| Forfatter | Melding |
|---|
praveen_palaparthi
| 13 november 2008 11:16 hjelpe meg å kontrollere Driftssyklus | | |
|
| | hei venner im gjør push-pull inverter bruker PIC 16F72 jeg har gjort i åpen sløyfe control.i vil kontrollere produksjonen volt til 230 volt ved å gi feedback.My problemet er hvordan du kan styre produksjonen spenning bruker pic kontrolleren. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
darla1
Registrert: 21. mai 2008 Innlegg: 144 Hjalp: 11 Location: India
| 13 november 2008 13:08 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus | | |
|
| måle ut settes spenning som tilbakemeldingen ... basert på tilbakemeldinger må endre Driftssyklus ...
Darla |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
praveen_palaparthi
| 14 november 2008 6:36 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus | | |
|
| | kanne u fortelle meg i detalj jeg har tatt tilbakemeldingene utgangseffekt spenning og nå hvordan å kontrollere Driftssyklus hvis output spenningen økes eller reduseres. Hvis utdataene spenningen økte jeg har å senke Driftssyklus og omvendt Jeg vet dette, men hvordan du gjør det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
AR15
| 14 november 2008 15:54 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus | | |
|
| Du bør sannsynligvis bare bruke PIC å opprette en referanse signal for en analog PWM-kontrolleren. Den PIC er for tregt til å styre tilbakemelding, med mindre belastning forblir konstant. En analog PWM-kontrolleren vanligvis består av en op amp krets som er fôret en referanse spenning (fra PIC) på pin og output feedback spenning (gjennom en tilbakemelding krets - spenning Skillelinje, op amp, etc.) på - pin ( negative tilbakemeldinger). De op amp deretter gjør hva den kan for å drive forskjellen (feil) til null. De op amp utgang deretter mates inn i en comparator der den er i forhold til en oscillating wave (ususally en trekant / sawtooth) som frekvens bestemmer skifte frekvens (vanligvis> 20 kHz). Utdataene for comparator er PWM.
Du kan skrive kode for å generere en PWM referanse signal (en digital representasjon av en sinus bølge) på en PIC I/O- pinner. Deretter kan du bruke en lav pass filter for å fjerne bytte frekvens. Dette skal gi deg en ren sinus bølge å mate inn i op amp (feil amp).
Bruk en annen tilbakemelding krets til trinn utdataene spenning ned til et nivå som er kompatibelt med PIC. En topp-detektor krets kan brukes til å produsere en DC representasjon av maksimal amplitude av sinus bølge, og les med PIC's A / D. Hvis amplituden er av justere referanse. Relativt sett justere referanse ikke må gjøres svært ofte. Utdata regulering bør gjøres ved analog PWM-kontrolleren.
Dette er bare en idé, er jeg sikker på at det er mange andre måter å gjøre det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
praveen_palaparthi
| 15 november 2008 8:52 Re: Hjelp meg å kontrollere Driftssyklus | | |
|
| Takk for at du gav meg god idé, men jeg dont vil bruke andre kretser som op amp. I min maskinvare enkle tilbakemeldinger kretsen er til stede. Hva im gjør im stepping ned utdataene spenning og rectifying bruker full bro rectifier og zenar diode alle kretser er der for å ta seg til ikke å overstige 5 V som innspill til microcontroller ADC channel.Now etter tar ADC telle fortelle meg hva neste jeg gjøre for å kontrollere eller stablize utdataene spenning på 230 volt irrecptive of last varations ....
hjelp meg folkens sliter for siste 1 uke til slove dette uten å bruke noen andre ekstra kretser .......... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |