| Forfatter | Melding |
|---|
PTC
| 12 august 2002 0:08 Trenger båt batterilader skjematisk | | |
|
| Som sagt i overskriften, ville jeg være svært thankfull til noen som kunne gi meg eller peke meg til en skjematisk for en lader for 12V 35 Ah båt batteriet. Kilden er 10hp utenbordsmotor som gir ~ 9 - ~ 17 V AC gjeldende, varierende på strømmen brukes.
Tusen takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
shanren
| 12 august 2002 4:54 | | |
|
| Hei, hva du må gjøre er: 1: Først av alt, endre ac til dc, kan du bruke en hel bro reguulator, får en 11v-22v rundt DC spenning; 2: Hvis du vil lade bat i 11v, må du endre den til en 13.5v spenning (jeg tror det meste din bat er bly-syre en). Du kan få spenning etter: en sepic konverter, ot en flyback eller fremover converter.maybe gjeldende er litt stor, så en videre Converter er et godt valg; 3: Du kan bygge en strømbegrenser fremover konverter med en produksjon på 13,5-13.8v å belaste deg balltre; 4: Hvis dette er en liten diffcult for deg, kan du bruke en stepdown konverter for å få en 13.5v lader, men bare kan bruke ovenfor om 14-15v, og hvis så, kan du besøke http://www.linear.com for noen info mest enkel måte er bare en LM317 med gjeldende grensen på om 1.5a, men det er dårlig effektivitet. håper dette kan hjelpe deg. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
PTC
| 12 august 2002 8:13 | | |
|
| Shanren, takk for svar. Men jeg er ikke "hjemme" med elektronikk så tror jeg gjør mine egne schematics er ute av spørsmålet. Jeg vet hvordan du setter sammen en eksistererende krets, men gjør mine egne ville bli for mye for meg (som jeg sa, jeg vet ikke så mye om elektronikk). Så jeg ville mye verdsette schematics. Takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 12 august 2002 8:13 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
meax98
| 12 august 2002 23:48 | | |
|
| Finn noe nyttig: a) Dette høyytelseskompilator lader raskt kostnader bly-syre batterier, og slår seg av ved full belastning. Først ladenivået gjeldende holdes i 2 A, men som batterispenning stiger, gjeldende minker. Når gjeldende faller til 150 mA, laderen automatisk skifter til en lavere float spenning for å holde fra overlading. Når du treffer full betaling, Transistor QL lysene lyser for å indikere at status.
b) Juster ved å sette 500 ohm motstander mens festet til et fullt oppladet batteri.
c) En LM317HV regulator brukes som gjeldende-begrenset lader. Hvis gjeldende gjennom R4 overstiger 0,6, QL er partisk på, som trekker den Justerings terminal av LM317 HV til jord og reduserer batteriet lades gjeldende. Dette er for 6V, men du kan justere motstander for 12V. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |