Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> hjelpe meg å kontrollere Driftssyklus
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
praveen_palaparthi

Hjalp: 1

Post 13 november 2008 11:16 hjelpe meg å kontrollere Driftssyklus

hei venner im gjør push-pull inverter bruker PIC 16F72 jeg har gjort i åpen sløyfe control.i vil kontrollere produksjonen volt til 230 volt ved å gi feedback.My problemet er hvordan du kan styre produksjonen spenning bruker pic kontrolleren.
Tilbake til toppen
darla1

Hjalp: 11

Post 13 november 2008 13:08 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus

måle ut settes spenning som tilbakemeldingen ... basert på tilbakemeldinger må endre Driftssyklus ...

Darla
Tilbake til toppen
praveen_palaparthi

Post 14 november 2008 6:36 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus

kanne u fortelle meg i detalj jeg har tatt tilbakemeldingene utgangseffekt spenning og nå hvordan å kontrollere Driftssyklus hvis output spenningen økes eller reduseres. Hvis utdataene spenningen økte jeg har å senke Driftssyklus og omvendt Jeg vet dette, men hvordan du gjør det.
Tilbake til toppen
AR15

Post 14 november 2008 15:54 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus

Du bør sannsynligvis bare bruke PIC å opprette en referanse signal for en analog PWM-kontrolleren. Den PIC er for tregt til å styre tilbakemelding, med mindre belastning forblir konstant. En analog PWM-kontrolleren vanligvis består av en op amp krets som er fôret en referanse spenning (fra PIC) på pin og output feedback spenning (gjennom en tilbakemelding krets - spenning Skillelinje, op amp, etc.) på - pin ( negative tilbakemeldinger). De op amp deretter gjør hva den kan for å drive forskjellen (feil) til null. De op amp utgang deretter mates inn i en comparator der den er i forhold til en oscillating wave (ususally en trekant / sawtooth) som frekvens bestemmer skifte frekvens (vanligvis> 20 kHz). Utdataene for comparator er PWM.

Du kan skrive kode for å generere en PWM referanse signal (en digital representasjon av en sinus bølge) på en PIC I/O- pinner. Deretter kan du bruke en lav pass filter for å fjerne bytte frekvens. Dette skal gi deg en ren sinus bølge å mate inn i op amp (feil amp).

Bruk en annen tilbakemelding krets til trinn utdataene spenning ned til et nivå som er kompatibelt med PIC. En topp-detektor krets kan brukes til å produsere en DC representasjon av maksimal amplitude av sinus bølge, og les med PIC's A / D. Hvis amplituden er av justere referanse. Relativt sett justere referanse ikke må gjøres svært ofte. Utdata regulering bør gjøres ved analog PWM-kontrolleren.

Dette er bare en idé, er jeg sikker på at det er mange andre måter å gjøre det.
Tilbake til toppen
praveen_palaparthi

Post 15 november 2008 8:52 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus

Takk for at du gav meg god idé, men jeg dont vil bruke andre kretser som op amp.
I min maskinvare enkle tilbakemeldinger kretsen er til stede. Hva im gjør im stepping ned utdataene spenning og rectifying bruker full bro rectifier og zenar diode alle kretser er der for å ta seg til ikke å overstige 5 V som innspill til microcontroller ADC channel.Now etter tar ADC telle fortelle meg hva neste jeg gjøre for å kontrollere eller stablize utdataene spenning på 230 volt irrecptive of last varations ....

hjelp meg folkens sliter for siste 1 uke til slove dette uten å bruke noen andre ekstra kretser ..........
Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> hjelpe meg å kontrollere Driftssyklus
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS