Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Grensesnitt SDRAM-kontroller med FPGA

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> Grensesnitt SDRAM-kontroller med FPGA
Forfatter Melding
Tan

Hjalp: 7

Post 10 november 2007 8:40

FPGA SDRAM controller

Hei jeg har to grensesnitt SDRAM-kontroller med FPGA.
jeg dont ha noen kunnskap om dette problemet.
kan noen vennligst forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette eller noe materiale å følge ..
håper dere folkens svare meg.
Takk
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 10 november 2007 8:40

Annonser

Tilbake til toppen
vlsi_whiz

Hjalp: 24

Post 10 november 2007 12:43

FPGA SDRAM

Har du grensesnitt SDRAM med FPGA eller SDRAM kontrolleren? Hvis dens en SDRAM-kontroller, må du sjekke hvor den lokale siden av SDRAM kontrolleren skal kobles til. Hovedsakelig vil det bli en prosessor av noe slag. Du må grensesnittet den lokale siden av SDRAM kontrolleren med prosessorer Adresse, Data busser og også med den lokale klokke, restarte, lese / skrive og få andre prosessor relatert signaler.

Først må du finne ut om SDRAM kontrolleren lokalbuss er kompatibel med prosessoren bussen. Hvis ikke må du bro de to ved hjelp av FPGA.
Tilbake til toppen
Tan

Post 12 november 2007 5:44

SDRAM controller FPGA

Takk for ditt svar.
Egentlig JEG dont vite hva som er sd ram controller.Is det for lagring? Hvordan fungerer det?. Jeg ikke fant noen doc hvor jeg kan ha full idé om it.Can du vennligst gi meg mer info om dette?
jeg er fortsatt lete etter info ..

Takk.
Tilbake til toppen
arnarendra

Hjalp: 4

Post 12 november 2007 7:24

implementere dram kontroller i FPGA

SDRAM kontrolleren er den som styrer SDRAM operasjoner. Normalt vil du finne det i de fleste mikroprosessorer. Mikroprosessor vil bruke SDRAM å lagre dataene for behandlingen og dermed trenger en kontroller.
Hvis du forteller hva du trenger å gjøre, så noen vil kunne hjelpe deg. For eksempel har du en kontroller og en FPGA og SDRAM er nødvendig for å brukes sammen med FPGA.
Tilbake til toppen
Tan

Post 12 november 2007 8:01

hvordan programmet SDRAM fra FPGA

Egentlig har jeg til å lagre 200 kanaler informasjon (75 biter av data * 200 kanaler). Opprinnelige jeg plassert i et minne, men min FPGA er ikke tilstrekkelig til å holde så mye informasjon, så jeg bestemte meg for å lagre informasjonen min i SDRAM-kontroller og grensesnitt med FPGA for denne purpose.My SDRAM-kontrolleren er HYB25D256160BT.

Jeg begynte å se gjennom dataarket men kunne ikke få anything.Initially det jeg trodde var jeg nødt til å få grundig kunnskap om "Hva er SDRAM controller"? Hvordan fungerer det?
Etter at jeg kan initialisere og grensesnitt med FPGA.
vennligst guide meg ..
Tilbake til toppen
arnarendra

Post 12 november 2007 13:40

SDRAM FPGA controller

Først av alt å svare på spørsmålet ditt, er SDRAM kontrolleren en enhet (eller et program som kjører i FPGA) som genererer de nødvendige signaler (kontroll, adresse) til å skrive på minne eller lese fra den. Det bør også rette seg etter de standarder.
Delenummeret du har angitt er SDRAM brikken som er en DDR SDRAM-minne (ikke controller). Du må ha DDR kontrolleren programmet kjører i FPGA for å lagre informasjon i DDR-minne.
Du kan få den ferdige DDR SDRAM kontrolleren koden tilgjengelig fra FPGA produsenten (Jeg vet at Xilinx og Altera gi det).
Jeg håper det ovenstående forklaring hjelper.
Tilbake til toppen
Tan

Post 12 november 2007 16:46

SRAM kontroller program

Tusen takk for hjelpen.
Jeg gikk gjennom doc og planlegger å skrive et program hvor jeg kan programmerbar modus registrerer og kontrollerer operations.Is hva jeg gjør riktig?
eller shouldi søk etter koden som du sa?

Takk igjen.
Tilbake til toppen
arnarendra

Post 13 november 2007 4:38

SRAM kontrolleren på FPGA

Jeg ville foreslå at du kan se etter klare koden. SDRAM kontrolleren er ikke bare programmeringsmodus registre, innebærer det mye mer enn det. I ditt tilfelle er det DDR (Double Data Rate) som er litt mer enn SDR (single data rate). Du må ta vare på timing også.
Hvis du planlegger å skrive koden så vil det ta litt tid så må du også kontrollere den.

Du får kodene fra Altera og Xilinx sammen med deres programvare (qu (at) rtus og ISE henholdsvis).
Tilbake til toppen
Tan

Post 13 november 2007 8:01

FPGA-adresse controller

Jeg har gått thorugh den Xilinx site.I fikk grensesnittet koden micron.But min DDR SDRAM er en annen. (HYB25D256160BT) og selskapet er infenion.
Vennligst foreslå
Tilbake til toppen
arnarendra

Post 13 november 2007 8:19

DDR SDRAM controller FPGA

DDR er en standard protokoll. Det bør være den samme for Micron og Infineon (det kan være små forskjeller i tidspunktet hvor du kan bekrefte). DDR produsenter vil i samsvar med JEDEC standarder, så hvis du spør meg det bør ikke være et problem.
Du trenger bare å koble signalene riktig. Kontrolleren koden skal ta vare på timing.
Tilbake til toppen
Tan

Post 19 november 2007 17:00

DDR FPGA problem programmert

Jeg fikk pdf av DDR SDRAM grensesnitt med virtex4 FPGA .. men jeg nød koden .. behage sende meg koden hvis noen har det .. jeg søke i alt, men jeg fikk ikke koden ..
behage hjelpe meg ut ..
Jeg laster opp PDF-fil som jeg fikk ..

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> Grensesnitt SDRAM-kontroller med FPGA
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
hvordan å simulere en SDRAM modell med min SDRAM kontrolleren? (4)
SDRAM-kontroller i FPGA (2)
Hjelp nødvendig med SDRAM controller (3)
Generisk SDRAM kontroller av EDK8.2 med MicroBlaz og Micron (4)
SDRAM ruting med FPGA (4)
Deling SDR SDRAM med FPGA og ARM (1)
vb grensesnitt med micro-controller (3)
Relay Grensesnitt med 8051 Controller (9)
Grensesnitt mobiltelefon med Micro-kontrolleren (5)
grensesnitt CC1000 med kontrolleren (SPI protokoll) (2)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS