Angående JYETECH oscilloskop, jeg har kjøpt noen av dem, og jeg er veldig fornøyd med den.Selv om det ikke er et avansert omfang, det er moro å spille med den.Og dessuten kan du bruke den som en utvikling i styret, reprogramming av AVR å gjøre andre ting.En mal filen inneholder for enkel utvikling!
Det er en ny engelsk nettsted, så du vil ha mer informasjon kan du gå til: http://www.jyetech.com/en/default.html
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget
tags: usb omfang pic18f4550 USB oscilloskop pic18f4550 USB omfang usb omfang pic18f4550 pic18f4550 omfang oscilloskop pic18f4550 USB oscilloskop pic 18f4550
23 oktober 2008 16:57 Re: Digital oscilloskop Project
tags: digitale oscilloskop spartansk 3 spartansk 3 til oscilloskop spartansk 3 oscilloskop utforme en oscilloskop spartansk oscilloskop utforme et digitalt oscilloskop spartan3 oscilloskop
Hei, jeg er designer Digital oscilloskop bruker Spartan3 AIO1 som ADC.Jeg er ikke sikker på hvordan man kan måle freq og spenning, så jeg kan vise det på VGA-utgang.Kan noen råd, takk.
31 oktober 2008 20:30 Re: Digital oscilloskop Project
tags: soudez oscilloskop oscilloskop prosjektet
Hei alle,
Nordmann noen har noen kode for soudez-oscilloskop (http://www.soudez.be/joomla/content/view/12/27/lang, no /).Jeg tror dette er en svært intereting prosjektet, men jeg kan ikke finne koden overalt ...
Ja, Microchip konkurransen startet for et år siden.SD-kortet er ikke implementert ennå, men det vil bli brukt til å lagre waveforms, skreddersydde programmer, formler osv. ..
29 mars 2009 17:35 Re: Digital oscilloskop Project
tags: oscilloskop grensesnittkonfigurasjon oscilloskop-grensesnittet oscilloskop analoge grensesnitt grensesnittkonfigurasjon oscilloskop oscilloskop front end design
Hi Kip,
Du kan begynne å lese denne tråden fra side én, det er det jeg gjorde.For noen år siden forum medlem monnoliv gjort en flott design.Du kan lese alt om det på sin nettside: http://www.soudez.be/joomla/content/view/12/27/lang, no /
Jeg begynte min egen oscilloskop som også, og forrige uke fikk jeg min mønsterkort for analog-grensesnittet.Denne-grensesnittet er tungt basert på design av monnoliv.Her er en forhåndsvisning av hva det endelige produktet skal se ut.
Takk!4 hjelp ......Jeg har startet prosjektet og jeg har problem med å implementere de utløser mekanisme ... kanne u plz fortelle meg smthing om utløst, og hvordan u incorpoated den i design
03 april 2009 1:10 Re: Digital oscilloskop Project
Jeg har ikke gjennomført noe ennå.Jeg har nettopp gjort noen maskinvare ting.Men jeg kan tenke er at prøvene kommer i en slags FIFO måte.Og når du får en utløse, vil du bruke dette punktet som midten av deg eksempeldataene sett.
Hva slags problemer hadde du støter på, og hva gjør maskinvaren oppsett ut?
Vi har ikke jobbet på maskinvaren del .....Vi har bygd minne og utløser mekanisme i vår design ....vi er ikke sikker på om vår maskinvare del ennå .......vi er akkurat nå arbeider med utformingen av moduler for FPGA .......
07 juni 2009 23:53 Re: Digital oscilloskop Project
tags: trådløse oscilloskop bluetooth oscilloskop
yus wrote:
using Nokia 6120c, Trådløst oscilloskop bruker Nokia 6120c, National Semiconductor LMX9838 Bluetooth-modul og Zilog Z8F0822 MCU. * tiden migrering (både koden og hardware) fra Zilog MCU til dsPIC33F DSC, for raskere ADC prøvetaking.
i forrige maskinvare, MCU (Zilog z8f0822) Jeg er bare i stand til opp til rundt 70ksps ..
nå jeg fortsatt bygge bedre kretsen bruker en dsPIC33F DSC (i stedet for en MCU) som har ADCs' stand pf opptil 2Msps (x2 kanaler) .. forhåpentligvis vil det gi en bedre løsning ..
også med hensyn til båndbredde, forsterkeren del av kretsen er også begrenset av OpAmp brukt ..(Jeg er bare med 3MHz båndbredde opamp)