Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

T610 eller T630 som SMS controller

Gå til side 1, 2 Neste
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> T610 eller T630 som SMS controller
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
eugenesiew

Post 24 november 2007 18:03 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Hei alle

Jeg har sett mange emner som diskuteres i dette forumet bruker super gamle modellen av HP for sms kontrolleren. Dessverre har jeg bruke min siste hele måneden prøver å få dem super gamle modellene som ericssonT10s, T18s, 688, eller Siemens C25/S25 og resultatet ble elendig .... de fleste butikkene i landet mitt, sa at disse modellene har lenge være borte ... nylig kjøpte jeg et T10s fra internett og det couldnt fungere i det hele tatt ... bortkastet ganske sum penger der ...

Jeg kilde noen nettside som ble funnet ved hjelp av T10s som SMS kontrolleren, den eneste main to pinner tappes ut var RX og TX, eller også kjent som data og data ut pins. derfor jeg trodde det ville være theorectically mulig å bygge en bruker andre Sony ercisson modell så lenge de støtter på kommandoer og har data og data ut pins (RX og TX) ...

Har noen har forsøkt å bygge en sms kontrolleren (enkelt, bare for å slå på / av 4 LED) med enten Sony Ericsson T610 eller T630?

Jeg forstår det slik at begge de ovenfor nevnte modeller støtter SMS i både tekst og PDU modus.

Kan noen bekrefte om det er mulig å gjennomføre før jeg får en og prøv den ut? gjøre sende den andre relaterte nyttig nettsted bruker T610 og T630 som en SMS-kontrolleren ...

slutt mellom T610 og T630, er det noen forskjell på å gjennomføre? eller halt menn vilkår, som er lettere å bli gjennomført? Jeg tror de er den samme siden de ble produsert nesten om samme tid ... likevel, gjør du gi dine meninger, de er svært mye som trengs

takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Hjalp: 11

Post 24 november 2007 19:02 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Jeg gjorde dette med t290i .... t230 ikke støtter tekst-modus. så t290i er best for denne
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 24 november 2007 19:58 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Takk for svar ... du gjorde dette, basert på et webområde eller du designe krets selv? ikke t610 nyere enn t290i? theorectically er skal kunne gjøres for retten? Hva er ditt synspunkt? forårsake bare t610 og T630 er bare tilgjengelig på mitt område ... takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
platonas

Hjalp: 5
Beliggenhet: Universal Citizen

Post 24 november 2007 21:45 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

De er stort sett de samme, selv jeg foretrekker T630 som er nyere firmware.

Det samme mener jeg at en T610 kan upgrated til T630 bare av fastvare. fall vil du ikke få den samme skjermen kvalitet siden displayet er forskjellige (nyeste) men T630 er en upgrate av nice T610.

Begge bruker PDU modus, så du må bruke PDU SMS format.
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 25 november 2007 3:14 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

platonas, så du har prøvd sms kontroller med T630?
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 25 november 2007 16:04 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

eugenesiew wrote:
Takk for svar ... du gjorde dette, basert på et webområde eller du designe krets selv? ikke t610 nyere enn t290i? theorectically er skal kunne gjøres for retten? Hva er ditt synspunkt? forårsake bare t610 og T630 er bare tilgjengelig på mitt område ... takk!

nei jeg ikke kopieres fra hvor som helst .. ru skal kjøpe ny mobiltelefon?
Jeg vil anbefale u å få en andre hånden satt ... og på den tiden kontrollere om den støtter
tekst-modus eller ikke! u kan sjekke det ved å skrive kommandoen AT CMGF = 1
hvis u få feil da ur cellen bare støtte PDU modus .... og jeg sier u PDU hvis ganske vanskelig å arbeide med: | NøytralNøytral mens tekstmodus sparer mye ur tid og energi: D Veldig GladVeldig GladVeldig GladVeldig Glad
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 26 november 2007 9:09 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

abbas1707

ok jeg skal sjekke det .. tenkte på å få en ny ... det koste RM300 / 80USD mens den andre hånden koster RM 150 / 40USD, problemet er at 2. HP ser rov. anyhow, jeg vil se om det supprts SMS modus ... takk igjen ... trenger du veiledning om hvordan du bruker denne nyere ikke rekke Sony Ericsson hk som en SMS-kontrolleren som ingen andre ser ut til å ha gjort det ... Thanks again!
Tilbake til toppen
View user's profile
badboy2007

Hjalp: 9
Beliggenhet: Kambodsja

Post 26 november 2007 10:23 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Kjære alle hadde jeg bruke mobilen DUBAO768 i Kina produkt for sms comtroler det som T290i too!
Tilbake til toppen
View user's profile
itsfanidotcom

Hjalp: 3

Post 26 november 2007 12:26 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Hei.
Jeg har også prøvd å gjøre et lignende prosjekt for å sende SMS via microcontroller.
Jeg brukte t-290i fra Sony Ericsson.
hvis ur bruke t-630 ur sløse ur tiden. bedre bruk t-610.
faktisk u trenger en mobil som er auto baudhastighet satt .. betyr at den er kompatibel til baudhastighet av microcontroller ... så proferrly bruke t-290i,, ingen problem å bruke denne mobilen.
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 26 november 2007 14:59 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Jeg har nettopp kjøpt T630 la ... forrige innlegg sa at T630 er nyere og bedre? Hvorfor sier du jeg ville være å kaste bort tiden min? jeg virkelig trenger alle dere eksperter der ute ... årsak har ikke prøvd dette før .. takk!

ved
OK
til cmgf =?
CMGF: (0,1)

OK
til cmgf = 1
OK

svar fra HyperTerminal ... det viser at det kan støtte sms i tekstmodus ... men så det på kommando online referanse fra Sony Ericsson selv bare sier det har PDU mode ... Underlig hva? men noen andre hadde fortalt meg at det kan støtte sms i tekstmodus ... noen her kunne foreslå? takk igjen
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 26 november 2007 19:11 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

eugenesiew wrote:
Jeg har nettopp kjøpt T630 la ... forrige innlegg sa at T630 er nyere og bedre? Hvorfor sier du jeg ville være å kaste bort tiden min? jeg virkelig trenger alle dere eksperter der ute ... årsak har ikke prøvd dette før .. takk!

ved
OK
til cmgf =?
CMGF: (0,1)

OK
til cmgf = 1
OK

svar fra HyperTerminal ... det viser at det kan støtte sms i tekstmodus ... men så det på kommando online referanse fra Sony Ericsson selv bare sier det har PDU mode ... Underlig hva? men noen andre hadde fortalt meg at det kan støtte sms i tekstmodus ... noen her kunne foreslå? takk igjen

hvis u fikk som output ........ så tydelig viser T630 støtter tekstmodus ,,,,, men hva med auto baudhastighet oppdage: ide: IdeenIdeenIdeenIdeenIdeen
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 27 november 2007 3:40 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

abbas1707 wrote:

hvis u fikk som output ........ så tydelig viser T630 støtter tekstmodus ,,,,, men hva med auto baudhastighet oppdage: ide: IdeenIdeenIdeenIdeenIdeen

Hvordan kontrollerer jeg auto baudhastighet oppdage? aner ikke ... lese igjennom hele på kommandoen halvveis bare .. 400 over sider ...
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 27 november 2007 14:38 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

her er noe jeg fant på page16 på kommandoer manuelle

-------------------------------------------------- -------------------------------------------
1. Legge inn en kommando
Standardformat for å skrive inn en kommando er:
AT <command> = <parameters> <CR>
der AT varsler innebygd modem som en kommando er angitt.
<command> Navnet på kommandoen som blir oppgitt.
<parameters> Verdiene som skal brukes av kommandoen.
<CR> Alle kommandolinjer er avsluttet ved å trykke på <CR> (Retur eller Enter) tasten.
Merk: Alle kommandolinjer er avsluttet ved å trykke på <CR> tasten på tastaturet. For
Resten av denne håndboken, riktig bruk av <CR> nøkkelen antatt.
Du angir innebygd modem for å operere med autobaud over en asynkron forbindelse, kommandolinjen
vil bli:
AT CBST = 0,0,1
Men kommandoene også standardinnstillingene. Dette er verdier som antas å ha vært
angitt når ingen reell verdi plasseres i kommandolinjen.
For eksempel har over kommandoen kan angis som:
AT CBST =,, 1
Standardverdiene brukte kommandoene vises med fet skrift i følgende beskrivelser.
Når parameteren er en Tegnstreng (for eksempel <name>) og verdien må angis
mellom anførselstegn: for eksempel Peter.
Valgfrie parametere vises i klammeparenteser, for eksempel [<value>].
-------------------------------------------------- ------------------------------------------

IdeenIdeenIdeenIdeen
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 27 november 2007 15:25 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Fra AT kommando manuelle
"Det her er ikke relevant for den daglige peration av telefonen"

betyr det at ved å koble telefonen til hypervirkeligheten terminalen daglig vil ødelegge T630?

Kan noen forklare følgende mening ... jeg dont synes å være i stand til å forstå dem fullt

1. Noen AT kommandoer ikke er relevante for den innebygde modem operasjoner eller kun kan settes til en parameterverdi.

2. bytter tilbake til frakoblet kommando modus ved å trekke DTR lav (ikke tilgjengelig når du bruker kabel)

3. Hva er betydningen av den elektroniske kommando modus offline kommando modus online data modus for T630 som en SMS-kontrolleren?

4. SMS-tekst-modus er ikke i AT kommando online referanse suppiled av Sony Ericsson ... Har noen dem? eller hvor skal jeg få dem?

5 ohyea jeg fremdeles dont forstå baudhastighet thingy. hva som har som må gjøre witn?

takk!

Sist endret av eugenesiew den 28. november 2007 14:04, endret 1 gang totalt
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 28 november 2007 5:12 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

ohyea, jeg klarer å sende og motta SMS bruker PDU format ... imidlertid motta SMS gjør ser ut til å ha noen begrensninger ... som er lengden på dekodet meldingen kan bare inneholde opptil 14 tegn (inkludert mellomrom). hvorfor er det?

og oh stemmer ved hjelp av SMS-modus ... bare har fordelen med å sende sms? Årsak Når mottatt sms i HyperTerminal, er det fortsatt i heksadesimal og krever dekoding .. . noen korrigere meg hvis jeg feil ... men jeg føler at det eneste advatage av SMS-modusen er bare for sending som vist nedenfor ...

AT
OK
AT CMGF = 1
OK
AT CMGW = " 85291234567"
> En enkel demonstrasjon av SMS-tekstmeldinger.
CMGW: 1

OK
AT CMSS = 1
CMSS: 20

OK

overhere en trenger ikke å dekode hex språk før sending og direkte bruker lesbar språk ... riktige?

Thanks again!
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 28 november 2007 17:12 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

feil mann !!!!!!!!!!!!
did u prøver å lese en melding i hypervirkeligheten terminalen bruker tekstmodus ?????????????????????????????????????
det gir ASCII tegn ikke hex koder når u lese i tekst-modus ...............................
og for å sende u kan bare bruke
til cmgs = "xxxxxxxxxxxxxxxx"
> hi ctrl-z

Lagt etter 9 minutter:

IdeenIdeen

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 28 november 2007 18:01 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

if i use at cnmi=2,3,0,0,0 to indicate new message and send them to hyper terminal ... 1) hvis jeg bruker på cnmi = 2,3,0,0,0 å indikere nye meldingen og sende dem til hypervirkeligheten terminalen ... .... meldingen er mottatt var i hex koden ....

hvis jeg brukte den til cmgr = <index>
... Jeg kan få ascii kode ...
hvor indeksen er den ME minne lagring nummer.

if T630 is set in text mode , at cmgl=<index> results in error , why is it so? 2) hvis T630 er satt i tekst modus til CMGL = <index> resultater feil, hvorfor er det slik?

Sending SMS in text mode results in some extra appearance of funny symbols in the text... 3) Å sende SMS i tekstmodus resultater i litt ekstra utseende morsomt symbol i teksten ... har du opplever dette?
ting" when the word " testing " is only send from the computer.. eksempel "tes O O ting" når ordet "testing" er bare sende fra datamaskinen ..

what about the baud rate thingy? 4) Hva med baudhastighet thingy? hvordan påvirker det den T630 sms kontrolleren?

what is the purpose of creating an interface between the computer and the handphone ? 5) Hva er hensikten med å lage et grensesnitt mellom datamaskinen og Handphone? Jeg trodde det hk er direkte koblet til kontrolleren ... ... og kontrolleren er en stand alone type ... ingen terminal utstyr som er nødvendig (basert på eksemplene jeg har sett så langt) ...

now that i have learn to send and receive sms, delete sms using at commands, please advise on my next step... ? 6) Nå som jeg må lære å sende og motta SMS, slette sms hjelp til kommandoer, kan du gi råd om min neste trinn ...?

takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
itsfanidotcom

Hjalp: 3

Post 30 november 2007 14:46 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Jeg brukte T630 tidligere i prosjektet mitt ... denne mobiltelefonen er fit for bruk med datamaskinen .. fungerer bra når u sende SMS via hypervirkeligheten terminalen ... men når u vil bruke det med microcontroller det fungerer ikke noe mer ...
u må prøve t610 eller atleast t290 ..... hvis u vil koble den med microcontroller ... men hvis u bare vil legge den med datamaskinen sin fine ... å arbeide med T630
Tilbake til toppen
View user's profile
asifrehmat

Hjalp: 1

Post 30 november 2007 15:04 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Jeg gjorde det med t290.
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 30 november 2007 17:05 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

itsfanidotcom

"faktisk u trenger en mobil som er auto baudhastighet satt .. betyr at den er kompatibel til baudhastighet av microcontroller ..."

erm ... Hva mener du med auto baudhastighet sett ...? Jeg har bare den T630 i min region, søk høyt og lavt for t290 og t610, men ingen allerede ... kontrolleren jeg skal bruke vil være PIC16F877A ... Jeg leste at t610 og T630 er det samme ... eneste er at dens firmware er oppgradert og fargeskjermen er forbedret til 65k TFT ... Beklager å gjenta denne saken igjen ... Deretter har du prøvd den med t610? takk!
Trist
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 30 november 2007 18:51 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

u kan bare bekrefte baudhastighet problem ved å bruke ur mobiltelefon med kontrolleren krets. faktisk jeg aldri har brukt T630 så skrånende si mye ..
og jeg ikke så morsomt tegn som ur sier "tesŎ Ŏting" ... har u bekreftet det ?????
og etter fullført grunnleggende kommandoer u skrive kode for ur kontrolleren ... Jeg anbefaler u fortsette trinnvis ... bety først prøver bare "å sende melding fra ur-kontrolleren til en annen mobiltelefon ".... og er ikke vanskelig ... u må bare overføre noen strenger serielt ...... iu er i tvil så spør, vil jeg være der for å hjelpe u SmilSmil
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 30 november 2007 18:57 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Ja, jeg kan bekrefte at den merkelige tegn kan vises, 8 av 10 ganger jeg prøvde å sende SMS bruker tekst-modus, morsomme symbolene ... også, jeg har et problem, jeg dont vite hvordan du kobler krets med kontrolleren, tiden jeg fortsatt gransker å koble T630 med PIC16F877A ved hjelp av RS 232 .. ohyea, forresten, er det bare å spørre noen outhere er datakabelen for T290i og T630 det samme? takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 30 november 2007 21:29 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

NøytralNøytral
de r samme: D Veldig Glad

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 01 desember 2007 18:37 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

ohyea, jeg funnet ut årsaken til den morsomme symbol, det er fordi jeg tilbake når jeg savner inn et tegn, hvis jeg ikke bruke tilbaketasten, tegnet sendte perfekt godt. OK, jeg skal jobbe med samvirking de PIC med T630. Faktisk, siden jeg har datakabel, kan jeg bare tappet ut pin 4 og 5 og koble den til PIC? datakabelen har sin leveregel 232 i det allerede ... gjør det ikke? takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 01 desember 2007 20:36 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

ingen kjære. datacable har innebygd Max232 men ... u cant koble datakabel direkte til pic .... noen nivå konvertering er nødvendig dvs. u må ha for å sette ma232 mellom ur pic og datakabel: | NøytralNøytral
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 01 desember 2007 21:30 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

jeg dont forstå krets diagram du poster ... hvorfor er det USB-greia? hva er det? og bildet du lastet opp, er det direkte fra pinout av Ericsson ... ikke datakabelen ... tilgi meg hvis jeg er ny på denne type ting ... takk!
Tilbake til toppen
View user's profile
abbas1707

Post 01 desember 2007 23:24 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Jeg har nettopp lagt dem til å vise at data kabler er lik for T390 og T630. gjøre u ha datakabel? hvis u ha deretter u trenger ikke tenke på disse tingene (USB.. etc vist i over bildet). SmilSmilSmil
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 02 desember 2007 4:36 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

ja jeg har, og hva om forbindelsen mellom datakabelen til PIC bruker max232? meste av sms kontrolleren bare tappet den RX og TX pins direkte inn portene på kontrolleren. Har du circuit diagram for det? btw, min datakabel er det serielle type ... Jeg klarer å få dem ... ikke usb type ... Tenk å være bedre rett? seriell type? Jeg forstår at USB er ikke så stabil ... takk!

om baudhastighet ting,
til cbst?
CBST: 0,0,1

til cbst =?
CBST: (0,4,6-7,12,14-16,68,70-71,75,79-83), (0), (1)

hvilken betydning har dette i SMS-kontrolleren? [/ img]
Tilbake til toppen
View user's profile
akilleuz

Post 11 desember 2007 14:46 T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Hei ..

Im Bruke både T610 og T630 med DRS-10 calbe jeg har koblet det slik:

Telefon -> DRS-10 -> krysset RS232 kabel ---> STK500

Hope som hjelper
Tilbake til toppen
View user's profile
eugenesiew

Post 11 desember 2007 20:56 Re: T610 eller T630 som SMS controller
tags:

Til slutt, mareritt er over, har jeg avsluttet mitt prosjekt! Smil takk til de som virkelig hjelpe ...
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> T610 eller T630 som SMS controller
Side 1 av 2 Alle klokkeslett er GMT 2 timer
Gå til side 1, 2 Neste

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS