| Forfatter | Melding |
|---|
alzomor
| 07 Oct 2009 13:58 GPS-antenne | | |
|
| HI
Jeg bruker GPS for sporing. For tiden jeg bruker og ekstern aktiv antenne som jeg fikse over bilen. for pålitelighet Jeg foretrekker å bruke en antenne og legge den med GPS-modulen. Mitt spørsmål er kunne antenne fungere fint hvis det er integrert i kabinettet for enheten? og hvis hele enheten er fast i bilmotoren?
Hva tror du?
Salam Hossam Alzomor |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
pabloec
| 07 Oct 2009 20:08 antenne for GPS-mottaker | | |
|
| jeg dont overveie dens en god idé, først er det mange av metall vedlegg andre mye RF støy fra tennplugger osv., kanskje sitt beste hvis du bruker ext antennekabelen men i stedet for å bruke som antenne du bruker en lapp på utsiden kan du få om 3db gain, av personlig erfaring vil du få god SNR fra rundt 6 til 7 satellitthøyttalerne avhengig av når og hvor du er.
allikevel kan du alltids prøve. By the way vedlagte er lab-rapport for en GPS-antenne jeg laget for lenge siden (det på spansk, men det kan ikke være vanskelig for en automatisk oversetter til å gjøre jobben.) |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 07 Oct 2009 20:08 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
alzomor
| 07 Oct 2009 23:26 Re: antenne for GPS-mottaker | | |
|
| Hei
Takk for tilbakemeldingen og for rapporten. Jeg tror det er på italiensk, er det noen engelske versjonen av det? På den annen side Jeg f jeg bruker antenne eller aktiv antenne inne i kabinettet omsorg salongen er 3db gain fremdeles mulig?
Salam Hossam Alzomor www () ig () org |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
pabloec
| 08 Oct 2009 1:13 antenne for GPS-mottaker | | |
|
| hahaha det på spansk. Jeg skrev den for en lab, jeg dont overveie noen nyttige gevinst ville fungere i en metallisk kapsling av noe slag, men du kan prøve å bruke en plast kabinett, problemene er metalliske plater blokkerer signalet
im sorry, men jeg oppriktig dont lyst til å oversette det fordi den bruker en slik teknisk languaje at automatiserte oversetter ca gjør jobben og jeg bare ikke har tid. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
alzomor
| 08 Oct 2009 12:20 Re: antenne for GPS-mottaker | | |
|
| Takk igjen.
Jeg skal bruke en plast-kabinett, men det vil være inne i bilen sedan. Mitt spørsmål er, dose signalene passerer fra bilen glasset vil være nok til å oppnå god gevinst?
Salam Hossam Alzomor |
|
| Tilbake til toppen | |
 |