elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Electronic Load

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby Circuits og små prosjekter Problemer -> Electronic Load
Forfatter Melding
Ashraf

Post 27 oktober 2003 11:50

Electronic Load

Jeg trenger raskt en skjematisk diagram og en del over 2000 W for Electronic Load, og også for variable Electronic Load 20000 W
Tilbake til toppen
E-design

Hjalp: 68

Post 27 oktober 2003 16:55

Re: Electronic Load

Hei

Jeg custom laget en som kan håndtere 2500W, 50V @ 50A ca 2 år siden for et selskap å teste luftfarten utstyr på 48V. Vil se ut hvis jeg finner gamle tegninger jeg hadde. Dette var variabel fra ca 2-50V, 0.1A - 50

Det viktige ved disse strømnivåer er heatsinking. Jeg brukte en massiv, svært høy virkningsgrad tvunget avkjølt synke med rundt 25 IRF1010 montert på den. Jeg har også tatt sikkerhetsfunksjoner som revers spenning, over-current, over temp, over-volt beskyttelse. Fordi disse makt FETs opererer i en lineær modus de blir fort varme ved full effekt.

E
Tilbake til toppen
flatulent

Hjalp: 324
Sted: Midgard

Post 27 oktober 2003 17:37

Ved lave spenninger kan vannkjøling hjelpe. Du satte varmeleder med transistorer i en tønne med vann eller isolerende væske. Dette fjerner raskt varmen fra transistorer og overfører den til den ytre overflaten av flytende container. For korte tidsperioder, vil temperaturen stige av vannet ta vare på varmen fjerning.

Hvis dette brukes i et fast sted, kan du sirkulere vannet ved å legge nye vann fra byens vannforsyning kranen og ta en lik mengde vann inn i byens kloakk tilkoblingen.
Tilbake til toppen
E-design

Hjalp: 68

Post 27 oktober 2003 18:33

Ja, på høyere strømnivåer bør man prøve å bruke vannavkjølt synker som det er flere selskaper som gjør dem nå.
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 27 oktober 2003 18:33

Annonser

Tilbake til toppen
jackrs

Post 28 oktober 2003 0:17

Hei Ashraf

Prøv denne linken h * tt * p: / / www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm

Kanskje denne ideen hjelpe deg ...

jackrs Kjølig
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby Circuits og små prosjekter Problemer -> Electronic Load
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
Elektronisk belastning (7)
Electronic Load Design (6)
Å bygge en DC elektronisk belastning (2)
Elektronisk Strømforsyning load (8)
hvordan?? utforme et elektronisk belastning (2)
hvordan lager jeg en elektronisk belastning .....?? (4)
design a dc electronic load and feedback energy to ac line (2)
Variabel 200 A / 100 V Variable Electronic Load (4)
Klasse A PA PAE med resistiv last og spole load (2)
Hva betyr stor belastning eller lett belastning bety? (3)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS