| Forfatter | Melding |
|---|
technorachit
| 05 Oct 2009 16:09 Trenger hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| Hei ... jeg Rachit .... Jeg har en 6V/4.5 Ah batteri og jeg vil lade den .. Jeg har vært å søke på nettet etter mange måneder, men jeg får ingen foolproof krets som jeg kan bruke .. Kan noen foreslå meg en lader krets?
venter på svar .. Takk på forhånd
Rachit [/ b] |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
pranam77
Joined: 22 april 2008 Innlegg: 1071 Hjalp: 94 Sted: Mangalore (India)
| 05 Oct 2009 16:14 Re: Trenger Hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| | technorachit skrev: | Hei ... jeg Rachit .... jeg har en 6V/4.5 Ah batteri og jeg vil lade den .. Jeg har vært å søke på nettet etter mange måneder, men jeg får ingen foolproof krets som jeg kan bruke. . Kan noen foreslå meg en lader krets? venter på svar .. Takk på forhånd .. Rachit [/ b] | Bruk en 10 volts transformor, korrigere, filtrere den og deretter bruke en LM317 TO220 pakke med varmeleder, sette ut satt til 7,5 til 8volts. Dette vil være konstant spenning batteriet lader for 6 volt 4.5ah batteri. Skål. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 05 Oct 2009 16:14 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
technorachit
| 05 Oct 2009 16:17 Re: Trenger Hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| | Takk for ditt svar, men jeg vil en krets med en beskyttelse mot overlading |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dick_freebird
| 05 Oct 2009 19:42 Trenger hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| Hvis du ønsker beskyttelse mot overlading og ha rikelig med tid til å lade den, vil du bare design for noe sånt en C/10 rate (450mA), og det er din supply takhøyde over en feit motstand (som en 9V veggen vorte og kanskje en 10ohm resistor for 300mA-ish).
Du vil ha en hurtiglading som ruller ut til en vedlikeholdslading, så du må bli smartere. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Audioguru
Joined: 19 Jan 2008 Innlegg: 1144 Hjalp: 93 Sted: Toronto-området i Canada
| 05 Oct 2009 21:35 Trenger hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| Dette er et internasjonalt forum. Det er mange forskjellige kjemikalier brukt i oppladbare batterier over hele verden. Kanskje i ditt land bare en bly-syre typen brukes. Lead-acid, Ni-Cad, Ni-MH og Lithium.
Du bør fortelle oss hvilke type batteri du bruker, så vi trenger ikke å gjette. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flashtech
| 06 Oct 2009 3:40 Trenger hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| | Hva slags batteri hvis det er en Vedlikeholdsfritt batteri? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Audioguru
Joined: 19 Jan 2008 Innlegg: 1144 Hjalp: 93 Sted: Toronto-området i Canada
| 06 Oct 2009 3:52 Re: Trenger Hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| | flashtech skrev: | | Hva slags batteri hvis det er en Vedlikeholdsfritt batteri? | En Ni-Cad, Ni-MH og Lithium-batteri er "vedlikeholdsfrie". Også er en bly-syre batteri.
Jeg tror kanskje ditt batteri er en bly-syre ett. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
technorachit
| 06 Oct 2009 8:33 Re: Trenger Hjelp! 6V batterilader Problem .... | | |
|
| Jeg har en 6V/4.5 Ah SMF syrebatteri ... Krets som jeg har lastet opp er ned fra http://www.electronicsforu.com/ Dette er en krets er en Low Power Emergency Light. Lysdiodene parallelt gløden ved hjelp av funksjonen Lead-Acid battery ... Denne kretsen har en beskyttelse mot overlading. Men ingen indiaction etter oppladingen er ferdig ... Can u folk forteller meg at endringene skal gjøres for å få en visuell indicataion ... Takk og hilsen.
Rachit ..
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |