| Forfatter | Melding |
|---|
Gonzakpo
| 30 august 2006 20:55 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hallo
Does noen vite en operacional som gir høyere spenninger i inntastingsfeltet enn strøm suply dem?
Min idé er den neste: Jeg ønsker å utvikle en eficient beskyttelse for min ADC. Tanken er å drive operativ mellom ADC konvertering grenser så hvis en høyere spenning innspill mottas, denne spenningen skal kutte mellom suply begrensninger i produksjonen av operacional beskytte ADC. Og også det er et nyttig begrep, fordi jeg kan se umiddelbart fra oscilloskop skjermen at noe er galt i inngangssignalet (det er kuttet).
Hvis noen kjenner en lignende metode for å beskytte ADC vennligst fortell meg !.... (Jeg vil ha noen beskyttelse som ikke stoppe oscilloskop drift)
Takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Nimer
Registrert: 26. april 2005 Innlegg: 216 Hjalp: 25 Beliggenhet: PALISTINE
| 30 august 2006 23:05 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| hei
didnt understandyour idé vel ... utdype mer
hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Gonzakpo
| 30 august 2006 23:51 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Det er enkelt,
Ideen er å suply et operativt forsterker (OP) mellom ADC skriving maximun spenning verdiområder .... For eksempel mellom 0,5 V og-0.5V .... (maximun inngangsspenning rekke mine ADC er 1Vpp) Også konfigurere gevinst av OP til 1. (A = R2/21)
Og til slutt, (og dette er den funksjonen jeg ser etter ).... Dette OP må tillate høyere spenninger (i inntastingsfeltet) enn suply onces (-0.5V / 0,5 V )..... For eksempel 30V!
Hensikten med dette er å "klippe" den delen av signalet som overstiger inntastingsfeltet maximun spenning serier. I'll vil laste aa eksempel tegning for deg. Problemet er at jeg ikke vet hvordan denne prosessen kalles på engelsk.
Husk at OP jeg leter etter må tillate høyere spenninger (i inntastingsfeltet) enn suply onces!.
Takk!.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Ave_Rapina
| 30 august 2006 23:59 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hallo hvorfor ikke bruke en enkel zenner med tensio du ønsker å beskytte for exemplo maksimum er 5 V du kan plassere en 5.5v zener med en lavere motstand en grense inntastingsfeltet spenning hvis yo behovet for og - strekk bare bruke 2 i føljetong i omvendt en av de andre. Denne økningen litt grensen spenning, men hvis du bruker en 5 V zener grensen tensio er 5 V 0,7 V fra den andre zenner
Omvendt er lik
Hilsen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Gonzakpo
| 31 august 2006 4:15 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Ja, det er en Mulige løsning, men jeg vet ikke hvorfor jeg ikke stoler på zeners
Det er en svært kostbar design til å stole på en enkel zener,
Uansett, jeg vil holde på at løsningen i tankene. Sannsynligvis vil jeg ende opp med det.
Takk.
Noen flere ideer?
EDIT: Jeg har nettopp finne ut noe. Min ADC grenseverdiene er 0,5 V til-0.5V så zener eller en diode er ikke nyttig i dette tilfellet fordi ADC grenseverdiene er lavere enn noen zener eller diode "triger spenning" ... : S |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
jackson1985
| 09 Sep 2006 13:26 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | hei folkens kan ny1 hjelpe meg i guiding meg et godt prosjekt (siste år) og mitt emne dvs. elektronikk n instrumentering ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
melc
| |
| Tilbake til toppen | |
 |
Giuss
| 16 oktober 2006 22:20 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: DSO tlc5540 hjemmelaget DSO xc9572 prosjektet DSO cpld Xilinx cy7c199 prosjektet tlc5540 cpld xc9572 tlc5540 |
|
| Jeg arbeider på en hjemmelaget DSO for og min prototipe fungerer, men må improvents Dette er en kort oppsummering av prosjektet:
ADC TLC5540 CPLD Xilinx XC9572 RAM Cypress CY7C199 CPU PIC16F877 30 Mhz klokke
Nå er jeg med å forbedre den:
Kommer til 40 MHz klokke
Legg til en digital utløse
Legg til en USB-tilkobling
Mer kommer ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
funghome
| 22 oktober 2006 11:21 Digital oscilloskop Project | | | tags: piccode.zip |
|
| Jeg er interessant for dette prosjektet. http://www.cmccord.co.uk/FYP/index.htm Men mens filen er endelig hex fil i http://www.cmccord.co.uk/FYP/DownLoad/PicCode.zip |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
CMOS
| 22 oktober 2006 11:38 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: piccode.zip |
|
| | funghome wrote: | Jeg er interessant for dette prosjektet. h ** p: / / www.cmccord.co.uk / FYP / index.htm Men mens filen er endelig hex fil i h ** p: / / www.cmccord.co.uk / FYP / nedlasting / PicCode.zip |
Det er en svært lav frekvens scope (5KHz) og praktisk talt ikke bruke! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
nsakan
| 23 oktober 2006 18:17 Re: Digital oscilloskop Project - om høyere spenning | | | tags: Nenad sakan |
|
| Gonzakpo spurte et spørsmål om å ha høyere spenning enn maksimalt ADC skriving
> Tanken er å suply et operativt forsterker (OP) mellom ADC skriving maximun > Spenning verdiområder .... > For eksempel mellom 0,5 V og-0.5V .... (maximun inngangsspenning rekke mine ADC er> 1Vpp) > Også konfigurere gevinst av OP til 1. (A = R2/21)
Vennligst se på atached png figur område A abd B mellom 2 og 3
Du coud se en enkel løsning på problemet, bruker to clamping diodes, må de være atached til forsyning nåler av enhetene du har til å beskytte. Også det kan være lurt å ha en viss motstand beween X1-1 og diodes, stikke fram i sak som ne overspenningsvern er ikke topp, men konstant signal, som i ditt tilfelle .. Mye moderne opamps har beskyttelse diodes innsiden av dem, kan du reas Dataarkvisning både opamp at du ønsker å bruke og AD konverter carefuly. Også være forsiktig med å avta AD convereter skriving med treg opama. Når du er på utkikk etter de opama egenskaper, noter det bigest frekvens som din opamp er i stand til delivet 1Vpp swing (for exmple den lrgest frekvens tht Du coud cheeve med OP07 er noe mellom 60kHz - 80kHz, pg. 7 av OP07C Analog evices Dataark fig. TPC17). Det er mest sannsynlig thay Ditt ADC har beskyttelse diodes innsiden av den, og den enkleste løsningen er å legge til noen motstand foran. Med slike meho Du cou hve høyere spenninger enn opamap / - Spenning brukes, høyere spenninger ville være cutt-off. Prøv å gjøre noen auxulary leverer med fin Capacitance, ikke bare store, men med lav ESR og kombinasjonen og flere typer kondensatorer for Ditt cllamp diodes som vil holde dem på 0,5 V og-0.5V, men først carefly siv ADC Dataark og finne noen programmet notatene for det.
Jeg måtte ha litt tid på helga, så hvis du vil gjerne sende meg mer om ADC og jeg vil prøve å fortelle deg noe mer.
Med vennlig hilsen, Nenad Sakan
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
miki.krejci
| 22 november 2006 10:53 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hallo alle sammen, Jeg vil gjøres USB oscilloskop med hjelp FT2232C. Samplingsfrekvens om 1Mhz. Jeg vil bruke 12-bits A / D-konverter. Har du et sted sett ordningen med innspill kretser? Jeg vet ikke hvordan å spekter endret automaticly eller hvordan kan jeg kontrollere området med bruk av to biter. Takk for hjelpen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
alphi
| 25 november 2006 8:36 Hvordan kan jeg gjøre med lav Samplingsfrekvens med TLC5540? | | | tags: DSO tlc5540 xc9572 tlc5540 tlc5540 DSO |
|
| Jeg bruker TLC5540 for mitt hjem DSO, men TLC5540 'min Samplingsfrekvens er 5MHZ.So hvis jeg trenger lav Samplingsfrekvens (eksempel 100KHZ), hvordan kan jeg gjøre med det. min systerm: TLC5540 XC9572 MCU |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dainis
| 25 november 2006 10:39 Re: Hvordan kan jeg gjøre med lav Samplingsfrekvens med TLC5540? | | | tags: xc9572 prøvene DSO tlc5540 xc9572 tlc5540 tlc5540 DSO |
|
| | alphi wrote: | Jeg bruker TLC5540 for mitt hjem DSO, men TLC5540 'min Samplingsfrekvens er 5MHZ.So hvis jeg trenger lav Samplingsfrekvens (eksempel 100KHZ), hvordan kan jeg gjøre med det. min systerm: TLC5540 XC9572 MCU |
Skip noen prøver, prøvetaking på 5MHz og bruke hver 50 sample? Eller bruk signal snitt av programvare? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
alphi
| 25 november 2006 15:35 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: tlc5540 |
|
| | hvis jeg bruker 5HMZ for TLC5540, og bruker 50 eksempler på en data, så jeg kan få 100KHZ eksempelliste rate.but det vil gjøre minne deepth blitt svært liten, hvis jeg har 128Kbyte sram, og jeg kan bare bruke 128Kbyte/50. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
computer_engineer
| 12 februar 2007 10:43 Digital oscilloskop Project | | |
|
| noen kan hjelpe meg plz? Jeg vil vite om ubicom ip2022 godta sinesoidal signal? Jeg trenger å måle spenning og strøm signaler en beregne reell makt.
Legges etter 5 minutter:
jeg nød ur hjelpe raskt plz. noen kan hjelpe meg. plz peply meg raskt. prosjektet mitt raquire måle spenning og strøm i hvert hjem og beregne apower consumpsion. jeg trenger å vite gjør ubicom ip2022 ADC godta sinesoidal signal. hvis ikke det er løsningen ???????????????? plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mayo123
| 12 april 2007 16:19 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: 164.15.88.56/site.php |
|
| | monnoliv wrote: | Hi everybody,
Etter mer enn en måned av resten, her er det 6. revisjon av DSO (register for å se schematics):
[url] h ** p: / / 164.15.88.56/site.php [/ url]
Hilsen, |
Jeg prøve noen uker, men området det ned.
Har noen en kopi av dette området?
Takk. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
rashslash
Registrert: 23. november 2006 Innlegg: 28 Beliggenhet: Pakistan
| 27 april 2007 16:10 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: tlc549 seriell port tlc549 parallellport parallellport tlc549 |
|
| | vel bruke tlc549 seriell 8 bits ADC fra Texas Instruments og bruke parallellporten |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
computer_engineer
| 20 mai 2007 10:13 Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hei alle .... ineed ur hjelpe Jeg bruker UBICOM ip2022 som unna enhet og jeg heve å beregne det reelle strømforbruket i et hus jeg brukte 2 kanaler for ubicom ADC og fôres spenning til en kanal og gjeldende til den andre kanalen .. Jeg rised spenningen og dagens nivå av arrefrence spenning becoz Jeg vet ikke om UBICOM's ADC akseptere negative spenning eller ikke og i multiplyed hver spenning sample av nåværende eksempelliste over aperiod og diveded den accumlation resultatet av no. samplinger gjorde jeg bruke acorrect metode plz hjelpe meeeeeeeeee |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
adidex
| 30 mai 2007 22:26 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: eoscope |
|
| | CMOS wrote: | | nikifena wrote: | Er du sikker?
| Sitat: | | Arkivet inneholder schematics, PCB og byte-filene som trengs for å programmere microcontroller og cpld: eoscope_1.2.zip |
h ** p: / / www.mindbend.ro/eoscope/download/eoscope_1.2.zip
lykke til |
Ja jeg preety sikker .... Filene er i kompilert form. Ingen kildekoden gis. |
Hallo,
Vi bestemte oss for offentlige kilder av prosjektet i mellomtiden, så nå enybody bør kunne gjøre endringer i koden.
Vi har også lagt ut noen andre prosjekter på en ny side, www.eosystems.ro den gamle web-side (som en på mindbend.ro domene) er foreldet og vil bli fjernet snart. Jeg håper du kan finne noen interessante prosjekter på det nye nettstedet, dessverre vår tid er svært begrenset, slik at oppdateringene på siden blir ikke veldig fort, men vi har noen prosjekter wainting å bli publisert.
Så .. nyte, og send oss noen bilder hvis du bygger noen av våre prosjekter, og kanskje sende oss koden for i tilfelle du gjøre noen endringer, slik at vi kan publisere dem på nettet (hmmm .. kanskje en ny LCD samvirking er en god idé, eller en PC-tilkobling ).
Adrian & Daniel |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
CMOS
| 31 mai 2007 7:22 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | adidex wrote: | Hallo,
Vi bestemte oss for offentlige kilder av prosjektet i mellomtiden, så nå enybody bør kunne gjøre endringer i koden.
Vi har også lagt ut noen andre prosjekter på en ny side, www.eosystems.ro den gamle web-side (som en på mindbend.ro domene) er foreldet og vil bli fjernet snart. Jeg håper du kan finne noen interessante prosjekter på det nye nettstedet, dessverre vår tid er svært begrenset, slik at oppdateringene på siden blir ikke veldig fort, men vi har noen prosjekter wainting å bli publisert.
Så .. nyte, og send oss noen bilder hvis du bygger noen av våre prosjekter, og kanskje sende oss koden for i tilfelle du gjøre noen endringer, slik at vi kan publisere dem på nettet (hmmm .. kanskje en ny LCD samvirking er en god idé, eller en PC-tilkobling ).
Adrian & Daniel | Det er gode nyheter. Takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
bamdad
| 15 juni 2007 23:42 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: spenning sampler oscilloskop |
|
| Kjære alle; Er det noen som vet hvordan man skal gjennomføre en rekonstruksjon algoritmen for tilsvarende tidspunkt prøvetaking? Dessuten, alle innspill beskyttelse metoder jeg ser rundt, er avhengig av to diodes å forsyne rails å beskytte prøvetaking enhet, har dette to draw ryggen, i høy freqs den diode Capacitance vil begrense signal båndbredde (spesielt når serien motstander kommer mellom den diodes og sampler), og dette er ikke en lineær effekt, siden diode Capacitance varierer ganske mye med omvendt bias spenning ... et annet punkt, denne beskyttelsen stadium endringer inntastingsfeltet impedans av sampler når det er klipping ... Er det noen som vet om et bedre beskyttelse mekanisme for høy hastighet oscilloskop, si noe om 100MHz? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
pmhunt
| 27 juni 2007 10:50 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: gbadso gameboy advance oscilloskop Gameboy advance oscilloskop gameboy til oscilloskop gameboy oscilloskop gameboy advance til oscilloskop |
|
| | Sitat: | | prøver å bruke gameboy for små oscilloskop |
Jeg er nå utvikler en krets som bruker Gameboy advance å ta prøver av opp 100Msps
bruker en FIFO og CPLD
www.cardiagnostic.co.uk / gbadso.htm   |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Nick18
| 27 juni 2007 16:07 Re: Digital oscilloskop Project | | | tags: 164.15.88.56/site.php |
|
| | mayo123 wrote: | | monnoliv wrote: | Hi everybody,
Etter mer enn en måned av resten, her er det 6. revisjon av DSO (register for å se schematics):
[url] h ** p: / / 164.15.88.56/site.php [/ url]
Hilsen, |
Jeg prøve noen uker, men området det ned.
Har noen en kopi av dette området?
Takk. | Jeg spør den samme. Hva med dette prosjektet? Project obosolete? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Vakuum
| 28 juni 2007 16:59 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hei kjære alle. Jeg utvikler meg omfang. I mine planer om å gjøre det mer fleksibelt: Først av alt i mine planer om å gjøre programmerbare attenuatoren. Men synes for vanskelig ... Så det ville være wonderfull bruke klar gjort. Enten det er leverandører av PA på markedet? Second: beskytter overspenningsvern. Tredje: å gjøre RIS modus. Med det jeg kan observere periodiske signaler av meget høy frekvens. Er det mulig å realisere i fpga? Mange takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
miniK0bo
| 11 november 2007 14:24 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| Hei alle, Jeg tenkte på å bygge en DSO. Jeg kom over dette emnet og merke likhetstrekkene. Så langt jeg har delt mine design i to deler. Digital del med FPGA, SDRAM og USB2 grensesnitt. Analog del med 100MHz ADC og FIFO. Den digitale delen jeg er ferdig med å bygge det (se vedlegg). Jeg trenger fortsatt å starte analog del (/ meg ikke så god i analog). Jeg lurte på hva status er for design, gjorde noen bygge den ennå?
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
judasdsc
| 11 november 2007 15:24 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | virker bra. Har du nettsider om dette prosjektet? Eventuelle schems? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
miniK0bo
| 11 november 2007 20:46 Digital oscilloskop Project | | |
|
| | Beklager ingen nettside ennå, jeg kunne poste skjematisk en av disse dagene |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
picnoobie
| 14 november 2007 19:14 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| | EDIT: hvordan dumt av meg, linken jeg postet var i den første siden i denne tråden, jeg bare tilfeldigvis landet på denne tråden i mine søk og ikke lest opp i begynnelsen. Jeg beklager. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
miniK0bo
| 22 november 2007 19:43 Re: Digital oscilloskop Project | | |
|
| som lovet: the schematics så langt det er en feil i schematics. de reserverte pin på fx2 chip må være jordet!
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |