Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Building GPS-mottaker chip

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> tok GPS-mottaker chip
Forfatter Melding
nuntha

Post 10 juni 2004 10:47

Building GPS-mottaker chip

Hei,
Jeg tenkte å bygge en GPS-mottaker chip i CMOS. Ettersom jeg ikke et godt system fyr jeg har et system spørsmål.

GPS mottatt signal-130dBm
Mottaker NF = 10 (opp til siste IF amp)
støy BW = 2MHz (før despreading)
Output SNR i siste IF amp er-23dB (inorder å oppnå 20dB SNR etter despreading som koding gevinsten er 43dB)

Derfor vet utgangen SNR av siste IF amplier er-23dB hva er det utgang signal nivået på den siste IF forsterkeren i dBm?

Takk på forhånd
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 10 juni 2004 10:47

Annonser

Tilbake til toppen
brmadhukar

Hjalp: 29

Post 12 juni 2004 16:20

Re: Bygge GPS mottaker chip

Hei,
Jeg var involvert i veldig mye GPS for OEM både på RF / System nivå.

Du må vite at ADC krever tilstrekkelig input signalstyrken for kvantisering. Bare støy bør kunne utløse kvantisering.
Så få et "tilbud" for deg ADC nivåer. Deretter vil du kunne bestemme den totale gevinsten.

BR
Madhukar
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og optikk -> tok GPS-mottaker chip
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
bygge et am-mottaker (14)
GPS mottaker (15)
nøyaktighet GPS mottaker (4)
GPS-mottaker struktur (3)
GPS-mottaker: problemer (8)
PolaRx II GPS mottaker (4)
GPS-mottaker og SIM300 (2)
hjelp for GPS-mottaker arkitektur (6)
GPS-mottaker design, behage hjelpe. (10)
antenne for GPS-mottaker (4)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS