| Forfatter | Melding |
|---|
tryagain
| 25 mai 2004 14:47 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | bitscope er to kanal 40MHZ prøven, er det to tlc5540, hvis du trenger høyere frekvens prøven, kan du bruke Maxim ADC å gjøre det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abs
| 29 mai 2004 15:55 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| hellow hvert. Jeg kommer fra Kina fastlandet. Jeg leter etter (og vil delta i) et fritt prosjekt for å bygge opp lowcost PC omfang. for våre Chiness folk meste av utstyr er for dyrt å kjøpe, så det er en goold ideen om å bygge opp en selv, hvis noen kan hjelpe? Takk. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
joc_06
| 29 mai 2004 17:53 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: chocbar prosjektet |
|
| | Se på linkene postet over spesielt chocbar prosjektet. Jeg bare begynner å samle deler til å bygge dette, så det bør være interessant |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
eltonjohn
| 29 mai 2004 18:10 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Jeg har et prosjekt som jeg aldri fikk til slutt .. En av de tingene .. Det er en fin idé .. men for pricy og komplekse .. det er et omfang på et PCMCIA-kort Jeg tror at jeg vil migrere hele design til en FPGA .. Jeg brukte Ti DSP og en CPLD (triscend) for grensesnitt .. men det er for stor for den lille rommet! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abs
| 30 mai 2004 16:12 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: ads831 pris s ads831 ads831e |
|
| takk. Jeg tror som equitment å teste radio equipments.high hastighet (dobbel kanal 80Msps eller highter) er mer nyttig for meg, Tom's design spand for mye tid på lagring dybde, kan føre til høy pris for en å bygge up.I tror for felles bruk (og for meg) 64K lagring dybde er nok. I Kina billigste A / D-brikken er TI ads831e (8bit 80Msps). Hvis noen har brukt det? Jeg vil bare vite om det virkelig er så god som TI sier? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abs
| 31 mai 2004 14:56 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: DSO mk3 DSO FIFO ads831 prosjektet er ads831 ads831 DSO mk3 DSO FIFO chip |
|
| Jeg hadde lest mye denne days.And slutt fant jeg MK3 av David Jones er easyest til buile opp PC-baserte DSO.It er egentlig en gammel prosjekt, bygge opp av noen klassiske 74HCxx TTL chip, Ingen CPLD selv har ingen MCU. Jeg tror det er den riktige tingen jeg trenger en grunn er at en grunnleggende CPLD chip som @ ltera EMP7128S koster ca 80Y / 8 = 10 $ i Kina, er det et stort antall for meg og min venn Li. Men A / D-brikken brukes i MK3 er kun fungerer på 20Msps, er det ikke nok, jeg vil bruke en ADS831 (TI-BB) instead.Now ulempene ved FIFO chip bli en for stor problem.I kunne ikke finne en FIFO brikke som kan arbeide på klokken på 80M.could noen kan hjelpe meg å finne ut noe billig som arbeider på høy hastighet normalt? takk! Eller noe man har råd til meg, må gi meg beskjed, takk. Med vennlig hilsen. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
monnoliv
| 01 juni 2004 0:46 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: DSO skjematisk DSO FIFO DSO schematics http://www.soudez.org/page_projet2.php soudez DSO |
|
| Hei, se her http://www.soudez.org/Page_Projet2.php. Det er en to kanaler DSO (2x100MS / s med FIFO), jeg har nettopp avsluttet schematics. Jeg skal gjøre utformingen av PCB. Formålet med dette prosjektet er å ha en billig selv drevet DSO på USB-porten. Åpen kildekode-design, kommentarer velkommen! @ , |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
tryagain
| 01 juni 2004 1:20 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: http://www.soudez.org/page_projet2.php |
|
| Kjære monnoliv, I'am i Kina, jeg kan ikke angi dette nettstedet: http://www.soudez.org/Page_Projet2.php
Hvorfor? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
monnoliv
| 01 juni 2004 10:48 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Server var opptatt, prøv nå ... A |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
is_razi
Registrert: 06 april 2002 Innlegg: 172 Hjalp: 7 Beliggenhet: Tabriz
| 01 juni 2004 13:38 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | tryagain wrote: | | bitscope er to kanal 40MHZ prøven, er det to tlc5540, hvis du trenger høyere frekvens prøven, kan du bruke Maxim ADC å gjøre det. | hei, Har du cpld er nødvendig files.if så vennligst send den til meg. hilsen.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
abs
| 01 juni 2004 14:12 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Det virker som jeg ikke kunne gå monnoliv er websit too.I selv ikke kunne gå www.Bitscope.com fra Kina Mainland.I vil prøve å bruke en proxy, håper jeg at det kan gjøres noe hjelp. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
monnoliv
| 01 juni 2004 17:46 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | Prøv dette: ftopic41841-30.html" class="nav">Tilbake til toppen | |  | Skov
| 01 juni 2004 19:31 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: epm3064 epm3064 prosjektet DSO cpld cpld enkelt prosjekt DSO schem |
|
| 2monnoliv: Hei, min mening: 1) Det anbefales å legge pull-up motstander for JTAG. 2) CP2101 er enklere enn FTDI 3) Utløseren ordningen skal gjennomføres i CPLD Jeg gjorde DSO med nesten samme arkitektur. EPM3064-7 var ikke raskt nok. Jeg ble tvunget til å bruke 2xEPM3032-4 (en per kanal). Prosjektet mitt ble ikke fullført. Time (pengene) var over;) Hilsen, S |
| | Tilbake til toppen | |  | jaac
| 01 juni 2004 23:05 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hva har du på hjertet? Hvordan kan vi hjelpe? |
| | Tilbake til toppen | |  | martingn
| 01 juni 2004 23:40 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: cpld prosjekter DSO FIFO area26 DSO prosjekter på cpld http://area26.no-ip.org/ DSO cpld ADC DSO prosjekt om acex1k |
|
| Hei Alle,
Im ikke en ekspert, men etter bla alle DSO prosjekter i nettet kom jeg på følgende:
- Det beste alternativet er å erstatte FIFO CPLD av en FPGA med intern RAM.
Billigere ex. @ Ltera ACEX1K ~ 100Mhz RAM 3x512bytes U $ S12 Raskere ... kan utløse
- Bruk en full differensial OP ved skriving av ADC er bedre (bedre støy forhold).
Hilsen, Martin
PS: (Even men det er ikke for mye info enda, det er et godt nettsted med DSO prosjektet ikke er nevnt i dette innlegget http://area26.no-ip.org/?section=hard&project=scope) |
| | Tilbake til toppen | |  | alphi
| 02 juni 2004 1:15 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | Har du aktiv link om dette prosjektet kobling? |
| | Tilbake til toppen | |  | joc_06
| 02 juni 2004 14:46 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | monnoliv wrote: | | Prøv dette: ftopic41841-30.html" class="nav">Tilbake til toppen | |  | KHACH
| 02 juni 2004 16:13 Re: stroboscopic metode for måling for DSO | | | tags: DSO cpld ADC |
|
| | Make_Pic wrote: | | Jeg trenger informasjon om en stroboscopic metode for måling for DSO! Den stroboscopic metoden kan måle frekvenser opptil 3 GHz. | RIS (tilfeldig intervall prøvetaking) er god advanteges av scopes. Old HP scopes arbeide med 500 MHz båndbredde med 20 Mhz ADC. Its TDC (tid til digital omformer) basert. Analog utløse starte TDC deretter ADC klokken stoppe det. Ved TDC ut DC spenning er proporsjonal å utløse å klokke forsinkelse. Lav hastighet ADC konvertere denne spenning til koden proporsjonal forsinkelse. Jeg trenger informasjon om TDC logikk gjennomføring i CPLD. Hovedproblemet er komplementære design av TDC logikk. Eventuelle endringer av comlementary klokker signal for høy hastighet diode bryteren fornedre TDC perfomance. Eventuelle forslag om comlementary sygnal vhdl gjennomføringen? |
| | Tilbake til toppen | |  | alphi
| 02 juni 2004 16:41 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop ADC chip oscilloskop chip oscilloskop chip oscilloskop på en chip på chip oscilloskop digitale oscilloskop chip |
|
| | Hei, alle kjent som eksempelliste ADC chip brukes i tek digitale oscilloskop: TDS220? |
| | Tilbake til toppen | |  | dainis
| 02 juni 2004 22:52 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop ADC chip oscilloskop chip rask ADC chip oscilloskop chip oscilloskop på en chip rask ADC oscilloskop på chip oscilloskop |
|
| | alphi wrote: | | Hei, alle kjent som eksempelliste ADC chip brukes i tek digitale oscilloskop: TDS220? | Jeg har noen opplysninger, som TDSxxx oscillscopes ikke har rask ADC, men for rask prøvetaking bruker CCD (charge-koplede enheten enhet) enhet, kan det ha forskjellige navn (ikke CCD) ....
ps 1) TDSxxx scopes er veldig god for sin pris! 2) Det er svært begrenset kanal minne 3) samplet signal er bråkete |
| | Tilbake til toppen | |  | monnoliv
| 03 juni 2004 0:56 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: epm3064 skjematisk DSO skjematisk |
|
| Takk alle dere for råd.
Spesielt Skov, bare noen spørsmål til deg: Hvorfor EPM3064-7 var ikke rask enought? Hvorfor bruker jeg motstander å trekke opp signaler for JTAG (ikke ser i docs)?
For Martingn: Jeg vil prøve å vurdere forslaget, det synes vgood (Jeg var ikke klar over at det finnes FPGA med RAM: sm15: og så billig!). | Sitat: | | - Bruk en full differensial OP ved skriving av ADC er bedre (bedre støy forhold). | Det er det jeg gjorde, nei?
Takk joc_26 for fpga råd om oversettelsen av nettstedet, jeg gjør det en dag bare for DSO (venter på en stabil versjon av DSO skjematisk).
NB: Jeg har nettopp beregne budsjett for DSO: ca 250 bare for komponenter!
Ha det. |
| | Tilbake til toppen | |  | ME
| 03 juni 2004 1:35 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: DSO skjematisk DSO FIFO DSO schematics http://www.soudez.org/page_projet2.php soudez DSO |
|
| | monnoliv wrote: | Hei, se her http://www.soudez.org/Page_Projet2.php. Det er en to kanaler DSO (2x100MS / s med FIFO), jeg har nettopp avsluttet schematics. Jeg skal gjøre utformingen av PCB. Formålet med dette prosjektet er å ha en billig selv drevet DSO på USB-porten. Åpen kildekode-design, kommentarer velkommen! @ , | Det ser ut som et veldig flott prosjekt, men det ville være lettere å få kommentarer hvis du oversatt siden til engelsk. Ikke mange av oss forstår fransk (inkludert meg), men vi alle forstår engelsk her på EDAboard. |
| | Tilbake til toppen | |  | martingn
| 03 juni 2004 5:34 Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hei alle,
Monnoliv, ta en titt på de billigste FPGA @ ltera har med RAM included.ACEX 1K EP1K10 (3x512bytes) Du kan finne et fint prosjekt på http://fpga4fun.com som bruker denne brikken inkludert noen utløse koden.
Hopelly Jeg vil starte en prototype snart ... Med vennlig hilsen, Martin |
| | Tilbake til toppen | |  | Skov
| 03 juni 2004 7:42 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: epm3064 epm3064 prosjektet DSO FIFO DSO cpld ADC DSO verilog verilog prosjektet |
|
| Hei,
>> Skov, bare noen spørsmål til deg: >> Hvorfor EPM3064-7 var ikke raskt nok?
Visste du skrive firmware for dette prosjektet og se det i simulatoren? Hvorfor tror du at EPM3064-7 er nok? Jeg tror det avhenger oppgaver for CPLD. Prosjektet mitt ble fullstendig utfylt og simulert i den delen av verilog for CPLD. Oppgavene for CPLD var kommunikasjon med ytre FIFO, MCU, ADC, innstillinger for pre-historie lagring størrelse utløse nivåer og polaritet, gjensidig synkronisering av begge kanaler og mange andre. For mine oppgaver EPM3064-7 var ikke nok fort.
>> Hvorfor bruker jeg motstander å trekke opp signaler for JTAG (ikke se på >> Docs)? Det finnes en rekke dokumenter på @ ltera er site;) Se dokumenter på ByteBlaster.
Om minne størrelse. Jeg tror minnet 3x512bytes ikke er nok. For eksempel, DSO fra Tek har 3.5KB minne. Andre DSOs har 100KB minne og mer. Hilsen, S |
| | Tilbake til toppen | |  | pisoiu
Registrert: 31. desember 2002 Innlegg: 900 Hjalp: 24 Beliggenhet: Romania
| 03 juni 2004 8:11 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop ADC chip digitale oscilloskop FIFO FIFO digitale oscilloskop oscilloskop chip FIFO chip oscilloskop chip oscilloskop på en chip |
|
| | alphi wrote: | | Hei, alle kjent som eksempelliste ADC chip brukes i tek digitale oscilloskop: TDS220? |
Jeg har åpnet en TDS2014 (4 kanal 1gsps) for å se hva som er inni. De bruker et par brikker for hvert par av kanaler. Det synes som en chip er forsterkeren og prøvetaking, og den andre en FIFO. Inntastingsfeltet delen har ikke mange komponenter rundt, alle er passiv. Den eneste aktive en synes å være en AC / DC optomos bryteren. Allikevel, sjetongene er proprietære design, produsert av National. Ikke engang en enkelt bit med informasjon om dem på nettet. Jeg har lagt ved et bilde med dem.
/ pisoiu
|
| | Tilbake til toppen | |  | se06745
| 03 juni 2004 10:33 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: ris oscilloskop |
|
| Hei!
Hvorfor all oscilloskop er begrenset 5 V-5 V?? Den opprinnelige ikke har disse lav spenning grensen.
takk
|
| | Tilbake til toppen | |  | pisoiu
Registrert: 31. desember 2002 Innlegg: 900 Hjalp: 24 Beliggenhet: Romania
| 03 juni 2004 10:48 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Jeg antar du snakker om spenning skriving grenser. Ikke alle har denne begrensninger, men høy ytelse de har. Dette skyldes høy ytelse oscilloskop har svært bred inngang båndbredde. For å oppnå dette, og en god linearitet over hele freq. rekkevidde, inntastingsfeltet forsterker må ha lav skriving Capacitance. Høyspenning krets, opp til flere hundre volt legge uønsket Capacitance til skriving. Og dessuten at det er unpractical. Hvis du bruker mye penger på 1 GHz båndbredde DSO, for det meste vil du måle høye freq. signaler, som er lav spenning enn hva som er på MAINS. For høyere spenninger, 1:10 eller høyere Skillelinje prober er tilgjengelige uansett.
/ pisoiu |
| | Tilbake til toppen | |  | Skov
| 03 juni 2004 11:13 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop impedans |
|
| Vanligvis inntastingsfeltet kjede av oscilloskop har lav motstand (50 .. 150 Ohm) i samsvar med lav impedans kabel som er koblet til oscilloskop. Det utsvevende makt for skriving kjeden er begrenset. |
| | Tilbake til toppen | |  | monnoliv
| 03 juni 2004 15:23 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: DSO skjematisk DSO schematics |
|
| Skov?? Jeg har sett på flere DSO 1Meg for skriving impedans.
martingn gjelder ACEX 1K EP1KX0, om jeg har godt forstå strucure av denne enheten, må den konfigureres ved hver oppstart. Hva gjør dette med innebygd prosessor, EEPROM? Har du en schematics?
Hilsen, |
| | Tilbake til toppen | |  | ME
| 03 juni 2004 15:41 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: oscilloskop impedans samsvarende oscilloskop impedans samsvarende impedans samsvarende med oscilloskop |
|
| | Skov wrote: | Vanligvis inntastingsfeltet kjede av oscilloskop har lav motstand (50 .. 150 Ohm) i samsvar med lav impedans kabel som er koblet til oscilloskop. Det utsvevende makt for skriving kjeden er begrenset. | Det er ikke sant, normalt inntastingsfeltet impedans av oscilloskop er 1 MΩ | | ~ 10-100 pF. Bruke 1:10 sonder, inntastingsfeltet impedans er 10 MΩ og capitance er lavere enn med 1:1 sonder, med 1:100 sonder, inntastingsfeltet impedans er 100 MΩ og capitance er enda lavere enn for 1:10 sonder.
DSO er som Tektronix TDS 1000 & TDS 2000-serien for eksempel har en inngang impedans på 1 MΩ | | 20 pF.
Hvis du var interessert i trasferring maksimal effekt bør du bruke lav impedances for impedans målrettet, men med oscilloskop og voltmetres du kun er interessert i å overføre maixmum spenning whitout tegning enhver gjeldende fra kilden, slik at skriving impedans er vanligvis> = 1 MΩ. |
| | Tilbake til toppen | |  |
|
|
|