elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Hjelp i mottakeren grensesnitt design_which BPF bør jeg bruke

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> Hjelp i mottakeren grensesnitt design_which BPF bør jeg bruke
Forfatter Melding
vivek1214

Hjalp: 11

Post 08 Oct 2007 21:16

front-end BPF

Hei alle sammen,
Jeg er designer lav IF mottaker grensesnitt i ADS, jeg har en forveksling det som Band Pass Filter burde jeg bruke, bør Butterworth, Tsjebysjov eller hevet cosinus og i 90 graders phase shift jeg bruker fase shifer eller tidsforsinkelse komponent.
Takk på forhånd.
Vivek
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 08 Oct 2007 21:16

Annonser

Tilbake til toppen
khouly

Hjalp: 343
Sted: Egypt

Post 08 Oct 2007 21:43

mottaker BPF LNA Blick diagram

Det vil avhenge på ur-programmet, og plasseringen av filteret, kan du prøve å sende et blokkdiagram som viser plasseringen av filteret

Khouly
Tilbake til toppen
vivek1214

Hjalp: 11

Post 08 Oct 2007 23:48

hvorfor BPF infront of LNA

hello khouly,
Jeg har vedlagt blokkdiagram, kunne du pls se det og foreslå meg om filtre og fase Shifters.

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
khouly

Hjalp: 343
Sted: Egypt

Post 09 Oct 2007 8:03

frontend BPF

den BPF vil avhenge ur requirment, skarp respons, meget flat få respons. så det kan være Butterworth eller cheby

å bli veldig flat gevinst, bruk smør verdt

om fase shifter, kan u bruke poly fase kretser

khouly
Tilbake til toppen
tyassin

Hjalp: 44
Sted: Nordlige halvkule

Post 09 Oct 2007 10:53

Re: Hjelp i mottaker grensesnitt design_which BPF bør jeg bruke

Hei

Jeg kan ikke nå din søknad.

Kanskje du bør også vurdere en båndpassfilter før LNA din. Jeg vet det vil øke deg NF, men har en sterk interfernce kunne mette din LNA og putte den godt inn i metning.

Hilsen
Tilbake til toppen
7rots51

Hjalp: 14

Post 09 Oct 2007 16:22

Re: Hjelp i mottaker grensesnitt design_which BPF bør jeg bruke

foran LNA (mellom LNA og ANT) vi må bruke lave tap filtre og LC og microstrip filtre har høye tap, så vi bør bruke andre typer vil, så HELICAL filtre eller hulrom filter, ... Disse filtrene er mekaniske og ikke elektronisk i konstruksjon, men jeg kan ikke finne noen god design informasjon om dem, plz sende info for oss hvis u ha gode linker, ebook navn, Er det noen andre typer av lave tap filtre?
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> Hjelp i mottakeren grensesnitt design_which BPF bør jeg bruke
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver (4)
Hva er en front-end forsterker? der vi bruker det? (2)
Mottaker Front-End, "Phase Shifter"? (11)
Forskjellen btw Tilbake slutten og Front end in VLSI (5)
grensesnitt desigh help please (3)
Effektiv IC front-end til back-end-verktøy (1)
hva er front-end og back end? (3)
Trenger du hjelp design JFET grensesnitt Amp (2)
Front end og back end? (6)
Front-end til Back-end overgang (8)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS