Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Professional Hardware and Electronics Design -> som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
mbyka

Hjalp: 1

Post 27 april 2004 23:53 som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
Tags: beste lodding stasjon beste loddetråd stasjon beste lodding stasjoner antex loddetråd stasjon loddetråd stasjon best den beste lodding stasjoner lodding stasjon beste

Hei alle
Som er den beste lodding & avlodding jern stasjoner systemer

Antex www.antex.co.uk
JBC www.jbctools.com
ERSA http://www.ersa.de/en/index.html
og Weller www.cooperhandtools.com / merker / Weller / index.cfm

Jeg vil kjøpe antex produkter
Tilbake til toppen
flatulent

Hjalp: 303

Post 28 april 2004 0:54 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Metcal var foran syklisten i mange år. Derfor er det mange brukte eldre modeller for lave priser på auksjon nettsteder.
Tilbake til toppen
gorkin

Hjalp: 11

Post 28 april 2004 1:02 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Jeg bruker Weller lodding stasjon i mange år uten noe problem ... Det er et godt verktøy!
Tilbake til toppen
Beepster

Hjalp: 5

Post 30 april 2004 16:52 som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: soldapullt

For hånd fungerer ingenting er bedre enn en Super Soldapullt. It's a spring drevet vakuum hånd verktøy anout 12-20 $ US
Keep it clean & lubed
Tilbake til toppen
ME

Post 30 april 2004 19:00 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
Tags: beste lodding stasjon beste loddetråd stasjon beste lodding stasjoner Hvordan velge den beste loddetråd stasjon antex loddetråd stasjon ersa loddetråd stasjoner på e bay uk best billig lodding stasjon

mbyka wrote:
Hei alle
Som er den beste lodding & avlodding jern stasjoner systemer

Antex www.antex.co.uk
JBC www.jbctools.com
Ersa www.ersa.com
og Weller www.cooperhandtools.com / merker / Weller / index.cfm

Jeg vil kjøpe antex produkter

Jeg vil si at ingen av disse er den beste.
Jeg tror Metcal er det beste du kan få.
Jeg har mange oppleve både Weller og Metcal og jeg må si at Metcal er mye bedre enn Weller.
Når vi bare brukt Weller i tjenesten avdeling av et stort selskap Jeg pleide å jobbe på, men da vi prøvde en Mectal MX-500TS lodding / SMT Rework System med Talon Handpiece og nå har vi byttet ut alle Weller kanaler erstattes alle Weller stasjoner med Metcal MX-500.
En av beste ved Metcal er som er så lett å endre spissen, trenger du ikke å skru noe.
En annen greart funksjonen som er varm nesten det samme andre som du slår det på, er det også ikke noe problem hvis du må varme opp en meget stor loddetråd felles.
Men jeg liker mest om Metcal er at du holder den som en blyant.
Jeg var vant til Weller, så det var litt rart i begynnelsen, men når du først blir vant til det, er det mye bedre enn den tradisjonelle loddetråd grep med en lang soldertip.
Ingenting egentlig sammenlignet med Metcal etter min mening.
Vårt firma har lagret en masse tid og $ $ på Bronken mønsterkort pads etter flytting fra Weller å Metcal. Vi erstatter en masse PLLC SMD pakkene i etter salg serviceing og og antall brutte PCB pads gikk ned etter forandrer til Metcal, så prisen differerence mellom Weller og Metcal ikke virkelig betyr noe i det lange løp.
Link: http://www.metcal.com

Men Metcal er også ganske dyre i forhold til Weller eller leat Det pleide å være når jeg jobbet der, jeg vet ikke prisene nå.

Det er også et interessant selskap som ikke er nevnt ennå: PACE
http://www.paceusa.com/_ShowSystems.asp?ProductSetID=1
Jeg har ikke prøvd PACE personlig (bare sett på det), men en annen person fra mine tidligere selskapet prøvde det, og han ønsket Metcal, jeg har ikke møtt noen som ikke trodde Metcal var det beste.
Det ser ut som PACE har copided mange av Metcal ideer på PACE HW 100 og HW 200 HeatWise loddetråd stasjoner.

Jeg liker ikke Antex i det hele tatt, jeg min mening er det bare bra for hobby bruk og ikke for komplisert SMD lodding. Den eneste fordelen: Det er billig. Jeg tror Antex er den verste av de som er nevnt.

I min opinin Weller er også en god loddetråd jern, men det ser ut som både tempo, JBC og Ersa har økt de siste årene.
Antex er fortsatt fattige gamle "hobby" design.

Hvis du ønsker det beste gå Metcal hvis du wan't et billigere alternativ du bør se nærmere på alternativer fra Weller, PACE, JBC og Ersa. Det ville være best totry ulike merkenavn før du velger.
Hvis du er i et stort selskap, er distributørene vil komme ut og vise dem gratis.
Ellers kan du gå en elektronikk trade show å prøve dem eller prøve dem hos din lokale forhandler hvis du kan.

Jeg har bare en masse oppleve med Metcal, Weller en Antex.
Her er min experinces med tre merker:

Weller:
I min oppleve det Weller soldertips er svært god, langvarig og til dels priset. Du kan kjøpe 3dje parts soldertips for Weller, som er mye billigere enn det opprinnelige, men det trenger ikke vare så lenge den opprinnelige Weller tips. I min gamle selskapet vi brukte den 3. parts tips og var fornøyd med dem og vi lagret noen $ $ samtidig.
Weller er en respektert merkevare og trolig den mest solgte kvalitet loddetråd jern i verden (i hvert fall det er i min del av verden).

Metcal:
Metcal loddetråd tipsene er svært dyre, men de no i alle former og farger, og det er veldig fort å bytte fra ett tips til en annen og ny varmer opp på null tid. Varmen strømforsyningen er godt regulert og det er mye mer varme strøm reserver for store loddetråd felles enn de andre merkene på grunn av den spesielle oppvarming teknologi.
Noen Metcal soldertips kan mislykkes etter en kort stund, men vi har alle feilen soldertips erstattet gratis hvis den ikke var på grunn av normal slitasje.
Automatisk tidsavbruddet øker spissen kassetten liv. MX-500P Strømforsyningslampen sanser om spissen kassetten har blitt brukt i løpet av de siste 30 minutter, og automatisk slås av for å maksimere levetiden på spissen patroner.

Antex:
Jeg tror soldertips er av dårlig kvalitet og ikke vare lenge, designen er meget unhandy. Jeg vil bare bruke Antex for enkle loddetråd og desolder jobber. Som profesjonell servicemann det ville aldri bruke Antex.

Hjemme har jeg en normal 50W 24V Weller loddetråd-jern og er ganske fornøyd med. Jeg tror det er den beste i denne prisklasse. Allthough Jeg ønsker å eie en Metcal loddetråd / desolder stasjon hjemme hvis jeg kunne ha råd til det.
Jeg vurderer å kjøpe en brukt Metcal, men Metcal ikke er så kjent i Europa som i USA, så kanskje jeg må kjøpe den på eBay fra USA, men jeg foretrekker å kjøpe det fra mitt eget land hvis jeg finner den .

Sist endret av ME den 30. april 2004 20:22, endret 1 gang totalt
Tilbake til toppen
flatulent

Post 30 april 2004 19:54 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: metcal patent

Hva gjør Metcal så bra er deres spesielle tips som opprettholde temperaturen innen 1 C under lodding. De inductively varmen spissen og spissen er laget av et spesielt metall legering som skifter mu med temperaturen. Selv om patentet er utløpt, vil ingen andre har vært i stand til å gjenskape legering.
Tilbake til toppen
davorin

Hjalp: 8

Post 30 april 2004 21:03 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: metcal hobbyist

Bare sett opp SP200 fra Metcal ...

rundt 450 euro fra distributør ... unntatt noen lodding spiss ...
så definitively Ikke for amatører (o;

Men husker prøvde en for mange år siden ... virkelig leightweight og awesome heatup tid ... hbut da vi bare brukt bigg-pads gjennom-hulls komponentene .. så Weller var fine (o;

Lurer på hvorfor minst en standard spiss er ikke inkludert ...
Tilbake til toppen
flatulent

Post 30 april 2004 22:06 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Årsaken en standard spissen er ikke inkludert, er at de gjør en rekke tips og de selger så det vil være en sløsing med penger for kundene å måtte betale for et tips de aldri bruker.
Tilbake til toppen
ME

Post 30 april 2004 22:21 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: 5 Innlegg din socket lodding jern antex loddetråd stasjon Weller skjematisk metcal ps 800 noen bra din 5 lodding jern plug skjematisk er jbc lodding verktøy bedre metcal skjematisk

davorin wrote:

Men husker prøvde en for mange år siden ... virkelig leightweight og awesome heatup tid ... hbut da vi bare brukt bigg-pads gjennom-hulls komponentene .. så Weller var fine (o;

Jeg så den nye Metcal PS-800 til 259 på en europeisk distibutor, det virker som en bedre avtale for amatører. De bruker også en ny spiss design for PS-800, som gjør tips billigere.
Sitat:
Minimal kostnad for eierskap

PS-800 lodding System benytter utskiftbare varmeapparatet tips stedet cartridges gjør kostnad for eierskap svært konkurransedyktige. Det unike i to deler design skiller varmeapparatet spiral fra spissen. The long-life varmeapparatet spiral forblir i håndtaket, mens utskiftbare tips er lett fjernes og erstattes. Viktigst, kostnaden ved varmeapparatet tips er sammenlignbare med det konvensjonelle tips.

Hvis 259 er for mye jeg vil anbefale Weller. Det er billigere og fortsatt god kvalitet.
Ikke kast bort penger på Antex allthough det er billigere enn Weller.
Etter å ha sett nærmere på JBC og ERSA Jeg vil ikke velge noen av dem heller. Jeg rember bruker en JBC nylig til vennene mine hus og det var dårlig kvalitet.

Det går bare tre choises venstre:
Metcal
PACE
Weller

Metcal er dyrt og det synes Weller gjør bedre loddetråd strykejern enn PACE i billige prisklasse, men hvis du ønsker å tilbringe litt mer, noen av de dyrere PACE-modeller er også et alternativ.

For hobby elektronikk jeg vil anbefale Weller WTCPT / WTCPTD nederst på denne siden:
www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industrial% 20Soldering% 20Stations
Dette er den billigste Industrial Weller loddetråd stasjon med temperatur kontrollert av spissen valget. En ferrormagnetic temperatursensor i spissen kontroller spissen temperatur - ingen kontroller er nødvendig.
Tips tilgjengelig i 3 standard temperatur verdiområder: 600 °, 700 ° og 800 ° F (316 ° C, 371 ° C og 427 ° C).
Hvis du vil ha det enda billigere, bør du kjøpe TC201T Erstatning lodding Blyant for WTCPT lodding Station uten lodding stasjon og deretter kjøpe en separat 1.75A (min.) 24V transformator og putte den i en bolig med en sikring. Dette er mye billigere enn å kjøpe den opprinnelige Weller loddetråd stasjon / transformator. Mange selskaper velger å gjøre det og det er det jeg har gjort hjemme også. Deretter får du en veldig billig kvalitet loddetråd stasjon.
Hvis du vil ha en loddetråd stasjon med manuelt kontrollert temperatur

TC201T Erstatning lodding Blyant for WTCPT lodding stasjon: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Erstatning% 20Soldering% 20Pencils
PH1201ESD Iron Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands
PT Serie tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series
Weller Electronic lodding og avlodding Verktøy Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf

Jeg ville aldri kjøpe noen av Weller Consumer lodding stasjoner, men vil heller holde oss til den TC201T Industrial Erstatning lodding Blyant og kjøpe en standard 24V 2A tranformer og en bolig med en sikring og en 3 eller 5 pin DIN socket passer til loddetråd jern plug . Forbrukeren lodding utvalg er et dårlig forhold til TC201T, men TC201T fortsatt er billige nok for amatører.
Her er den opprinnelige Weller skjematisk, som du kan se er det lett å kjøpe din egen transformator og bygge krets.
Skjemaet er hentet fra denne pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
ME

Post 01 mai 2004 1:44 som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Det er også et firma som heter Edsyn som gjør loddetråd og desolder systemer:
http://www.edsyn.com
Tilbake til toppen
BigBoss

Hjalp: 55

Post 01 mai 2004 3:03 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: Weller wsl www.cooperhandtools.com

Weller er den beste ...

Jeg har brukt Weller siden 1983, og ingenting skjedde ...

Sist jeg bruke dette og jeg anbefaler ..

http://www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Hi_Res_Images&filename=WSL_300.jpg
Tilbake til toppen
TheDane

Post 10 mai 2004 15:58 som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Jeg har nylig byttet til Metcal, og jeg er ikke gå tilbake til Weller.

Weller er ok for mindre prosjekter med hovedsakelig bly komponenter. Hvis du arbeider med en rekke <small> SMD du må jobbe litt hardere med Weller enn Metcal.
Tilbake til toppen
toonafishy

Hjalp: 23

Post 10 mai 2004 18:03 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

For hånd lodding det vanskelig å slå den Metcal men $ $ $. For lodding store BGAs, ville jeg foreslå snikskytter.
Tilbake til toppen
mbyka

Post 10 mai 2004 23:14 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

ok takker alle

Men jeg vil kjøpe antex.How er dette?

www.antex.co.uk

eller

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
borisov57

Hjalp: 2

Post 11 mai 2004 10:01 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Aldri bruker noen penger på Weller avlodding og hvis du får det gratis, kaste dem bort. Du vil spare deg for masse tid og nerver.
Tilbake til toppen
davorin

Hjalp: 8

Post 15 juni 2004 0:56 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: metcal lodding stasjon

Bare hørt i dag at det tar minst fram til slutten av august for å få nye PS800 lodding stasjon fra Metcal her i landet mitt ...* aaarrrgghhh

Synes Metcal er 2000 enheter bak i produksjon ..

Noen vet et selskap som har dem på lager?
Tilbake til toppen
Sebi

Sted: Ungarn

Post 15 juni 2004 9:05 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Jeg er enig, borisov57. Den vakuum-pumpe kan bare kjøling spissen, men ikke gi nok vakuum
Tilbake til toppen
betanorm

Post 15 juni 2004 11:32 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: hobby lodding stasjon billige lodding stasjon

Et forslag for hobby bruker:

Hvis du ikke har nok midler til å kjøpe en god lodding stasjon, jeg har et råd som jobbet i årevis uten problemer.

Jeg satte en 1N4148 diode på spissen av en billig NETTET loddetråd, og koblet den til en comparator krets med et relé ut til loddetråd. Den diode var i silisium-kabelen som er motstandsdyktig mot varme og innpakket aroun til spissen. Det bør være en histeresis i comparator krets ...

betanorm
Tilbake til toppen
utsettelse

Hjalp: 3
Beliggenhet: Van Allen Belt

Post 29 juli 2004 20:33 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

imho Hakko 92X-serien.
Goot også har noen gode.

forsinkelse (forsinket med teknologi)
Tilbake til toppen
rauol

Post 30 juli 2004 19:25 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: antex loddetråd stasjon antex lodding stasjon

Jeg hadde to Antex lodding stasjoner med skyve Potentiometer for temperaturkontroll (10 år)
og de fungerte fint for rundt 5 til 6 år.
Men spissen endring var vanskelig, det var en kupong på type arrangemet med klipp.
Tilbake til toppen
TekNoir

Post 28 april 2005 15:41 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: loddepennen i stand til 800 Weller wsl www.cooperhandtools.com loddetråd stasjon merkevarer lodding merkevarer billig loddetråd stasjoner lodding stasjon lavere pris

Jeg begynte å lære om elektronikk i fjor og på det tidspunktet jeg kjøpte meg en veldig billig lodding jern å begynne med. (Når jeg sier "billig", mener jeg at jeg ga kontorist ti dollar bill og fikk gå tilbake i bytte for elementet.) Jeg ønsker å oppgradere, fortrinnsvis til en stasjon, men jeg har en liten bit av problemer med annonseringsvilkårene.

Hva forvirrer meg er sammenhengen mellom temperatur og annonserte effekten.

Fra min forståelse, tar det et tips temperatur på et sted rundt 361F (183C) smelter 63/37 loddetråd effektivt. Men et stort antall lodding strykejern og lodding stasjoner, så vel, bare annonsere en effekten vurdering, noen gir begge, og noen bare gi temperatur. Jeg er ikke helt bestemt hvordan effekten oversetter direkte i temperatur rating.

Jeg innser at strøm går gjennom varmeelementet og motstanden fører til varme og at strømmen utsvevende kan måles i watt. Jeg mangler noen enkle tilkoblingen? Jeg vil tro at de to var unconnected en måte som markedsføring ordningen av lighbulbs i watt som har ingenting å gjøre med deres lysutslipp (i lumen). Det kan bli antatt, selvfølgelig, at høyere effekten produserer mer varme (eller lys), men dette er ikke alltid sant. Termiske egenskaper ved stoffer involvert, grunnleggende konstruksjon, samt andre faktorer må regnet i likeledes.

Som en side, jeg har lagt merke til lodding stasjoner annonseres med spissen temperaturer justerbar mellom 350F og 800F, likevel sine annonserte effekten var helt forskjellig (42W for en sammenlignet 80W for andre). Jeg har blitt fortalt (og leses på en rekke steder på nettet) som tjuefem til trettifem watt var god nok for elektronikk arbeid. Likevel kan jeg ikke forstå "bra nok". Betyr det at jeg ikke skulle få noe over trettifem watt for frykt for å ødelegge komponenter (som jeg, en gang, ville en tendens til å tro har mer å gjøre med temperatur enn faktiske effekten) eller at noe med lavere forklarer ganske enkelt ikke få varme nok? (Jeg bør være oppmerksom på at jeg så noen 15W lodding strykejern med spissen temperaturer på 600F).

Den eneste forbindelse at jeg kan en eller annen egenskap fra forskning er i overføring av varmen til felles selv. Høyere wattages vil overføre samme mengde varme enn en lavere effekten ville for samme temperatur. Jeg vil tro at dette ville være til rette for bedre og raskere lodding så lenge du ikke velger å daydream på eksakte øyeblikket du besluttet å loddetråd felles. Dette er en annen grunn som jeg stiller spørsmål ved 25W til 35W "regelen". Burde ikke noen loddepennen i stand til å levere en passende mengde det 360F tips temperatur være "bra nok?"

Til slutt, de to lodding stasjoner at jeg vurderer å kjøpe (den Hakko FP-102 og CooperTools / Weller WSL, både comparably priset til 200 $ USD og det jeg har budsjettert å bruke på en ny lodding station) er begge godt over 35W anbefales for elektronikk arbeid. Jeg prøvde å sette sammen et klarere bilde av hva jeg bør se på ved kjøp av min lodding følgesvenn for neste årrekke.

Beklager det lange innlegget og takker alle på forhånd ...

I had inadvertently copied the melting point for lead alone. Edit: Jeg hadde en feil kopierte Smeltepunkt for bly alene. Jeg har nå korrigert mine data til riktig representerer "ideell" elektronikk loddetråd's Smeltepunkt.
Tilbake til toppen
hugo

Hjalp: 25

Post 31 januar 2006 3:21 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: 5 Innlegg din socket lodding jern antex loddetråd stasjon Weller skjematisk metcal ps 800 noen bra din 5 lodding jern plug skjematisk er jbc lodding verktøy bedre metcal skjematisk

ME wrote:
davorin wrote:

Jeg så den nye Metcal PS-800 til 259 på en europeisk distibutor, det virker som en bedre avtale for amatører. De bruker også en ny spiss design for PS-800, som gjør tips billigere.
Sitat:
Minimal kostnad for eierskap

PS-800 lodding System benytter utskiftbare varmeapparatet tips stedet cartridges gjør kostnad for eierskap svært konkurransedyktige. Det unike i to deler design skiller varmeapparatet spiral fra spissen. The long-life varmeapparatet spiral forblir i håndtaket, mens utskiftbare tips er lett fjernes og erstattes. Viktigst, kostnaden ved varmeapparatet tips er sammenlignbare med det konvensjonelle tips.

Hvis 259 er for mye jeg vil anbefale Weller. Det er billigere og fortsatt god kvalitet.
Ikke kast bort penger på Antex allthough det er billigere enn Weller.
Etter å ha sett nærmere på JBC og ERSA Jeg vil ikke velge noen av dem heller. Jeg rember bruker en JBC nylig til vennene mine hus og det var dårlig kvalitet.

Det går bare tre choises venstre:
Metcal
PACE
Weller

Metcal er dyrt og det synes Weller gjør bedre loddetråd strykejern enn PACE i billige prisklasse, men hvis du ønsker å tilbringe litt mer, noen av de dyrere PACE-modeller er også et alternativ.

For hobby elektronikk jeg vil anbefale Weller WTCPT / WTCPTD nederst på denne siden:
www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industrial% 20Soldering% 20Stations
Dette er den billigste Industrial Weller loddetråd stasjon med temperatur kontrollert av spissen valget. En ferrormagnetic temperatursensor i spissen kontroller spissen temperatur - ingen kontroller er nødvendig.
Tips tilgjengelig i 3 standard temperatur verdiområder: 600 °, 700 ° og 800 ° F (316 ° C, 371 ° C og 427 ° C).
Hvis du vil ha det enda billigere, bør du kjøpe TC201T Erstatning lodding Blyant for WTCPT lodding Station uten lodding stasjon og deretter kjøpe en separat 1.75A (min.) 24V transformator og putte den i en bolig med en sikring. Dette er mye billigere enn å kjøpe den opprinnelige Weller loddetråd stasjon / transformator. Mange selskaper velger å gjøre det og det er det jeg har gjort hjemme også. Deretter får du en veldig billig kvalitet loddetråd stasjon.
Hvis du vil ha en loddetråd stasjon med manuelt kontrollert temperatur

TC201T Erstatning lodding Blyant for WTCPT lodding stasjon: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Erstatning% 20Soldering% 20Pencils
PH1201ESD Iron Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands
PT Serie tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series
Weller Electronic lodding og avlodding Verktøy Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf

Jeg ville aldri kjøpe noen av Weller Consumer lodding stasjoner, men vil heller holde oss til den TC201T Industrial Erstatning lodding Blyant og kjøpe en standard 24V 2A tranformer og en bolig med en sikring og en 3 eller 5 pin DIN socket passer til loddetråd jern plug . Forbrukeren lodding utvalg er et dårlig forhold til TC201T, men TC201T fortsatt er billige nok for amatører.
Her er den opprinnelige Weller skjematisk, som du kan se er det lett å kjøpe din egen transformator og bygge krets.
Skjemaet er hentet fra denne pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf

Er det mulig å aply din idé til en (MX) Metcal lodding Station?
Jeg tenker å kjøpe en MX-RM3E Erstatning Rework Handpiece med Cord (~ 100 $) og en spiss (~ 40 $)!
Er deres tips arbeider @ 24V også?
Noen råd?

Takk
Tilbake til toppen
vdaniel

Hjalp: 9

Post 10 februar 2006 14:02 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Veldig bra og forholdsvis billig varm luft verktøyet Hot-Jet S fra www.leister.com
Tilbake til toppen
zolam

Post 10 februar 2006 14:35 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

undoubtly Weller
i vårt laboratorium har vi noen 120 og vi prøvde i 20 y ulike firmaer, blant annet japansk og amerikansk seg
Tilbake til toppen
vdaniel

Post 10 februar 2006 16:00 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Vennligst sammenligne Leister og Weller priser.
Tilbake til toppen
george.leman

Post 20 februar 2007 21:16 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
tags: metcal Weller forum

Jeg er virkelig overrasket over at det i dette forumet ingen noensinne har snakket om det
Brand of equipment manufactured by Bokar International X-KAR Brand av utstyr produsert av Bokar International
som jeg tror er veldig effektiv og nøyaktig.

for my company and my Jeg hadde brukt flere Rework systemer for firmaet mitt og mine
since 8 years and they can tell employes har brukt Bokar enheter siden 8 år, og de kan fortelle
du, hadde de med årene bare noen små bemerkninger om disse verktøyene, som
ble vanligvis raskt oppdatert av produsenten.

www.bokar.com eller kommersielle området i USA www.bomir.com

Jeg ønsker du å sammenligne og å fortelle meg hva X-KAR Produkter ikke har i
, Pace or Weller and Metcal that everybody is talking about? Sammenlignet med konkurrenter som Hakko, Pace eller Weller og Metcal at alle snakker om?

Vi trenger å få noen flere systemer og dine erfaringer kan hjelpe oss.
Tilbake til toppen
harrybeafull

Post 28 april 2009 10:34 Re: som er den beste lodding & avlodding stasjoner?

Jeg anbefaler PACE - http://www.renex.info/pokaz_kategorie.php?cid=43
Tilbake til toppen
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Professional Hardware and Electronics Design -> som er den beste lodding & avlodding stasjoner?
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS