| Forfatter | Melding |
|---|
mike_bihan
| 12 februar 2003 18:48 Z forskjellen | | |
|
| ddd
Sist endret av mike_bihan på 07 juli 2003 7:55, endret 1 gang totalt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mike_bihan
| 12 februar 2003 18:50 | | |
|
| | Hvilken som er nærmest til tradisjonelle Zo definisjon? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
clk
| 13 februar 2003 2:38 | | |
|
| Hei,
Som du vet Zpv beregnes fra strøm og spenning, Zpi kraft og strøm, Zvi spenning og strøm. HFSS beregner spenningen ved elektriske feltet integrering på tvers av en linje fra GND til signal. Gjeldende fra magnetfelt og strøm fra poynting vektoren. Den nærmeste verdi er beregnet fra p og v. Hvorfor? Kraften er lett beregnet fra E og H *. Spenning integrering av E. Det betyr at du har definert impedans linje riktig og at det nåværende ikke accuratly beregnet. Du må se i manualen hvordan er dagens beregnede og kanskje er det ikke mulig å beregne riktig verdi for CPWs strukturer. Jeg håper det var nyttig!
clk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Cray
| 13 februar 2003 2:50 | | |
|
| her er en god beskrivelse på zpv, zpi og zvi http://www.gmr.ssr.upm.es/www2/00035620_Gentili_et_Salazar-Palma_95.pdf |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 13 februar 2003 2:50 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mike_bihan
| 13 februar 2003 9:15? | | |
|
| | Cray wrote: | her er en god beskrivelse på zpv, zpi og zvi http://www.gmr.ssr.upm.es/www2/00035620_Gentili_et_Salazar-Palma_95.pdf |
Unnskyld meg, dokumentet kan ikke lastes ned, vil du laste opp? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
clk
| 13 februar 2003 11:36 | | |
|
| | for meg er det nedlastbare. er bedre hvis du prøver igjen. bare kopiere lime den og når man prøver å få tilgang til denne koblingen vil du bli bedt om å lagre filen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Chinaski
| 13 februar 2003 11:50 | | |
|
| | Her er det |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Cheng
| 13 februar 2003 21:38 HFSS porter | | |
|
| Sannheten i saken er at kun impedans på mikrobølgeovn er bølgen impedans. Den ligger bare simplifications. Så langt CPW er bekymret og hvis feltet er hovedsakelig konsentrert i subtrate det er klart du må bruke PV definisjon. Minst E-feltet ikke varierer for mye i metall og du trygt kan identifisere konturlinje. På den andre siden det krever en god del ferdigheter til riktig feed opp port. Noen ganger kan man excite andre modi for og resultatet blir kompromittert. For eksempel, når jeg designet en slotline blandebatteri, MWS ga meg helt lurekunder resultater (ver. 3,0) og hfss var fint med PV definisjon som er innenfor 1% av Cohn design kurvene. Det er derfor jeg gjette MWS nå gjør viser en linje impedans selv om jeg har noen disgareement med sin definisjon også. Slik oppsummering - for strukturer, ikke særlig dispersive (som CPW) og med en god definisjon av integrering konturlinje du kan trygt anta PV. For andre PI fungerer best.
Håper det hjelper. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Sync
| 14 februar 2003 7:44 | | |
|
| godt innlegg.
også spenning / Aktuell ikke unik definert for kvasi-TEM. V avhenger i vesentlig banen.
Dette problemet ble diskutert i Agilent hfss manuell men ikke i ansoft. de var fra samme kilde, og nå er samlet igjen, noen som helst måte
Underlig, ansoft har slik en god, men elendig manuelle
kanskje spare informasjon for senere bruker trening gebyr? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mwpro
| 14 februar 2003 18:35 | | |
|
| Godt spørsmål.
En annen plagsom situasjon er paret line simulering. Port impedans endringer fra bestått til bestått, og også på tvers frekvens fei. Alle som vet hvordan du skal komme i gang?
hilsen mwpro |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Cheng
| 14 februar 2003 20:54 | | |
|
| Vel, med koplede linjer du har selv og Odd-moduser. Det er ikke klart hvem du mener. Neste, HFSS er litt "uforsiktig" når den kommer til porten 2D eigenvalue feltet nøyaktighet. Jeg vil skyve port triangulation til maks, med noen manual seeding. Hvis størrelsesforholdet er dårlig kan du manualy maske.
Prøv å sette porten meshing på boost.
skål |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
pewang
Registrert: 19 februar 2003 Innlegg: 139 Hjalp: 1 Beliggenhet: Kina PRC
| 21 februar 2003 10:06 | | |
|
| Takk for all.You gjør meg forbedring. Jeg ussally oss zpi. |
|
| Tilbake til toppen | |