| Forfatter | Melding |
|---|
hot_chmock
| 15 mars 2003 22:49 Elektronisk Strømforsyning load | | |
|
| Hei,
Jeg trenger å bygge en elektronisk strømforsyning belastning for testing formål. All informasjon, link eller diagram er velkommen.
Takk,
hc
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 juli 2002 Innlegg: 4812 Hjalp: 314 Sted: Midgard
| 15 mars 2003 23:02 høy effekt gjeldende oppvaskkum | | |
|
| Den vanlige metoden er å lage en høy effekt dagens vask. Start med en kraft transistor med emitter eller kilde koblet til en liten motstand som er koblet til jord.
har en op amp-inngang koblet til motstander og dens utgang koblet til basestasjonen eller gate. Sette en spenning på den andre op amp innspill vil kontrollere gjeldende trukket.
Denne andre spenning kan komme fra en manuell variabel motstand Voltag divider eller en DAC styrt av en datamaskin om du vil dynamisk measruements. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Jayson
| 16 mars 2003 0:58 | | |
|
| Jeg lurer på do de dyre elektroniske belastninger (ProDigit, Kikusui) også bruke metoden Flatulent beskrives? Jeg har ofte lurt på hvorfor de er så dyre.
Allikevel, disse krets ideene er virkelig nyttig. Vet noen av enhver online skjematisk respositories som har slike kretser og forklaringer på hvordan de fungerer? Alle bøker der ute håndtere opamps og transistorer, men i separate kapitler, aldri hvordan å kombinere dem.
Et annet interessant krets er MOSFET bytte med to MOSFETs, atter nei bøkene jeg har sett har disse ferdige oppskrifter. En online samling ville være en veldig fin ting å ha referanse til.
- Jayson |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flatulent
Joined: 19 juli 2002 Innlegg: 4812 Hjalp: 314 Sted: Midgard
| 16 mars 2003 3:53 enkel hobby krets | | |
|
| Hva jeg forklarte er enkel nok for en hobby bruk. De kommersielle enheter har mye mer ytelse og overstige ordinær hobby behov.
For eksempel kan de trekke aktuelle med 0V eller så på tvers av dem. De kan måle Utgangsimpedans av tilgangen på ulike frekvenser. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
billano786
| 16 mars 2003 18:17 | | |
|
| | Her er noe nyttig. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 16 mars 2003 18:17 Ads | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
SAR
| 16 mars 2003 20:34 Load | | |
|
| Prøv her: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Eternauta
| 13 mars 2004 10:46 Re: Elektronisk Strømforsyning load | | |
|
| I den vedlagte filen skjematisk av en elektronisk belastning for PSU testing. Det er interessant muligheten til å veksle mellom faste ampere forbruk og faste ohm belastning. Det er fra et kit som en hobby bladet selger i Italia: "Nuova Elettronica".
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
aslm
| 15 mars 2004 21:18 Re: Elektronisk Strømforsyning load | | |
|
| Hei, trengte noe lignende for et par måned siden og bygget et lass med opamps og makt MOSFETs lignende til det som er beskrevet i koblingen to innlegg opp. Fungerer fint, litt ustabil, men med som ekstra filtrering Det har vært til stor hjelp for min SMPS prosjektet.
re Me |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
AL0117
Joined: 25 juli 2003 Innlegg: 237 Hjalp: 8 Sted: dracu-la-nd
| 16 mars 2004 9:51 Re: Elektronisk Strømforsyning load | | |
|
| Hei,
Sjekk ut TI (tidligere UNITRODE) design note "Justerbar Electronic Load for Low Voltage DC Applications".
hxxp: / / www-s.ti.com/sc/psheets/slua045/slua045.pdf
rgds, Al |
|
| Tilbake til toppen | |
 |