elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

antenne for GPS-mottaker

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> antenne for GPS-mottaker
Forfatter Melding
alzomor

Hjalp: 31
Sted: Cairo

Post 07 Oct 2009 13:58

GPS-antenne

HI

Jeg bruker GPS for sporing.
For tiden jeg bruker og ekstern aktiv antenne som jeg fikse over bilen.
for pålitelighet Jeg foretrekker å bruke en antenne og legge den med GPS-modulen.
Mitt spørsmål er kunne antenne fungere fint hvis det er integrert i kabinettet for enheten?
og hvis hele enheten er fast i bilmotoren?

Hva tror du?

Salam
Hossam Alzomor
Tilbake til toppen
pabloec

Hjalp: 9

Post 07 Oct 2009 20:08

antenne for GPS-mottaker

jeg dont overveie dens en god idé, først er det mange av metall vedlegg andre mye RF støy fra tennplugger osv., kanskje sitt beste hvis du bruker ext antennekabelen men i stedet for å bruke som antenne du bruker en lapp på utsiden kan du få om 3db gain, av personlig erfaring vil du få god SNR fra rundt 6 til 7 satellitthøyttalerne avhengig av når og hvor du er.

allikevel kan du alltids prøve. By the way vedlagte er lab-rapport for en GPS-antenne jeg laget for lenge siden (det på spansk, men det kan ikke være vanskelig for en automatisk oversetter til å gjøre jobben.)
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 07 Oct 2009 20:08

Annonser

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
alzomor

Post 07 Oct 2009 23:26

Re: antenne for GPS-mottaker

Hei

Takk for tilbakemeldingen
og for rapporten.
Jeg tror det er på italiensk, er det noen engelske versjonen av det?
På den annen side
Jeg f jeg bruker antenne eller aktiv antenne inne i kabinettet omsorg salongen er 3db gain fremdeles mulig?

Salam
Hossam Alzomor
www () ig () org
Tilbake til toppen
pabloec

Hjalp: 9

Post 08 Oct 2009 1:13

antenne for GPS-mottaker

hahaha det på spansk. Jeg skrev den for en lab, jeg dont overveie noen nyttige gevinst ville fungere i en metallisk kapsling av noe slag, men du kan prøve å bruke en plast kabinett, problemene er metalliske plater blokkerer signalet

im sorry, men jeg oppriktig dont lyst til å oversette det fordi den bruker en slik teknisk languaje at automatiserte oversetter ca gjør jobben og jeg bare ikke har tid.
Tilbake til toppen
alzomor

Post 08 Oct 2009 12:20

Re: antenne for GPS-mottaker

Takk igjen.

Jeg skal bruke en plast-kabinett, men det vil være inne i bilen sedan.
Mitt spørsmål er, dose signalene passerer fra bilen glasset vil være nok til å oppnå god gevinst?

Salam
Hossam Alzomor
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> antenne for GPS-mottaker
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Dobbel frekvens GPS-antenne (5)
Outband GPS-antenne gevinst? (2)
hjelp for GPS-mottaker arkitektur (6)
[hjelp] om adc for L1 GPS-mottaker (5)
Reg.: aluminium for GPS-mottaker (1)
Hvordan velge en melding type for USB GPS mottaker (1)
Quadrifilar spiralformede antenne for GPS-program (1)
avhengigheten antenne fra oppdateringen materiale (4)
GPS mottaker (15)
Patch antenne for RFID (3)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS