattet med et tilsvarende hex buffer i PDIP pakke som kan kjøres med lav spenning og toleranse 5 v på produksjon .... synd at jeg fant ingen. Alle 7407-varianten er enten 5 V eller i smd pakken. A 5 V 7407 kan også benyttes, hvis drives fra 5 V, og ikke fra målet VCC; blir TTL kompatibel, kunne oppdage spenninger fra ca 2.5V som logikk'1 ', som tillater programmering av 3.3v pics; fremtiden lavere spenning pics (kanskje 2.5 v?) vil ikke fungere.
Ciao
Max |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
potyo
| 18 oktober 2006 21:12 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | |
|
| Hei Test det på 2V! Den opprinnelige icd2 arbeider med 2V mål. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mdelfede
| 19 oktober 2006 11:21 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 buffer icd2 con buffer icd2 2.5 |
|
| | potyo wrote: | Hei Test det på 2V! Den opprinnelige icd2 arbeider med 2V mål. |
Vel, jeg har ingen 2V pics, men NL17SZ07 buffer gjør arbeidet ned til 1.65V, så det bør ikke være noe problem. Det eneste problemet er at det kommer i SMD pakken bare og jeg vet ikke noe lav spenning åpne solfangeren buffer i dukkert pakken.
Hvis du bruker en TTL input kompatible 5 V buffer (74HCT07?), Det sanser logisk'1 'bare fra 2.2 - 2.5 Volt, den kan bare brukes med pics fra om 2.8-3 V.
Jeg tror den eneste gjennomførbare løsning å ha det i gjennom-hulls ville være å erstatte buffer med en 2-Transistor diskrete tilsvarende, eller, kanskje bedre å bruke en enkelt spenning op-amp eller enda bedre en comparator med små hysteresis. Det ville tillate sub-1V programmering.
Hva vil gjøre mitt løsning billige og enkle å skille 2 I / O-linjer fra 16F877A chip og buffer BARE inntastingsfeltet en. Som unngår bruk av tre statlige buffere for å velge data retning.
Jeg gjorde UP nivå oversettelse med NL17SZ07, men det kan bli erstattet med andre midler. Ned nivå oversettelsen er gjort av motstander og klipping diodes; billigere enn at jeg ting det er umulig 
Ciao
Max |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
TESKAn
| 02 februar 2007 23:16 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: spenning på mclr 3v3 110796/23di_02 |
|
| Hallo! Mitt første innlegg her:). Allikevel, for å fikse 3v3 problem jeg brukte enkle nivå oversetter gjort av to NPN transistorer (Jeg brukte noen 2N3904) og fire 10k motstander - skjematisk og beskrivelse er her http://www.edn.com/archives/1996/110796/23DI_02. htm
Det fungerer, jeg brukte en bidirectional for PGD og en "todeler" oversetter for PGC og MCLR. Så det kostet meg fire NPN transistorer og åtte 10k motstander. Resultatet? Det fungerer, testet med pic 24 timer, og fordi jeg bruke spenning fra pic for lavere nivå siden jeg kan bruke det til program 5 V og 3v3 pics uten å endre noe. Jeg tror ikke du kan få noe billigere enn dette. Og probabily de fleste av oss allready har alle komponenter hjemme. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
TESKAn
| 11 mars 2007 13:30 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3V icd2 programmerer få strøm fra icd2 målet vdd vpp 3V spenning på mclr 3v3 icd2 3v3 |
|
| Ok, hva du skal gjøre for å programmere 3v3 eller lavere enheter.
- Foreta en plan oversetter fra programmerer spenning til enheten spenning. Bidirectional for PGD og PGC (Grunnen til PGC - gjort noen disassembling av 877A-koden og funnet BTFSC PORTC, 3 linjer - ser ut som i noen tilfeller ICD2 testene PGC linje for å se det er staten - Min gjetning er det kontrollere om linjen stiger raskt nok)
- Wire programmerer så utdataene stadium får strøm fra målet bord. Så MCLR har nivå 0, målrette Vdd og modul Vpp.
- ICD2 ikke koble 13v til målet, hvis målet ikke støtter 13v på MCLR. Så det er ingen grunn til bekymring at ICD2 ville yngel sjetongkassen. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ADRENALIN2003
| 20 mai 2007 16:56 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3V icd2 klone 3V 3V icd2 klone icd2 3v3 pic pic icd2 klone 3v3 |
|
| Ok kan vi summ alt dette? Kan noen poste link til sch opprinnelige ICD2, og å klone som kan arbeide med alle (3v3) PIC enheter?
Jeg vil forsøke å bygge en av disse, og det ville være fint om noen gjør dette, takk.
Best regards! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
potyo
| 21 mai 2007 0:06 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3V icd2 klone 3V icd2 med 3V målet 3V icd2 klone icd2 3v3 pic pic icd2 klone 3v3 |
|
| | ADRENALIN2003 wrote: | | Ok kan vi summ alt dette? Kan noen poste link til sch opprinnelige ICD2, og å klone som kan arbeide med alle (3v3) PIC enheter? | Du finner den i dette emnet: ftopic161641.html |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
nicolas888
| 09 juli 2007 19:19 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 programmerer skjema skjema icd2 potyo2 skjema icd2 og 24h |
|
| Hallo.
Takk for all informasjon på denne forum.It er så god
Jeg er ikke en ekspert på ICD2 så vær tolerant.
Jeg er ferdig med å lage en potyo2 ICD2 programmerer. Jeg har fortsatt forvirre på'24H programmering måte "og sett hva som er bra eller ikke.
Min programmerer fungerer svært godt med alle 8bits controler (som er lett) Det er godt med 24H serien.
Jeg bruker ikke digitale potten (Jeg vet ikke hvorfor vi trenger det). Kan du fortelle meg hvorfor det er nødvendig?
Jeg bruker ikke Transistor nivå fordi jeg har 74HCT125 og 74HCT126 (feil i diagrammet). Er det egnet porter?
Jeg bruker ikke MCLR deaktivere funksjonen. (Jeg vet ikke hvorfor det?)
Jeg bruker bare en del med det blå flagget (rødt flagg ikke er utstyrt).
Min Vpp synes høy for den 24H. Hva synes du om det?
Er det noen som ser somethink mangler i skjemaet?
Takk.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Segovia
| 24 januar 2008 19:16 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | | tags: 74lvc1t45 |
|
| Hei folkens Jeg har en original ICD2, og jeg fant ut at det brukes 74LVC1T45 oversette logikken nivå. Jeg har teste den ved oscillograph og funnet den fungerer perfekt! Dere kan søke Dataarkvisning av 74LVC1T45 for mer info. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Freddie Chopin
Registrert: 08 desember 2007 Innlegg: 103 Hjalp: 6 Sted: Polen / Wroclaw
| 24 januar 2008 21:01 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | | tags: programmering 3.3v pic |
|
| HCT125 og HCT126 fungerer på samme måte, så hvorfor bekymre seg?
Lagt til etter 1 timer 42 minutter:
Jeg har bare prøvd programmering PIC16 med potyo2. de spenninger ble gitt ved målet, og jeg prøvde: 2.1V, 2.3V, 2.5V og 3.3V - absolytely ingen problemer i det hele tatt, men faktum er fortsatt at det er en 2.5V på VDD linje når det ikke er målet. likevel tror jeg ikke det er et problem. ganske snart kommer jeg til å teste potyo2 med PIC24H [; - kanskje neste uke.
0x41 0x56 0x45! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IamnotJunk
| 26 januar 2008 20:21 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | |
|
| | Er det mulig? Clones mest sannsynlig ikke har en spenning regulator utganger. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
blueroomelectronics
Registrert: 17 Sep 2006 Innlegg: 1456 Hjalp: 80 Bosted: Toronto, Canada
| 26 januar 2008 20:32 Re: ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s | | | tags: dspics en 3.3v |
|
| | IamnotJunk wrote: | | Er det mulig? Clones mest sannsynlig ikke har en spenning regulator utganger. |
Sant, det øker kostnaden og kompleksiteten. Den kloner er rettet mot hjemmebrukere, studenter og amatører. Flertallet av PIC brukere de aldri forlate 8bit chips anyways. Hvis du trenger avansert det er 5 V dsPICs, som dsPIC30Fxxxx. Den 24F og 33F er 3.3V chips men definitivt ikke rettet mot nybegynnere. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
JunkMe
| 27 januar 2008 1:23 ICD2 USB klone - hvordan få det til å fungere med 3.3V PIC24s?? | | |
|
| | JDM er bra program |
|
| Tilbake til toppen | |
 |