| Forfatter | Melding |
|---|
hqqh
| 25 januar 2004 13:38 Req: Skjematisk av IBM harddisk | | |
|
| hallo,
vet noen hvor jeg kan få skjematisk av folloing HDD. IBM Deskstar serien: IC356120AVVA0-0 120GB 7200 rpm Jeg kan ikke eccess min HDD og det er viktige data på den, så jeg vil sjekke wheter det er en feil i electical delen.
takk på forhånd, hqqh |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 25 januar 2004 13:38 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Kripton2035
| 25 januar 2004 14:56 | | |
|
| Lykke til, selv om du finner en skjematisk, selv om du finner feil, vil du sannsynligvis ikke kunne få feil krets ... en fin svart boks med en OEM-referanse på det ... Du får heller søke etter den samme stasjonen og utveksling kontrollørene kort ... som det er en nyere en det kan bli mindre vanskelig ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Marv
| 25 januar 2004 14:58 | | |
|
| Bruk IBM verktøy til å fastslå tilstanden stasjonen er i. Det er mer likley de mekaniske delene har sviktet enn elektronikk.
Avhengig av hvor verdifulle dataene du kunne prøve å kjøpe samme modell stasjonen, og transplanting kontrolleren styret.
Styret er en liten innebygd datamaskin, det tvilsomt at du kan lære noe nyttig av en skjematisk det isnt locigal fra tracings. Jeg ville nok IBM gi ut chip eller skjematisk detaljer. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
eltonjohn
| 25 januar 2004 15:59 Re: Krav: Skjematisk av IBM harddisk | | |
|
| Hei .. Jeg vil bare dele min mening .. Jeg hadde et lignende problem .. en tid siden .. Som det har blitt sagt .. Det er ingen harddisker skjematisk til publikum ... Men du kunne gjøre somthing .. Forutsatt at motorene er OK .. prøve å få en annen lignende harddisk. Og å være veldig carfull, bytte electronoc styret ... Du bør være ok.! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |