| Forfatter | Melding |
|---|
gggould
| 10 april 2004 5:43 wide tuning utvalg VCO problem | | |
|
| Hei alle,
Jeg designer en VCO med varactor og veksling cap å dekke 800MHz bredt. Men jeg ser at VCO gevinst og amplituden variasjonene er store problemer. Både Kvco og utgang amplituden øker med operatørselskapenes frekvens ...
Noen tips eller råd?
Takk ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flatulent
Registrert: 19. juli 2002 Innlegg: 4989 Hjalp: 307 Location: Middle Earth
| 10 april 2004 6:26 Re: bredt tuning utvalg VCO problem | | |
|
| | Det beste alternativet vil være å legge til en AGC loop. Måle effekt spenning etter en buffer forsterker og bruke det til å endre bias på oscillator Transistor. En annen ting om det å være en attenuatoren. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IICCEE
| 10 april 2004 6:36 wide tuning utvalg VCO problem | | |
|
| kan du bruke ** flere ** av varactor noen sted i nærheten av BJT-E, noen nær BJT-B; og du bør være forsiktig design bufferen i arbeidsgruppen band, også legge til en AGC loop. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
gggould
| 11 april 2004 6:10 Re: bredt tuning utvalg VCO problem | | |
|
| Takk for tilbakemeldingen ...
Men jeg fortsatt ikke vet hvordan du får en mer konstant Kvco. Akkurat nå de Kvco på høyt band (~ 4GHz) er nesten 1,7 ganger Kvco til lave band (~ 3 GHz).
Hi IICCEE jeg ikke helt forstår hva du mener. Kan du forklare konseptet litt mer? Akkurat nå er jeg plassere et par back-to-back varactor mellom kryss koplede BJT-C for å finjustere.
Dessuten er det noe jeg bør se på mens deigning de buffer (emitter etterfølger)? Jeg bare vet at jeg må sjekke parasitic caps.
Thanks again! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IICCEE
| 11 april 2004 9:24 wide tuning utvalg VCO problem | | |
|
| Jeg mener ikke bare la varactor mellom kryss koplede BJT-C for finjustere, men også copuled fra BJT-E.and bruker mer enn to varactor. (som mini-kretser produkt)
og dessuten kan du bruke annonser designer guide til å gjøre dette, og gjøre noen endrer du programmet. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
VSWR
| 11 april 2004 22:20 Re: bredt tuning utvalg VCO problem | | | tags: vco kvco utvalg |
|
| Ditt VCO er innstilt over ca 23% frekvensområdet (800 MHz/3.5 GHz). En endring av VCO følsomhet Kvco av 1.7 er ikke uvanlig i en så stor frekvens tuning rekkevidde. Og endring av utgangseffekten, som oscillator Q endringer under stemmingen. Hvilken varacor diode bruker du? Hvor stor forandring av tuning spenning er nødvendig for at 800 MHz tuning? Hva er endringen i utgangseffekten? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
gggould
| 11 april 2004 23:57 Re: bredt tuning utvalg VCO problem | | |
|
| Takk, IICCEE. Nå fikk jeg det.
Jeg bruker NMOS i N_well varactor med 0,3 ~ 2.5V Vtune. "VCO" (ikke buffer) utgang endringer fra ,4 Vpp til ,7 Vpp.
Jøss, det Kvco endringen er virkelig et stort problem for meg. Hvordan kan jeg designe loop filter for å kompensere Kvco variasjon. Dessuten, på - 20% varactor prosess variant (som vil føre til ca 300 MHz shift) også pisse meg ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flatulent
Registrert: 19. juli 2002 Innlegg: 4989 Hjalp: 307 Location: Middle Earth
| 12 april 2004 0:37 Re: bredt tuning utvalg VCO problem | | |
|
| | Så langt tuning følsomhet går har du to valg. En er å gjøre loop parametere bredt nok til å være stabil med alle verdier. Den andre er å lage en kompensasjon krets som senker eller hever loop gevinst ved lav eller høy slutten. Dette kan gjøres med en spenning Skillelinje med serierekke diodes og motstander i omdirigeringen banen. Det kan også gjøres med diode-motstander nettverk i tilbakemelding av en op amp. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
lijulia
| 13 mai 2004 8:20 wide tuning utvalg VCO problem | | |
|
| | hvordan bruke grov tuning å kompensere prosessen Temp variant? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |