elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Req: Skjematisk av IBM harddisk

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Profesjonell Hardware and Electronics Design -> Req: Skjematisk av IBM harddisk
Forfatter Melding
hqqh

Hjalp: 8
Sted: www

Post 25 januar 2004 13:38

Req: Skjematisk av IBM harddisk

hallo,

vet noen hvor jeg kan få skjematisk av folloing HDD.
IBM Deskstar serien: IC356120AVVA0-0 120GB 7200 rpm
Jeg kan ikke eccess min HDD og det er viktige data på den, så jeg vil sjekke wheter det er en feil i electical delen.

takk på forhånd,
hqqh
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 25 januar 2004 13:38

Annonser

Tilbake til toppen
Kripton2035

Hjalp: 20
Sted: Jorden

Post 25 januar 2004 14:56

Lykke til, selv om du finner en skjematisk, selv om du finner feil, vil du sannsynligvis ikke kunne få feil krets ... en fin svart boks med en OEM-referanse på det ...
Du får heller søke etter den samme stasjonen og utveksling kontrollørene kort ... som det er en nyere en det kan bli mindre vanskelig ...
Tilbake til toppen
Marv

Post 25 januar 2004 14:58

Bruk IBM verktøy til å fastslå tilstanden stasjonen er i. Det er mer likley de mekaniske delene har sviktet enn elektronikk.

Avhengig av hvor verdifulle dataene du kunne prøve å kjøpe samme modell stasjonen, og transplanting kontrolleren styret.

Styret er en liten innebygd datamaskin, det tvilsomt at du kan lære noe nyttig av en skjematisk det isnt locigal fra tracings. Jeg ville nok IBM gi ut chip eller skjematisk detaljer.
Tilbake til toppen
eltonjohn

Hjalp: 28

Post 25 januar 2004 15:59

Re: Krav: Skjematisk av IBM harddisk

Hei ..
Jeg vil bare dele min mening .. Jeg hadde et lignende problem .. en tid siden .. Som det har blitt sagt .. Det er ingen harddisker skjematisk til publikum ... Men du kunne gjøre somthing .. Forutsatt at motorene er OK ..
prøve å få en annen lignende harddisk. Og å være veldig carfull, bytte electronoc styret ... Du bør være ok.!
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Profesjonell Hardware and Electronics Design -> Req: Skjematisk av IBM harddisk
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
[Req] Skjematisk / service manual for IBM P200 CRT-skjerm (13)
Skjematisk for IBM overvåke cm2617 FCC ID a3km086 (1)
harddisk crypting (1)
Best Harddisk-verktøy (5)
minimere harddisk tilgang? (3)
Koble til en harddisk til en PIC! (2)
Harddisk feilsøking (7)
hvordan kobler harddisken til PC via USB (2)
Harddisk (ATA) Til Ethernet konverter / emulator (10)
Trenger du hjelp med Maxtor harddisk (6)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS