| Forfatter | Melding |
|---|
rikonor
| 20 februar 2008 16:41 Hjelp om en AT89C2051 | | |
|
| Hei
Jeg prøver å bygge opp en krets med en Atmel AT28C2051, Det skal motta serielle data på serieporten (RXD - pin 2 [port 3.0]). Men uansett hva koden jeg skriver og brenne på den, Det viser "1" på alle port pinner (unntatt port 1.0% 1.1, som krever ekstern motstander, og siden jeg ikke bruker disse pinnene jeg ikke bruke disse motstander).
Jeg prøvde å skrive mange ulike programmer (i C51, og selvfølgelig inkluderes 'reg51.h') som er ment å endre volum til "0", men det har ikke fungert.
The microcontroller har en ekstern klokke (12MHz krystall og 2 22pF capcitors) og automatisk reset (bestående av en 100kohm motstand og en kondensator 1ľF).
Jeg leste på dataarket at etter holding RST for 2 maskin sykluser på mikrokontrolleren nullstilles, og alle porter pins er satt til "high".
Er det noe galt med kretsen eller kanskje det rom fikk ikke blinket i det hele tatt? (Jeg brukte LEAPER-48 USB universell forfatter med IC Writer programmet).
Hjelp verdsatt, takk, Eller |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
nandhu015
Joined: 11 februar 2006 Innlegg: 493 Hjalp: 32 Sted: Tamilnadu, India
| 20 februar 2008 18:21 Re: Hjelp om en AT89C2051 | | |
|
| På tilbakestille alle porten pinnene i 2051 vil være 1.
Du må endre den ved oppstart (hvis du vil)
Nandhu |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 20 februar 2008 18:21 Ads | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
laktronics
| 20 februar 2008 19:21 Re: Hjelp om en AT89C2051 | | |
|
| Hei, Mener du at programvaren du prøver å sette port pins til null, men det er ikke foregår? Hvis det er tilfelle, sjekk om din reset pin viser lav spenning når strømmen slås på, mener jeg det bør være lav etter den første tilbakestille puls. Hvis ikke lav, korrigere feil, for det meste i ledninger. Jeg ville foreslå at du bruker en 10UF kondensator med en 15K trekke ned på reset pin, selv om dine verdier kan også OK. Tanken på å redusere motstand er å redusere innflytelsen til den interne motstanden og sørge for at måleren motstanden blir mindre viktig, mens sjekke reset pin spenning. En annen årsak til alle porten pinner blir høy kan skyldes svikt i oscillator, åpne / shorts i forbindelser av krystallen, en dårlig krystall etc. Sjekk osc.pin2 med et omfang og se om liten amplitude svingninger eksisterer. Med et digitalt multimeter denne pin bør vise rundt 2.5V, eventhough det ikke kan bekrefte arbeider av oscillator. Sjekk kontinuitet bakken pin til kontrolleren ved å måle Vcc over pinner 10 og 20 på selve brikken. Hvis du programmerer har bekreftet riktig etter programmering, trenger du ikke å bekymre deg for falske programmering, men hvis det er noen feil i koden din, kan det atter mislykkes å fjerne port pinner. Hilsen, Laktronics |
|
| Tilbake til toppen | |
 |