Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Fase av "parallell operasjon på to phasors

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> matematikk og fysikk -> fase av "parallell operasjon på to phasors
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
scottieman

Hjalp: 11
Sted: På toppen av Silicon

Post 22 januar 2009 20:25 fase av "parallell operasjon på to phasors

Hei Alle,

Hvordan kan jeg beregne fase av P1 / / P2 [= P1 * P2 / (P1 P2)] i form av fase av P1 og P2 der P1 og P2 er phasor.

Takk
Scottie
Tilbake til toppen
subharpe

Hjalp: 32
Beliggenhet: Bangalore, India

Post 23 januar 2009 7:33 Re: fase av "parallell operasjon på to phasors
tags: phasors parallelt

Hei,

Anta at P1 og P2 er kjent phasors deg. La P1 = | P1 | exp (jΦ1), P2 = | P2 | exp (jΦ2). Hvis du vil finne bare fasen av sin parallell kombinasjon gjør det på denne

1/P1 1/P2 = [| P2 | exp (-jΦ1) | P1 | exp (-jΦ2)] / [| P1 | * | P2 |]

Forsømmelse nevneren fordi det gir bare forsterkning til både phasors i teller. Så ta speilbilde av P1 og P2 om den virkelige aksen for å finne vinkler-Φ1 og Φ2. Project linjene langs-Φ2 etter beløp | P1 | og langs-Φ1 by | P2 |. Finn den resulterende.

Igjen tar speilbilde av phasor om den virkelige aksen å komme tilbake til ønsket fase av P1 | | P2.

Hele dette ting du kan gjøre ved hjelp av en blyant kompass eller med en linjal

Jeg håper diagrammet vil bidra selv om det er veldig råolje til å visualisere.

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
scottieman

Hjalp: 11
Sted: På toppen av Silicon

Post 23 januar 2009 8:39 Re: fase av "parallell operasjon på to phasors

Takk for at du hjelper, er det svært nyttig Smil

Scottie

Lagt til etter 42 minutter:

Likevel har du et uttrykk for fase av P1 / / P2 gjelder fase av P1 og P2?
Jeg prøver å få math gjort. Det virker imidlertid som om jeg blir sittende fast: p

Takk igjen
Scottie
Tilbake til toppen
subharpe

Hjalp: 32
Beliggenhet: Bangalore, India

Post 23 januar 2009 14:19 Re: fase av "parallell operasjon på to phasors

Akkurat der jeg avsluttet før,

resulterende P = [| P1 | | P2 | exp (jΦ1) exp (jΦ2)] / [| P1 | exp (jΦ1) | P2 | exp (jΦ2)]

For å finne den fasen bidrag fra nevneren skrive sånn

| P1 | exp (jΦ2) | P2 | exp (jΦ1) = [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)] j [| P1 | sin (Φ1) | P2 | sin (Φ2 )]

Så fase bidrag fra nevneren er

arctan ([| P1 | sin (Φ1) | P2 | sin (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Totalt fase er

Φ1 Φ2 - arctan ([| P1 | sin (Φ1) | P2 | sin (Φ2)] / [| P1 | cos (Φ1) | P2 | cos (Φ2)])

Håper det hjalp.
Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> matematikk og fysikk -> fase av "parallell operasjon på to phasors
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS