Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

"Ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> "Bly" eller "Lag" i fase detektoren?
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
steadyj

Post 22 august 2008 20:10 "ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

Hei alle sammen, jeg er forvirret med hensyn til dommer av "føre" eller "lag" i fase detektoren.

Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er en bølgeform når en fører B. Men det faktum "A fører B" synes å avhenge av den første gangen. Som vist i figur 3, hvis det første er den røde vertikal linje, blir det "Et lags B". Og utdataene pulser vil være på QB stedet for på QA.

Så hva er galt med min logikk? Jeg tror fase detektor bør arbeide på en pålitelig måte i stedet for avhengig av vilkårlig første gang. Hva er ekte måte fase detektoren virker?

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
Fvm

Hjalp: 598
Beliggenhet: Bochum, Tyskland

Post 22 august 2008 20:25 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

in a real circuit? det er første gang i en virkelig krets? Bare en fiksjon. Egentlig strømforsyningen slås på ved en tilfeldig øyeblikk og FFs første statene er ukjent allikevel. Så en kant telling fase detektoren vil ha en i utgangspunktet usikkerhet i en syklus. Men det er ikke noe problem i noen reell program (vanligvis en PLL). Jeg antar, vil du findout, hvorfor.
Tilbake til toppen
steadyj

Post 22 august 2008 20:38 "ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

Jeg vet ikke hvorfor. For eksempel A er referanse skriving og B er VCO utgang. Etter oppstart, Bs frekvensen er lavere enn A. Derfor ønsker vi i fase Detektoren kan output spenning på "UP" port. Dessverre usikkerheten etter makt på kanskje gjøre det motsatte handling, som synes å fjerne låsen for alltid.
- Rett meg. Takk.
Tilbake til toppen
LvW

Hjalp: 199
Sted: Tyskland

Post 23 august 2008 10:28 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

steadyj wrote:

Figur 1 er en fase detektoren. Figur 2 er en bølgeform når en fører B. Men det faktum "A fører B" synes å avhenge av den første gangen. Som vist i figur 3, hvis det første er den røde vertikal linje, blir det "Et lags B". Og utdataene pulser vil være på QB stedet for på QA.

Jeg er redd for din forståelse av begrepet "leder" er ikke riktig.
"Bly" betyr ikke at pulsen tog er "mer til høyre" - akkurat det motsatte er sant: Ta den røde linjen og kontrollerer at toget A allerede er i høy tilstand og trene B er det ikke. Derfor En fører B.
Tilbake til toppen
Fvm

Hjalp: 598
Beliggenhet: Bochum, Tyskland

Post 23 august 2008 11:14 Re: "ledende" eller "Lag" i fase detektoren?

Sitat:
Dessverre usikkerheten etter makt på kanskje gjøre det motsatte handling, som synes å fjerne låsen for alltid.

Sammenligne din krets med 4.046 digital fase detektoren, som er kjent for ikke å ha lignende problemer, det skal fungere.

Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Analog Circuit Design -> "Bly" eller "Lag" i fase detektoren?
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS