Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

U1RXREG med UART ikke å være på?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> U1RXREG med UART ikke å være på?
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
M3GAPL3X

Post 22 august 2009 21:20 U1RXREG med UART ikke å være på?

Hei fyrene,

Her er min situasjon. Jeg bruker et dsPIC33FJ64MC802 og den har 2 UART's. Søknaden jeg utvikler trenger tilgang til tre UART porter. Jeg skal bruke to enheter på UART1 (ikke samtidig) og en på UART2.

Min viktigste spørsmålet er, er U1RXREG registrere tilgjengelig når UART ikke er aktivert? M Tanken er at når programmet starter, vil jeg overvåke U1RXREG og se hva slags data den har. Avhengig av hvilke data jeg får i det register, jeg vil aktivere enheten, enten A eller B-enhet til bruk UART1.

Hvis U1RXREG er ikke tilgjengelig med UART ikke å være på, jeg tenkte jeg kan enten slå enhet A eller B enhet ved oppstart og initialiserer UART1. Når det er data i U1RXREG, kan jeg gå til en ISR som ville sjekke for å se hvilken type data det er. Hvis det er data for å slå den andre UART enheten på, ville jeg slår den aktuelle enheten og slå den andre på og la den gjøre det den må.

Alle hjelpe på dette ville være stor. Bare leter etter ideer som jeg er en nybegynner.
Tilbake til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 22 august 2009 21:20 Ads

Tilbake til toppen
Prabakaran

Hjalp: 5
Sted: Chennai (India)

Post 25 august 2009 13:53 U1RXREG med UART ikke å være på?

Hei Kanne u Forklar meg riktig hva u vil ha nøyaktig. Slik at jeg kan hjelpe u.

Jeg får ikke ur setningen riktig. Jeg er bruker samme kontrolleren til prosjektet mitt.
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Microcontrollers -> U1RXREG med UART ikke å være på?
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 Hours

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS