Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

microondas antenne måling

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og Optikk -> microondas antenne måling
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
scoppulal

Hjalp: 1

Post 16 mai 2004 12:05 microondas antenne måling

Hei alle,
kan noen hjelpe på dette emnet?

Poenget er at jeg ikke kan kjøpe en vektor nettverk analysator eller noe sånt.

Noen råd eller kommentar er verdsatt.
hilsen
Tilbake til toppen
View user's profile
eirp

Hjalp: 9
Beliggenhet: Fase sentrum

Post 16 mai 2004 12:13 Re: microondas antenne måling

scoppulal wrote:
Hei alle,
kan noen hjelpe på dette emnet?

Poenget er at jeg ikke kan kjøpe en vektor nettverk analysator eller noe sånt.

Noen råd eller kommentar er verdsatt.
hilsen

Hei!

Hvis du er interessert i refleksjon coeficient --

Du kan utføre scalar måling eg med 3dB hybrid coupler og mikrobølgeovn detektoren.
Dette er veldig enkelt, men må være svært nøyaktig bygge. Det blir alltid systematiske feil.

Skål

eirp
Tilbake til toppen
View user's profile
plasma

Hjalp: 38

Post 17 mai 2004 1:05 Re: microondas antenne måling

Finn på ditt sted fabrikk som bruker nettverket analysator betale dem
For å bruke det etter arbeidet time. Eller gå til nærmeste universitet trolig de har det og prøver å få hjelp der.

RGZ
Tilbake til toppen
View user's profile
chinaing

Post 17 mai 2004 8:25 Re: microondas antenne måling

hvis du ikke har nett analysator, vil du ikke kunne måle eventuelle s signal ~ ~ ~
Tilbake til toppen
View user's profile
starchern

Hjalp: 2

Post 18 mai 2004 4:46 Re: microondas antenne måling

antenna parameter (ex: vinning, mønster) kan måle uten NA.

du kan bruke SG (signal generator) og Spectrum eller Power meter

stråling mønster måling får lett

men få måling må ha en standard gevinst antenne
Tilbake til toppen
View user's profile
Klug

Hjalp: 5

Post 18 mai 2004 10:47 Re: microondas antenne måling

Hmm, veldig interessant. Jeg har det samme problemet å måle SWR på 2.4 GHz.

Hva er byggingen av denne "Network Analyzer"?

Jeg har 26MHz-1GHz måle selektiv microvoltmeter (SMV8.5). Jeg kan motta 2.4 GHz med 2.5 Ghz MMDS downconverter.

Så, jeg trenger generator på 2.4 GHz. Er det noe bygging av noice generator for at bandet? Eller enkle nær stabil generator?

Dessuten er det informasjon om gode direkte coupler for at frekvensen som jeg kan gjøre hjemme betingelser?
Tilbake til toppen
View user's profile
goxy

Post 18 mai 2004 13:01 Re: microondas antenne måling

@ scoppulal Hva rekkevidde trenger du, jeg vet enkle NA konstruksjon for 100MHZ-1.3GHZ

@ Klug
For SG prøve med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO er på 2,4 GHz, prisen er lav og de tillater gratisprøver.
For strøm detektoren bruk fra Maxim (MAX4000, MAX4001, MAX4002) eller analog. Også og diode Detektoren kan brukes.

Coupler kan gjøre i hjemmet forhold på FR4, simulering er svært enkel i Genesys eller MWO (bruk lineær, trenger ikke EM simulator).
Tilbake til toppen
View user's profile
scoppulal

Post 18 mai 2004 13:39 Re: microondas antenne måling

Bandet er av interesse er 2.4 GHz
både for satellitt-programmer og trådløst LAN Jeg setter opp.

Men også bandet GOXY var snakker om kan være interessant
aksje knoledge med oss plese.

Ciao
Tilbake til toppen
View user's profile
Sergio mariotti

Hjalp: 41
Beliggenhet: Italia

Post 18 mai 2004 22:51 microondas antenne måling

Nesten alle parametere størrelse kan måles uten Vna.
Jeg er enig med de fleste av foregående ideer om SA. En strøm meter bør brukes med oppmerksomhet, men risikoen er for å motta uønsket sterkt signal (TV, telefoner osv.)

Jeg husker jeg har lest en artikkel om measuremet av fase centrer uten Vna. Hvis du er interessert vil jeg se etter.

en SA (ikke necessarely sintetized) og en generator, og er nok til å måle | co-mønster |, | kryss-mønster |. Det samme generator og SA, med en god retningsbestemt coupler, kan måle refleksjon koeffisient også.

Et nøyaktig få målingen er peraphs de harde måling å gjøre, også med en Vna. De fleste av de dyre vanlige antenner, ikke ta på kontoen for ohmic (dissipative) tap.
like
Tilbake til toppen
View user's profile
goxy

Post 18 mai 2004 23:12 Re: microondas antenne måling

Se på:

http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.htm
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.pdf
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.zip

Prescaler må byttes med noe bedre, for eksempel med Fujitsu MB506.

For 2,4 I'm forklare i ovennevnte innlegg. Jeg har glemt, og enheten som 2,4 802.11b / g kortet kan signal generator. Detector diode kan ikke oppdage reell makt fordi modulated signal. Dette oppdager verdien må konverteres i depentency av modulering i Matlab eller noe system simulator kan dette løsningsvariabel som Genesys, annonser MWO .....

For satellitt søknader igjen trenger du signal generator, VCO's er kostbar så fjerne dro (dilectric resonator oscillator) fra down konverter og bruke dem, diode detektor for signal detektor og 3dBcoupler (på enkelte bedre materiale Rogers, Gil ...).
Tilbake til toppen
View user's profile
divan

Hjalp: 2

Post 19 mai 2004 4:58 Re: microondas antenne måling

@ Klug
For SG prøve med MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's
For strøm detektoren bruk fra Maxim
Coupler kan gjøre i hjemmet forhold på FR4, simulering er svært enkel i Genesys eller MWO (bruk lineær, trenger ikke EM simulator).
[/ quote]

For Antenne få meashurement makt Maxim's VCO er ikke nok, du må bruke flere PA og få strøm til om lag 20 / 26dBm output.
Og - meget viktig - må bruke På / Av taste of TX, sikte på dette - du kan unngå DC gjeldende utlignet på mottaker siden forsterker og redusere feil. det mulig å gi etter PA's strømforsyning veksling, 1-10 kHz for eksempel.

For VSWR måling kan du bruke en 50 ohm microstrip ved FR4, rundt halvparten av bølgen, settes btw antenne og TX tett til antennen og måle stående bølger koeffisient av simpliest detektor med liten sløyfe stil sonde, da flytte dette en langs microstrip line . Jeg tror for sin homebrew antenne vil dette være den raskeste måten.
Og ikke glem fadding og MultiPass forplantning når foreta antenne få måling, shure du har ingen anechoic chamber.

prøve!
Tilbake til toppen
View user's profile
yakult

Post 19 mai 2004 7:28 Re: microondas antenne måling

Du bør koble antennen med Network Analyzer. Antennen bør settes i et kammer for å hindre måling feil fra refleksjon.

Det foreslås at du kobler antennen med enheten (for eksempel en mobiltelefon) for å få et mer nøyaktig resultat

Yakult
Tilbake til toppen
View user's profile
goxy

Post 19 mai 2004 10:05 Re: microondas antenne måling

OG / ELLER LNA må brukes Smil

På 8m avstand mellom Rx og TX antenne, 3dB kabler tap og 10dB antenner oppnå forventet effekt er-47dBm.

Jeg desing coupler med to linje sonder, hvis noen trenger jeg kan legge inn her.

divan, kan du forklare På / Av taste of TX teknikk eller legge noen papirer.

BTW. Jeg tror bedre er å bruke skjevhet PA veksling deretter strømforsyning.
Tilbake til toppen
View user's profile
richard_pan

Post 17 januar 2005 6:16 Re: microondas antenne måling

som kan gi meg en del materiale om antenne måling med Vna jeg virkelig ønsker slike ting, takk
Tilbake til toppen
View user's profile
Sergio mariotti

Hjalp: 41
Beliggenhet: Italia

Post 18 januar 2005 0:09 Re: microondas antenne måling

richard_pan wrote:
som kan gi meg en del materiale om antenne måling med Vna jeg virkelig ønsker slike ting, takk

Rohde & Shcwarz og Agilent produsere Vector instrumentations skreddersydd å måle antenner.
I de fleste tilfeller vektoren måling samtale for nær feltet målinger og for en stolpe bearbeiding til transforme data i langt feltet mønster.
Se etter at instrumenter, og du vil finne massevis av Application Notes.

Vector måling åpner muligheten til å gjøre exoctic måling som holografiske analyse av antennen er mirrors
Tilbake til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 18 januar 2005 0:09 Annonser

Tilbake til toppen
iamchrisk

Post 18 januar 2005 17:02 microondas antenne måling

stråling mønsteret kan måles ved hjelp signal generator og spekteret.
men hvis du ønsker å måle fremgang deretter NA ville være den raskeste og enkleste metoden for å gå.
Tilbake til toppen
View user's profile
dowjones

Hjalp: 5

Post 20 januar 2005 1:28 Re: microondas antenne måling

grunnleggende antenne målinger fra bane (positioner produsenten)

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
View user's profile
lpgoal

Post 20 januar 2005 2:40 microondas antenne måling

Hvis du ønsker å måle VSWR så jeg tror NA ville være nødvendig.
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og Optikk -> microondas antenne måling
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS