| Forfatter | Melding |
|---|
kyndal
| 27 april 2003 13:53 Harddisk (ATA) Til Ethernet konverter / emulator | | |
|
| Hei alle sammen ..
Jeg hadde en sprø idé! Jeg har denne m3po mp3 spilleren .. og jeg vil reallt gjerne ha den spille mp3's fra serveren min, insted av interne harddrive .. Hva gjør en IDE emulator som settes inn, insted og den harddrive, denne emulatoren så emulerer harddrive for m3po. og får data fra nettet ..
er dette på alle Mulige .. er det gjort? Noen ideer!
/ Rune Kyndal |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dainis
| 27 april 2003 14:28 Re: Harddisk (ATA) Til Ethernet konverter / emulator | | |
|
| Flere enkle og ekte gjør nytt nettverk (Ethernet og TCP / IP) BaseT MP3-spiller .... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
kyndal
| 27 april 2003 18:23 | | |
|
| Ja ofcource .. Men det er ikke akkurat det .. hele ideen, og emulering en harddrive gjennom nettverk, kan brukes i mange tilfeller!
det kan også være et CF-kort! så jeg kan ta bilder med mitt digicam, direkte til min server! ..
men nettverk av "gamle" IDE-baserte enheter, ville være verry smart.
det er mange prosjekter som gjelder for eksempel en pic16f877 der harddrives og cdroms har vært koblet til. og også nettverket kort .. slik kunnskap er probally der ute!
/ Kyndal |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dainis
| 27 april 2003 19:52 | | |
|
| | Koble alle IDE-enhet til CPU er lett, men gjør IDE enheten emulering med nettverket protokollstakken og nettverksdataene maping til IDE sektorer, ikke lett ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Silvio
| 27 april 2003 21:29 | | | tags: ata ethernet |
|
| Hi kyndal,
Hvis du vil følge innlegg skrevet av dainis samlede dette forumet kan du finne de mest relevante råd om nettverk. Den nåværende ideen det ikke unntak fra regelen ovenfor.
Men hvis du er ivrig nok og villig til å bruke litt tid på emnet (mener jeg mer enn en sprø idé) kan du kjøpe et ferdig laget PCB som du kan se på vedlagte bilde. Det er sant at styret har blitt utviklet med andre formål i tankene, men du kan snu retningen på ATA conector og legge det inn kabelen fra mp3-spilleren, og deretter bruke 64K X 16 for bufring av data som kommer fra nettverket via RTL8019 controler og foreta MP3-spilleren mener det er en harddisk feste. Innlysende, må du skrive hele koden for ATMega 128 mikroorganismer. Du kan finne mer om her: http://www.edtp.com/ata.htm Det er en stor chalenge. Jeg kan ikke si at du vil lykkes 100% på grunn av bussen lattency og cache effektivitet. Kanskje må du bytte til 100M ethernet chip. Jeg vet ikke fordi jeg ikke hadde prøvd før. Men det er bedre enn ingenting.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dainis
| 27 april 2003 22:48 | | |
|
| [quote = "Silvio"] Det er sant at styret har blitt utviklet med andre formål i tankene, men du kan snu retningen på ATA conector og legge det inn kabelen fra mp3-spilleren
[quote]
Hi Silvio,
Jeg skrev at koble IDE kjøre til CPU og nettverket ikke problemet, og hvis det kan finnes mange utførelser på internett, men "motsatt retning av ATA conector" ikke lett, du må bruke spesielle kontrolleren IC fra HDD eller PFGA for ATA høy hastighet emulering .... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Silvio
| 28 april 2003 2:13 | | | tags: ata ethernet |
|
| Hi dainis,
Du er riktig for høy hastighet emulering. Jeg har søkt litt og funnet at de fleste mp3-spilleren utstyrt med HDD som lagringsmedier, ikke ta full bruk av IDE og ATA-funksjoner. , you can still do "reverse direction of ATA conector" in one word, emulation. Derfor er jeg fremdeles mener at for denne type program, og bare for dette, kan du fremdeles gjøre motsatt retning av ATA conector "i ett ord, emulering. Men, som du nevnt ovenfor, er ekte high speed emulering det ikke er mulig uten spesielle kontrolleren IC fra HDD eller FPGA. Dermed blir kyndal's antagelse at emulering en harddrive gjennom nettverk, kan brukes i mange tilfeller er det ikke full opprettholdes av emulering Jeg snakker over som fortsatt er mulig. Han fortsatt trenger de kretser nevnt av deg og en annen design tilnærming.
Jeg er enig med deg at flere enkle og ekte gjør nye nettverk (Ethernet og TCP / IP) baserte MP3-spiller, heller enn maping IDE sektorer gjennom nettverket. Virkelig galskap. Mindre hodepine hvis den komplette filer er brakt i den lokale hurtigbufferen og fôres til mp3 kjerne. Den eneste berørte får tilgang til nettverket, og hvis privilegier er gitt, for å trekke ut de nødvendige mp3 fil. Ja, dette design tilnærmingen er mye mer livskraftig.
Silvio |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Silvio
| 28 april 2003 10:50 | | | tags: ata ethernet TerraTec mp3o |
|
| Hi kyndal,
Vet du hvordan HDD drives innenfor mp3po mp3 spilleren? Det følger et FAT 16 eller 32-filsystemer? Det betyr at det kan trekke ut fra boksen, lastet på PCen og deretter fited igjen. Eller HDD lagring av data er det ingenting annet enn en continuos strøm av bytes spredt rundt sektorer og åpnet i et proprietært format inni mp3o mp3 spilleren? På denne måten har du ikke amovible lagringsenhet som kan lastes inn fra PC bare gjennom ordinær ekstern buss: USB, Ethernet, parallell, seriell .... som angitt av produsenten. Jeg forteller deg alt dette fordi jeg ikke fant noen TerraTec mp3po mp3 spilleren arbeider med en HDD. Bare CD ROM-enheten. Og du snakker om HDD emulering ikke bestemt ATA ATAPI.
Silvio |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dainis
| 28 april 2003 11:00 | | |
|
| Jeg fant dette: http://www.m3po.net/_eng/index_eng.html http://www.m3po.net/_eng/details.html
Men det er mer: I tillegg til CD-stasjonen allerede installert, en vanlig IDE-harddisk kan enkelt retrofitted! * Du kan kopiere over komprimerte lydfiler og spillelistene på harddisken. Tatt i betraktning at en 30 GB HDD inneholder mer enn 546 timer (eller 3 uker!) Av musikk, TerraTec s m3po kan bety det plutselig slutt på eventuelle behov for plass i CD-rack! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Silvio
| 28 april 2003 11:38 | | |
|
| Ja,
Som ventet å høre, filformatet er kompatibel med ISO9660/Joliet og Fat 16/32 filsystemer. Jeg gir opp på emulering siden jeg ikke kan konkurrere med Hitachi SH703x; 32bit RISC motor. Det er en sterk hest, og jeg har lite esel ridning av fett jockey (Jeg kaller dette HDD)
Silvio |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
kyndal
| 28 april 2003 13:10 | | |
|
| Ja. som nevnt, jeg har allerede montert en harddrive i mitt m3po .. Jeg har selv montert i en flyttbar harddrive "rack" så det tar bare noen minutter å gjøre en behandlingstid refil på disken ...
men jeg vil heller ha min 120GB disk på serveren, slik at filene er avaible all over!
og ja harddisken er formatert med FAT ..
den m3po Styret har også en ombord serialport kontakten, for fabrikken debugging .. maby jeg kunne skrive om koden til å ha en streaming fra serialport posibility noe ....
og ifølge sanntidsrapportering emulering og ATA .. Vel fart er egentlig ikke det viktige. så vi trenger bare å spille mp3's (på denne mp3-prosjektet anyway).
og sist! for dette prosjektet er det prinsippet bare nessesary å etterligne .. sier 10 MB harddrive .. den m3po kan spille playlistes så vel .. så simulere mikroprosessor bare tar seg av kopiering av filer, én om gangen, ifølge playliste annen? dette ofcource gjør det dificoult å endre sang sanntidsrapportering .. men så en 16MB CF-kortet kan brukes som "buffer" og som RAM?
/ Rune Kyndal |
|
| Tilbake til toppen | |
 |