Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Er synkron eller asynkron design foretrekkes?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> Er synkron eller asynkron design foretrekkes?
Forfatter Melding
Pratibha md

Hjalp: 148

Post 17 mars 2009 12:50

Sync eller ASYNC design?

Er synkron eller asynkron design foretrekkes?
Plz gir grunner. Async design er vanligvis infered av en Latch i FPGA design mens sync design av en flopp.
Så, som er bedre inntrykk av designer?
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 17 mars 2009 12:50

Annonser

Tilbake til toppen
khamitkar.ravikant

Hjalp: 114
Sted: India

Post 17 mars 2009 13:37

Sync eller ASYNC design?

er alltid bedre å ha synkronisert. design as flip flop utgang på hver tid er forutsigbare og hendelsene forekomme ved klokken arrangementer så det er alltid bedre å bruke sync. design.
hvis u går for ASYNC. design og ytelsen til FPGA få hamperd og u ikke vil få best resultat.
hvis u vil se det samme selv Xilinx gir samme advarsel når u bruke språket maler.
u kan gå til Xilinx ISE's Edit -> språk template -> VHDL -> syntese konstruere -> koding eksempel -> og så u kan sjekke noen av eksemplene som er synkronisert. eller ASYNC.
Xilinx vil gi advarsel om ASYNC. design.
sjekk det.
Tilbake til toppen
Pratibha md

Hjalp: 148

Post 18 mars 2009 5:25

Re: Sync eller ASYNC design?

Først vil jeg gjerne takke for svaret.
Jeg prøvde en ASYNC D flip flop i ISE. Men jeg har ikke fått noen advarsler. Jeg bruker ISE 9.1
Kan du plz foreslå hvordan kan jeg lære Timing analyse i Front end design? Jeg mener enhver evalueringsversjon verktøy?
Tilbake til toppen
Radix

Hjalp: 5

Post 18 mars 2009 20:11

Re: Sync eller ASYNC design?

Pratibha MD,

Hva er en ASYNC flip-flop i VHDL / Verilog?

En flip-flop er hva som faktisk gjør en design synkron siden det er en overklokket element. Andre digitale kretser som og, eller, XOR og muxes er ASYNC enheter, men flopper og tellere endre på klokken kanter og fange den tilstand de andre ASYNC enheter.

Du ønsker kanskje å plukke opp en bok om digital design for å bli kjent med noen av begrepene. Truly ASYNC design er ment å være en enda lavere effekt alternativ til å synkronisere design siden du ikke har ledig kjører klokker.

De fleste plagg i FPGA / ASIC er synk design. Eller minst de prøver å være! Very Happy

Radix
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> Er synkron eller asynkron design foretrekkes?
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Synkron og asynkron Design (10)
Synkron vs Asynkron design (12)
Når du skriver synkron FSM er Asynkron Reset et must? (2)
@ ltera: Asynkron vs Synkron Circuit Design (2)
Synkron & Asynkron State Machine Design-VHDL (5)
Synkron og asynkron design i SOC møte (1)
hva er den foretrukne elektroniske butikken i eller rundt Toronto c (5)
asynkron ROM eller synkron ROM? (2)
synkron restarte eller asynkron reset? (17)
synkron og asynkron (13)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS