| Forfatter | Melding |
|---|
Ghassan Al-Mutawa
| 04 Oct 2006 13:22 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| Jeg spør om hjelp i et enkelt problem som gjør meg gal, jeg gjør et hjem prosjekt for å skrive til en mikrokontroller bruke en Visual Basic-program da mikrokontrolleren finne noen ting og sende en åtte bits signal til Visual Basic-programmet. det virkelige problemet er at når mikrokontrolleren sende signalet i 8 biter til datamaskinen jeg har å gjøre lesing 3 ganger slik at jeg kan se noen ting som dukker opp, og vises som unicoded røye (arabisk charecters). hva jeg egentlig mener er at 8 biter Jeg sender går til UART bufferen som er 32 bit bred, og går til toppen det meste av bufferen, jeg trenger en hånd rister for å få jobben gjort på en apropriate måte.
Det store spørsmålet er hva er pinnene jeg trenger å løse dette problemet? de er CTS / RTS eller jeg trenger mer enn det?
Hvis du kan vise meg veien, eller fortelle meg hva jeg skal gjøre jeg vil bli thankfull.
venter på svaret jeg er i dårlig humør på grunn av denne saken. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Artem
| 04 Oct 2006 15:05 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| i c ved å konfigurere kommunikasjon strukturer av vinduer strukturen du kan deaktivere handshaking og maskinvare og programvare flytkontroll. Jeg antar er disse i DCB struktur. Ta en titt på microshop side: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnfiles/html/msdn_serial.asp
DCB strukturen skal være tilgjengelig fra grunnleggende samt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Ghassan Al-Mutawa
| 04 Oct 2006 18:31 Et problem i Interfacin A uController til Visual Basic | | |
|
| godt Jeg har nettopp lest artikkelen du sendte meg i MSDN-biblioteket, er problemet at jeg usig Visual Basic 6 ikke c kommandoer, er det noen ting bedre til å vise meg hva jeg vil? plz
Jeg har aldri sett en kommando DCB i Visual Basic for |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 04 Oct 2006 18:31 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Bus Master
Joined: 09 Dec 2001 Innlegg: 209 Hjalp: 6 Sted: Rett bak You ;-)
| 04 Oct 2006 19:37 Re: Et problem i Interfacin A uController til Visual Basi | | |
|
| I VB6, jeg bruk MSCOMM kontroll for å kommunisere via RS232-port. Du synes å ha noe galt med kommunikasjonen algoritmen mellom UC og PC. Du kan bruke en (Header byte) for å starte hver eneste kommunikasjon pakke og bruke en fast nei. byte per pakke. Også er det fint å legge noen pakke checksum byte for å være sikker på at data er mottatt korrekt.
Alt dette kan gjøres i modus for No-Control signaler (Bare Tx, Rx og GND) signaler kreves for vellykket kommunikasjon.
Kontakt meg hvis u trenger hjelp. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Ghassan Al-Mutawa
| |
| Tilbake til toppen | |
 |