Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

mobiltelefon batterilader alltid koblet til telefonen

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby kretser og små prosjekter Problemer -> mobiltelefonen batterilader alltid koblet til telefonen
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
polarisert

Sted: Europa

Post 21 mai 2003 20:19 mobiltelefon batterilader alltid koblet til telefonen

Hei,

Jeg har tenkt å bruke en mobiltelefon i en bestemt type program. Det har til å jobbe hele tiden, og det er ikke drives av mannen, men det er i en automatisert systemet sammen med en microcontroller. Mitt problem er strømforsyningen på telefonen. Er det en god idé å la batteriladeren (220V eller bildeler version) hele tiden koblet til mobiltelefonen, eller det ville være en bedre ide å koble fra batteriet og leverer telefonen kun fra batterilader? Er det noen mulige negative og bivirkninger hvis batteriet lader er alltid koblet til mobilen, jeg mener oppvarming av laderen, eller noen virkninger på batterys eller noe annet ...

Hilsen.
Tilbake til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 21 mai 2003 20:19 Ads

Tilbake til toppen
flatulent

Hjalp: 310

Post 21 mai 2003 20:37 alt avhenger

Hvis du bruker laderen som fulgte med telefonen, vil den ikke overcharge batteriet. Det ukjente er hva det gjør så batteriet utslipp. Du bør konsultere den retninger eller produsenten for å finne ut om det vil la batteriet gå døde eller om den vil beholde det belastet. Noen ladere slå når full belastning er nådd.
Tilbake til toppen
View user's profile
Element7k

Hjalp: 8

Post 21 mai 2003 20:40

Batteriet har definitivt sett sine siste dager hvis du lar tilførselen koble. Batteriet lader er bare en transformator fra AC-DC. Tenk sitt beste for å gjøre noen endringer på telefonen for å aktivere å bruke direkte DC strøm.

Element7k
Tilbake til toppen
View user's profile
cube007

Hjalp: 12
Sted: Australia

Post 21 mai 2003 20:44

Telefonen må ha en batterilading kontrolleren hvis den bruker en Li-Ion batteri. Det vil være noen problemer når du forlater strømforsyning tilkoblet hele tiden.

ved,
cube007
Tilbake til toppen
View user's profile
polarisert

Sted: Europa

Post 22 mai 2003 10:54 batterilading kontrolleren for mobiltelefoner

Hei,

Om batterilading kontrolleren, hvor kan jeg forvente å finne dem: inni batterilader eller i mobiltelefonen seg selv? Jeg ønsker å eksperimentere med Siemens MT50 telefon eller lignende telefoner som C45, C35 etc. .. Er det en dårlig effekt på lader seg selv fordi tydeligvis det dissipates strøm eller når batteriet er ladet den slår seg av?

Hilsen.
Tilbake til toppen
View user's profile
cube007

Hjalp: 12
Sted: Australia

Post 22 mai 2003 12:55

Hei polarisert,

Jeg vet at ladingen kontroller av Siemens mobiltelefoner er alsways innsiden av telefonen. Du bare plugger en strømforsyning til telefonen under lading det.
Beklager, men jeg vet ikke mer om lading teknologi.

ved,
cube007
Tilbake til toppen
View user's profile
geppoilfolle

Post 10 januar 2004 3:40 Re: mobiltelefon batterilader alltid koblet til pho

Du vet at det er mulig å kontrollere tilstanden i batteriladningen whit noen enkle AT-kommandoer? Deretter kan du koble fra og til igjen batteriet lader når batteriet når en viss% av kostnader (for eksempel koble til 5%, koble til 95%). Alle Si3m3ns telefoner du ønsker å bruke har de kommandoer du trenger å gjøre oppgaven, må du ikke spørre meg hva disse er, søk på AT-kommandoene for GSM referanse, jeg er sikker på at hvis du arbeider på GSM telefoner, vet du dette dokumentet.

Alle de beste
Tilbake til toppen
View user's profile
junglejenny

Post 10 januar 2004 4:24 Re: mobiltelefon batterilader alltid koblet til pho

Du trenger virkelig å finne ut hva slags bettery har du først. Lithium Polymers kan bare bli belastet / lades et visst antall ganger før de må være endret. De fleste mobiltelefoner har jeg undersøkt har Ni-MH.

Lykke til
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby kretser og små prosjekter Problemer -> mobiltelefonen batterilader alltid koblet til telefonen
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS