| Forfatter | Melding |
|---|
steadyj
| 22 august 2008 20:10 "ledende" eller "Lag" i fase detektoren? | | |
|
| Hei alle sammen, jeg er forvirret med hensyn til dommer av "føre" eller "lag" i fase detektoren.
Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er en bølgeform når en fører B. Men det faktum "A fører B" synes å avhenge av den første gangen. Som vist i figur 3, hvis det første er den røde vertikal linje, blir det "Et lags B". Og utdataene pulser vil være på QB stedet for på QA.
Så hva er galt med min logikk? Jeg tror fase detektor bør arbeide på en pålitelig måte i stedet for avhengig av vilkårlig første gang. Hva er ekte måte fase detektoren virker?
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Fvm
Registrert: 22 januar 2008 Innlegg: 4006 Hjalp: 598 Beliggenhet: Bochum, Tyskland
| 22 august 2008 20:25 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren? | | |
|
| | in a real circuit? det er første gang i en virkelig krets? Bare en fiksjon. Egentlig strømforsyningen slås på ved en tilfeldig øyeblikk og FFs første statene er ukjent allikevel. Så en kant telling fase detektoren vil ha en i utgangspunktet usikkerhet i en syklus. Men det er ikke noe problem i noen reell program (vanligvis en PLL). Jeg antar, vil du findout, hvorfor. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
steadyj
| 22 august 2008 20:38 "ledende" eller "Lag" i fase detektoren? | | |
|
| Jeg vet ikke hvorfor. For eksempel A er referanse skriving og B er VCO utgang. Etter oppstart, Bs frekvensen er lavere enn A. Derfor ønsker vi i fase Detektoren kan output spenning på "UP" port. Dessverre usikkerheten etter makt på kanskje gjøre det motsatte handling, som synes å fjerne låsen for alltid. - Rett meg. Takk. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
LvW
Registrert: 07 mai 2008 Innlegg: 1162 Hjalp: 199 Sted: Tyskland
| 23 august 2008 10:28 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren? | | |
|
| | steadyj wrote: | Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er en bølgeform når en fører B. Men det faktum "A fører B" synes å avhenge av den første gangen. Som vist i figur 3, hvis det første er den røde vertikal linje, blir det "Et lags B". Og utdataene pulser vil være på QB stedet for på QA. |
Jeg er redd for din forståelse av begrepet "leder" er ikke riktig. "Bly" betyr ikke at pulsen tog er "mer til høyre" - akkurat det motsatte er sant: Ta den røde linjen og kontrollerer at toget A allerede er i høy tilstand og trene B er det ikke. Derfor En fører B. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Fvm
Registrert: 22 januar 2008 Innlegg: 4006 Hjalp: 598 Beliggenhet: Bochum, Tyskland
| 23 august 2008 11:14 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren? | | |
|
| | Sitat: | | Dessverre usikkerheten etter makt på kanskje gjøre det motsatte handling, som synes å fjerne låsen for alltid. | Sammenligne din krets med 4.046 digital fase detektoren, som er kjent for ikke å ha lignende problemer, det skal fungere.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |