elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

PolaRx II GPS-mottaker

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> PolaRx II GPS-mottaker
Forfatter Melding
Lupus

Hjalp: 2

Post 11 juni 2007 14:59

polarx 2

Hallo,

Jeg bruker en PolaRx II GPS-mottaker.

Mitt spørsmål er svært enkel:

hvordan kan jeg være sikker på at min komponenten fungerer fint? Jeg mener: mottakeren har til å takle forstyrrende effekter (tilsiktet som jamming og ikke tilsiktet som interferens, multipath).

Som er den innkommende nedbrytende kraft terskelen som garanterer at min GPS-mottakeren er å gi den aktuelle tjenesten?

Ligner på SNR verdi, kan jeg vite / beregne en SJR ( "Signal to Jamming Ratio") .. en terskelverdi som garanterer at de mottatte jamming strøm ikke påvirker mottaker selv.

Med vennlig hilsen,

Lupus
Tilbake til toppen
RFDave

Hjalp: 45
Sted: NE USA

Post 12 juni 2007 1:21

Re: PolaRx II GPS-mottaker

Vel, hvis du får en stilling fikse, så mottakeren fungerer fint. Prøv å grave opp datablad for mottaker IC den bruker og se på det, bør det gi deg litt informasjon. Hva er det du prøver å gjøre?

Dave
www.keystoneradio.com
Tilbake til toppen
Lupus

Post 12 juni 2007 13:46

Jeg har vært nøye se på PolaRx II dataarket men jeg fikk ingen informasjon om JSR.

Jeg trenger bare å vite om min receiver er "arbeider fin" vurderer jamming miljøet som kan skje ...

I noen tekster jeg funnet verdier som 71 dB, men det er bare en "rolle tommelen" value .. Jeg ville trenge noe mer presis for GPS-mottakeren i spørsmål ...

Noen forslag?

Hilsen,

Lupus
Tilbake til toppen
RFDave

Hjalp: 45
Sted: NE USA

Post 13 juni 2007 3:56

Vel, da må du være mer presis. Hvis du putter i en jammer på 20 GHz, så jeg mistenker at du får mer enn 71 dB av margin (Jammer makt - på kanal strøm). Er dette en IC eller pakket mottaker? Googling for PolaRX II fikk ikke meg noe. Har dataarket nevner blokkerer makt?

Jeg tror jeg er fortsatt forvirret. Har du en kjent jamming miljø som du prøver å bruke denne GPS-mottakeren i? Hvis det er tilfelle, så gå å prøve i det miljøet. Hvis du fikse posisjonen, så mottakeren fungerer.
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 13 juni 2007 3:56

Annonser

Tilbake til toppen
Lupus

Post 15 juni 2007 20:03

Jeg har en GPS-mottaker som skuespiller i en sterkt "forstyrrer" miljø (eller kanskje vel så, fordi jeg merke til flere tap av spor av GPS-signaler) .. den forstyrrende frekvensen er den samme .. Jeg trenger å vite hvor mye er immunitet receiveren min om å forstyrre / jamming signal .. Jeg mener at uvedkommende strøm som provoserer tap av GPS-satellitter i mitt mottaker ..

Håper jeg har vært klarere, takk på forhånd for din støtte.

Lupus
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> PolaRx II GPS-mottaker
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
GPS mottaker (15)
nøyaktighet GPS mottaker (4)
GPS-mottaker struktur (3)
GPS-mottaker: problemer (8)
Building GPS-mottaker chip (1)
Laipac PG-11 GPS-mottaker board (4)
GPS-mottaker og SIM300 (2)
hjelp for GPS-mottaker arkitektur (6)
GPS-mottaker design, behage hjelpe. (10)
antenne for GPS-mottaker (4)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS