Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
Ghassan Al-Mutawa

Sted: Bahrain

Post 04 Oct 2006 13:22

Jeg spør om hjelp i et enkelt problem som gjør meg gal, jeg gjør et hjem prosjekt for å skrive til en mikrokontroller bruke en Visual Basic-program da mikrokontrolleren finne noen ting og sende en åtte bits signal til Visual Basic-programmet. det virkelige problemet er at når mikrokontrolleren sende signalet i 8 biter til datamaskinen jeg har å gjøre lesing 3 ganger slik at jeg kan se noen ting som dukker opp, og vises som unicoded røye (arabisk charecters). hva jeg egentlig mener er at 8 biter Jeg sender går til UART bufferen som er 32 bit bred, og går til toppen det meste av bufferen, jeg trenger en hånd rister for å få jobben gjort på en apropriate måte.

Det store spørsmålet er hva er pinnene jeg trenger å løse dette problemet? de er CTS / RTS eller jeg trenger mer enn det?

Hvis du kan vise meg veien, eller fortelle meg hva jeg skal gjøre jeg vil bli thankfull.

venter på svaret jeg er i dårlig humør på grunn av denne saken.
Tilbake til toppen
Artem

Hjalp: 91
Sted: Turan

Post 04 Oct 2006 15:05

i c ved å konfigurere kommunikasjon strukturer av vinduer strukturen du kan deaktivere handshaking og maskinvare og programvare flytkontroll. Jeg antar er disse i DCB struktur. Ta en titt på microshop side:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnfiles/html/msdn_serial.asp

DCB strukturen skal være tilgjengelig fra grunnleggende samt
Tilbake til toppen
Ghassan Al-Mutawa

Post 04 Oct 2006 18:31

godt Jeg har nettopp lest artikkelen du sendte meg i MSDN-biblioteket, er problemet at jeg usig Visual Basic 6 ikke c kommandoer, er det noen ting bedre til å vise meg hva jeg vil? plz

Jeg har aldri sett en kommando DCB i Visual Basic for
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 04 Oct 2006 18:31

Annonser

Tilbake til toppen
Bus Master

Hjalp: 6
Sted: Rett bak You ;-)

Post 04 Oct 2006 19:37

Re: Et problem i Interfacin A uController til Visual Basi

I VB6, jeg bruk MSCOMM kontroll for å kommunisere via RS232-port. Du synes å ha noe galt med kommunikasjonen algoritmen mellom UC og PC. Du kan bruke en (Header byte) for å starte hver eneste kommunikasjon pakke og bruke en fast nei. byte per pakke. Også er det fint å legge noen pakke checksum byte for å være sikker på at data er mottatt korrekt.

Alt dette kan gjøres i modus for No-Control signaler (Bare Tx, Rx og GND) signaler kreves for vellykket kommunikasjon.

Kontakt meg hvis u trenger hjelp.
Tilbake til toppen
Ghassan Al-Mutawa

Post 05 Oct 2006 4:25

Re: Et problem i Interfacin A uController til Visual Basi

Her er programvaren jeg har utviklet

Vennligst Test It og fortelle meg hva galt

http://members.lycos.co.uk/wolfgrave/uploaded/zip/zip0.zip

håper en av dere kan løse problemet

takk
Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 Hours

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS