| Forfatter | Melding |
|---|
sec
| 17 november 2006 15:54 amplitude komparator | | |
|
| Jeg vet ikke om navnet er riktig, men her er min hvor jeg stresser. Jeg fikk 2 sinusformet signal på den fisrt en (gul) er det min oscillator. se TEK008 Den seconde ene er min antenne (blå). Ved er normalt fonction signalet går som (TEK009) bilde når somthing er approching antennen signalet endres og appeir som (TEK010) bilde. Jeg ønsker å sammenligne de to (amplituden) av disse signal
Sist endret av sekunder den 17. Nov 2006 16:15, endret 1 gang totalt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 17 november 2006 15:57 Re: amplitude komparator | | |
|
| kanskje først demodulate den blå signalet. så jeg fikk et klart sinusodal signal. dette er kretsen. does noen har link til analog deler?
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ionp
| 17 november 2006 23:10 Re: amplitude komparator | | |
|
| De blå bølgeform ser for meg ut som 60 Hz pickup på antennen er å legge til oscillator signal. Du kan ikke trenger oscillator kjører i det hele tatt å plukke opp 60Hz når noen kommer nær antennen din, da de kan være koblingen dette i fra huset ledninger. Du kan beholde antennen på et høyt impedans for 60Hz, band pass filter 60 Hz, og deretter diode oppdage å få et varierende nivå som noen blir tett. Deretter kan en standard komparator eller OPAMP bryteren når en terskel er overskredet.
Er dette ment å være et folk detektor? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 18 november 2006 4:12 Re: amplitude komparator | | |
|
| ja det er en 60 Hz freqency, og ja, antar at det å være en "pedal" og oppdage nærhet av en fot. Med en fot handling utgangsspenningen bør endres!
Lagt etter 3 minutter:
filteret bør være passiv til ikke påvirke antennen eller det ikke materie? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ionp
| 18 november 2006 16:53 Re: amplitude komparator | | |
|
| Det spiller ingen rolle om filteret er aktiv eller passiv. Den 60Hz koblet til antennen din vil bli veldig svak, så det er viktig at du beholder den forbindelse høy impedace, slik at ikke laste det ned. Kanskje en OPAMP buffer scenen på antennen, og en 10 ohm motstand meg å holde averave DC på antennen innen tha OPAMP strømforsyning skinner. Du kan sikkert få det til å fungere uten mye filtrering, bortsett fra å holde oscillator signalet ut av OPAMP.
Er oscillator utfører andre føremål, eller trenger du kanskje ikke trenger det lenger? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 19 november 2006 3:31 Re: amplitude komparator | | |
|
| nei, jeg trenger ikke den oscillator lenger. men det var en nærhet detektor som jeg finner på internett, og jeg ser at det er ikke det jeg trengte. her en oversikt over min nye krets. hva endringen skal jeg gjøre, jeg vil ha en bedre gevinst? Produksjonsgapet er ca 2V pk-pk når den er på er "høyeste punktet". Ok jeg fikk fra min omfanget et bilde, håper dette vil hjelpe deg tu forstå min probleme. Jeg tror tthe transistoren fungere som en diode likeretter, dette føre til at bølgen form av 60Hz signal.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 19 november 2006 3:57 Re: amplitude komparator | | |
|
| | oops jeg glemte å vise deg signal når det ingenting rundt ... vel jeg er sikker på at du kan se det i hodet ditt, er det bare rippel, som når signalet = 0V på min omfang fangst. The Ripple er å lage det meste av omfanget min. Does noen vite om analog låsen, vil jeg gjerne klinke en toppen av frekvensen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 19 november 2006 16:14 Re: amplitude komparator | | |
|
| Jeg approching slutten av prosjektet mitt, her er noen nyheter. signalet er klarere og mer lineær, bare Pusle bredde endring .... og jeg trenger ikke lenger en analog låsen, jeg trenger en omformer fra pulsbredde til spenning. Jeg trenger en ide eller lenke til internettside.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ionp
| 19 november 2006 21:45 Re: amplitude komparator | | |
|
| Hva med en serie diode etterfulgt av en shunt RC? Dette peak detektor bør bidra glatt din utgang, og du kan sjonglere R og C-verdiene for å få den til å holde til din smak. Kanskje starte med en gang konstant på 1 / 10 sekunder, bruker et 100K motstand og en 1UF kondensator. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 19 november 2006 22:10 Re: amplitude komparator | | |
|
| | kan du vise meg, ser jeg ikke hva du mener? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
ionp
| 20 november 2006 2:14 Re: amplitude komparator | | |
|
| Noe som dette. Dioden tar pulsen toget i puls innspill til venstre, og fjerner flagre av pulser gir en lang puls på produksjon, til høyre. Når pulsen toget stopper, vil produksjonen falle kort tid senere. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 20 november 2006 2:14 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sec
| 06 Feb 2007 2:53 Re: amplitude komparator | | |
|
| For de som er interessert i nærhet detektor her en helt ny versjon. Antennen fungere som en kondensator, og endre frekvensen. Den gamle versjonen var attenuere er den personen var i kontakt med bakken, ikke denne! R og C kan endre!
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |