Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Gå til side 1, 2 Neste
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> RF, Microwave, antenner og Optikk -> REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
Zorro

Hjalp: 39

Post 15 juni 2004 22:53 REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei venner,

noen dager siden jeg plassert en forespørsel i EDA E-Book, artikler og Specification Requests forum og det var ikke noe svar. Nå tror jeg dette forumet er et bedre sted for min forespørsel.

Jeg leter etter informasjon på Orchard teknikk for mønsteret antenne syntese. Metoden ble innført i papir form Proceedings av IEE (ikke IEEE):

HJ Orchard, RS Elliott og GJ Stern, optimalisere syntese av formet beam antenne mønstre, Proc. Inst. Elec. Eng., Vol. 132, del H, PP. 63-68, feb 1985.

All informasjon er velkommen (dokumenter som beskriver metoden, informasjon om programmene som implementere det, osv.).

Takk

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Hjalp: 11

Post 05 juli 2004 23:34 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

noen ører siden jeg envolved i Orcherd-Elliott-Stern array syntese optimalisering Smil . Jeg syntes at teknikken svært kraftig på grunn av følgende:

- Fort
- Godt mønster form prediksjon og kontroll

med følgende ulemper

- Det er en "form syntese" (ingen Directivity spesifikasjonen er tillatt)
- Bare equispaced array (og egentlig bare linea array)
- Ikke element strålen (det forutsetter omnidirectional radiator, men kan enkelt implementeres en versjon med en vanlig radiator form)
- Faste ringvirkninger i formet regionen og lapp nivå du ikke har noen kontroll i overgangen sone.

essentually denne type syntese kommer fra teorien om "digital filter Design" Field (se "Digital Signal Processing" - "Oppenheim-Shafer" sider om Parker og Mcclellan).

Ta gjerne spørre mer om det.

Ha det!
Tilbake til toppen
View user's profile
satellitt

Hjalp: 7

Post 06 juli 2004 11:52 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Kan du laste opp referanse papir eller noen illustrerende materiale?
Tilbake til toppen
View user's profile
mamali

Hjalp: 1
Sted: mellom helvete og himmel

Post 08 juli 2004 1:40 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

satellitt wrote:
Kan du laste opp referanse papir eller noen illustrerende materiale?

noen interessante artikler, fortell meg om du skrånende finner du den:

1 Ny overflaten utvidelse for rask PO syntese av formet reflektor antenner
Pinsard, B.; Renaud, D.; Diez, H.;
Antenner og forplantning, tiende International Conference on (Conf. Publ. Nr. 436), Volume: 1, 14-17 april 1997
Pages: 25 - 29 vol.1

-------------------------------------------------- ------------------------------
2 formede reflektorer for flere strålen programmer
Philippou, GY; Adatia, N.;
Flere Beam antenner og Beamformers, IEE Colloquium på, 21. november 1989
Sider: 3 / 1 - 3 / 3

-------------------------------------------------- ------------------------------
3 Sidelobe undertrykkelse i formede reflektorer for konturlinje bjelker
Ramanujam, P.; Tun, SM; Adatia, NA;
Antenner og forplantning, 1989. ICAP 89., Sixth International Conference on (Conf. Publ. No.301), 4-7 april 1989
Pages: 117 - 121 vol.1

4 Optimalisert syntese av formet linje kilde antenne stråler
Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.;
Electronics Letters, Volume 29, Issue: 12, 10 juni 1993
Sider: 1136 - 1137

5 A novel fase eneste metode for å forme strålen syntese og tilpasningsdyktige ing
Gatti, RV; Marcaccioli, L.; Sorrentino, R.;
Mikrobølgeovn Conference, 2003. 33dje europeiske, Volume: 2, 7-9 okt 2003
Sider: 739 - 742 Vol.2

6 Jevn åpning distribusjon syntese for formet strålen reflektor antenner
Westcott, BS; Zaporozhets, AA; Searle, AD;
Electronics Letters, Volume 29, Issue: 14, 8 juli 1993
Sider: 1275 - 1276

7 Power syntese av formet beam antenne mønstre
Mangenot, C.; Judasz, T.; combes, PF;
Antenner og forplantning Society International Symposium, 1989. AP-S. Digest, 26-30 juni 1989
Sider: 420 - 423 vol.1

8 Beam forme teknikker basert på analytiske gradient gjentakelse prosedyrer
Westcott, BS; Zaporozhets, AA;
Novel Teknikker for Antenne Beam Control, IEE Colloquium på, 16. januar 1995
Sider: 1 / 1 - 1 / 6

9 Optimalisere mønster syntese bruker klassisk variational metode
Zhang, X.-z.;
Antenner og forplantning Society International Symposium, 1993. AP-S. Digest, 28. juni-2 juli 1993
Sider: 1582 - 1585 Vol.3

10 Fase bare formet strålen syntese via teknikk av rundet strålen tillegg
Kautz, GM;
Antenner og forplantning, IEEE Transactions on, Volume: 47, Issue: 5, mai 1999
Sider: 887-894

11 A for den optimale mønster syntese av lineære arrays med foreskrevet nulls
Shpak, DJ;
Antenner og forplantning, IEEE Transactions on, Volume: 44, Issue: 3, mars 1996
Sider: 286 - 294

12 Optimalisering av synthesised array excitations bruke array polynome komplekse root swapping og genetiske algoritmer
Markus, K.; Vaskelainen, L.;
Mikroovn, antenner og forplantning, IEE Proceedings -, Volum: 145, Issue: 6, Desember 1998
Pages: 460 - 464

13 Sammenligning mellom reell makt og optimaliseringsprosessen metoder for arrays syntese av antenner
Eclercy, D.; Rammal, M.; Reineix, A.; Jecko, B.;
Electronics Letters, Volume: 32, Issue: 2, 18. jan 1996
Pages: 84 - 85

14 Tegninger av Chebyshev-type komplekse furu filtre og digital beamformers med lineær-fase karakteristika
Zhang, X.; Dai, S.;
Vision, Image og signalbehandling, IEE Proceedings, Volume: 141, Issue 1, feb 1994
Sider: 2 - 8

15 Array syntese med excitation begrensninger
Franceschetti, G.; Mazzarella, G.; Panariello, G.;
Mikroovn, antenner og forplantning [se også IEE Proceedings-mikrobølger, antenner og forplantning], IEE Proceedings H, Volum: l35, Issue: 6, desember 1988
Pages: 400 - 407

16 syntese av forma-strålen reflektor antenne mønstre
Bergmann, J., Brown, RC; Clarricoats, PJB; Zhou, H.;
Mikroovn, antenner og forplantning [se også IEE Proceedings-mikrobølger, antenner og forplantning], IEE Proceedings H, Volum: 135, Issue 1, feb 1988
Pages: 48 - 53

17 faset array formet multi-beam optimalisering for Leo satelitt kommunikasjon ved hjelp av en genetisk algoritme
Sherman, KN;
Faset Array Systems and Technology, 2000. Proceedings. 2000 IEEE International Conference on, 21-25 mai 2000
Sider: 501 - 504

18 Bruk av modifisert Gaussian bjelker å optimalisere formede reflektorer
Schott, P.; Pascal, O.; Lemaitre, F.;
Antenner og trådløst forplantning Letters, Volume 2, Issue 1, 2003
Pages: 14 - 17

19 Radiation mønster syntese for matriser av conformal antenner montert på vilkårlig-formet tredimensjonalt plattformer ved hjelp av genetiske algoritmer
Allard, RJ; Werner, DH; Werner, PL;
Antenner og forplantning, IEEE Transactions on, Volume 51, Issue: 5, mai 2003
Sider: 1054 - 1062

20 Lineær programmet syntese for direkte kringkasting satellitt faset arrays
Richie, JE; Kritikos, HN;
Antenner og forplantning, IEEE Transactions on, Volume 36, Issue: 3, mars 1988
Sider: 345 - 348

21 Synthesis of formet linje-kilde antenne stråler bruker ren reell distribusjoner
Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.;
Electronics Letters, Volume 30, Issue: 4, 17 feb 1994
Pages: 280 - 281

22 Synthesis og analyse av lang rekkevidde radar overfører antenne fôring nettverk
Kreczkowski, A.; Rutkowski, T.;
Mikrobølger, radar og trådløs kommunikasjon. 2000. MIKON-2000. 13th International Conference on, Volume: 2, 22-24 mai 2000
Sider: 592 - 596 Vol.2

23 En elliptisk Aperture dual formet reflektor antenne for SNG-programmer
Skyttemyr, SA;
Antenner og forplantning Society International Symposium, 2000. IEEE, Volume: 2, 16-21 juli 2000
Sider: 558 - 561 Vol.2

24 Akselerasjon på syntese av formet reflektor antenner for contoured strålen programmer via Gaussian strålen tilnærming
Hsi-Tseng Chou; Theunissen, W.; Pathak, PH;
Antenner og forplantning Society, 1999. IEEE International Symposium 1999, Volum: 4, 11-16 juli 1999
Sider: 2336 - 2339 vol.4

25 Application av brøk Fourier transformere til syntese av lav sidelobe blyant formet bjelker for nonseparable planar arrays
Buckley, MJ; Nelson, WS;
Antenner og forplantning Society International Symposium, 1998. IEEE, Volume: 2, 21-26 juni 1998
Sider: 744 - 747 Vol.2

26 En bedre metode for design av lineære arrays med foreskrevet nulls
Shpak, DJ;
Oceans'95. MTS / IEEE. "Challenges of Our Changing Global Environment. Conference Proceedings. , Volume: 2, 9-12 okt 1995
Sider: 1303 - 1310 Vol.2

27 syntese av SAR stråling mønstre omfatter gjensidig kopling ved hjelp av genetiske metoder
James, P.;
Antenner og forplantning, 1995. ICAP'95. Niende International Conference on (Conf. Publ. Nr. 407), 4-7 april 1995
Sider: 383 - 386 vol.1

28 Kortfattet sammendrag av formet reflektor antenner for contoured bjelker
Stirland, SJ;
Antenner og forplantning, 1993., Åttende International Conference on, 1993
Pages: 18 - 21 vol.1

Marti
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 09 juli 2004 19:19 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi juppydu,

Takk for svar.
Jeg brukte Park-Mcclellan metode for syntese av digitale filtre. Jeg tenkte at denne metoden kan være hensiktsmessig for syntese av formet antenne mønstre, i tilfelle nonsymmetrical mønstre de komplekse versjon bør brukes. Men jeg opplevde noen diffuculties at jeg vil forsøke å avdekke.

The Park-Mcclellan metoden tar en spesifikasjon av ønsket overføre funksjon (både amplitude og fase) i ett eller flere band. I tilfelle av antenna array syntese, ønsket mønsteret er vanligvis angitt i amplitude. Man kan angi en vilkårlig fase karakteristiske, (f.eks lineær fase), men denne begrensningen sterkt reduserer grad av frihet for optimalisering av amplituden form.

Jeg planla å synthetize | H (z) | ^ 2 i stedet for ønsket amplituden | H (z) | fordi | H (z) | ^ 2 er lineær-fase og på grunn av dette er det nuller er symmetrisk plassert med hensyn til enhet sirkel (eller Shelkunoff sirkel med antenne sjargong). Dette betyr at hvis Z0 er et null, 1/Z0 * er et null i tillegg. Når | H (z) | ^ 2 er synthetized de nuller kan være delt mellom H (z) og H * (z). Dette kan gjøres med frihet til å velge mer praktisk null (i eller utenfor enheten sirkel) for hvert par skal tilordnes H (z). Men nuller som ligger enheten sirkel (de er produsert på lavt sidelobe regioner) kan ikke deles, fordi de er enkle (ikke dobbelt).

Så jeg har noen spørsmål:

Er Orchard-Elliot-Stern prosedyre relatert med at jeg har beskrevet ovenfor?
Er Orchard-Elliot-Stern prosedyre basert i Remez utveksle algoritmen (som Park-Mcclellan metode)?
Hvordan søke i Park-Mcclellan prosedyre for strålen syntese tar bare amplituden spesifikasjonen?

Med vennlig hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 10 juli 2004 15:28 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

veldig bra liste over dokumenter, mamali.

anyway Zorro sannsynligvis er ute etter dokumenter på Orchard-Elliott-Stern, kan jeg foreslå følgende:

"Array Antenna Synthesis", IEEE Antenner og forplantning Society Nyhetsbrev, oktober 1985 (del-I)

"Array Antenna Synthesis", IEEE Antenner og forplantning Society Nyhetsbrev, april 1986 (del-II)

"På optimalisere synhtesis av formet Beam Antenne mønstre" Advanced Antenna Technology, EDT. Peter Clarricoats

"Utvidelse av Orchard-Elliott Synthesis Metode til Pure-Real Nonsymmetrical mønstre JARodriguez, E. Botha, F. Ares, IEEE Trans., Vol. 45, No 8, august 1997.

"En merknad om begrensningene for Orcherd metode", F.Ares-Pena, IEEE Antenne og forplantning Magazine, vol. 44, nr. 1, februar 2002.

også i
"pahsed array" antenne handbook, RJMailloux, Artech House finner du på side 152 i syntese av Orc. et alle.

Til Zorro jeg prøve å gjøre noen svar (jeg kommer til stranden! Senere håper jeg å svare på andre Zorro emner)

Zorro:
"I tilfelle av antenna array syntese, ønsket mønsteret er vanligvis angitt i amplitude.
- Dette er ikke alltid sant jeg bare envolved i Antenna design med fase mønster begrensninger.

Zorro:
"Man kan angi en vilkårlig fase karakteristiske ..".
- Selvfølgelig hvis du vil optimalisere en modulus ekstra fase constrint er complication.

Zorro:
"Jeg planla å synthetize | H (z) | ^ 2 ..".
- Det er ok også Orc. Synthesis er regardin | F | ^ 2, er det apower syntese.

Zorro:
"Dette betyr at hvis Z0 er et null, 1/Z0 *.."
- Jeg må se, men i Orch. har vi: hvis Z0 = A x exp (fi) er en rot i formet regionen da også Z1 = (1 / B) x exp (FI), som ikke er det samme. Men peraphs i Park-Mcclellan de har differnt mening (!?).

For andre spørsmål håper jeg å svare senere! Allikevel thake en titt på de to følgende referanse:

TWParks og JHMcClellan, "Chebysche anslag for Nonrecursive digitale filtre med lineær fase", IEEE Trans. Circuit Theory, vol. CT-19, Mars 1972, pp. 189-194

TWParks og JHMcClellan, "Et program for design av Linear Phase endelig Impulse Response Filter", IEEE Trans. Audio Electroacoust. , Vol. AU-20, No 3, August 1972, pp. 195-199.

Ha det!
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 10 juli 2004 15:53 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Beklager min feil Zorro den setningen:
"Dette betyr at hvis Z0 er et null, 1/Z0 *.." er riktig. (* = Kompleks en coniugated!)
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 12 juli 2004 23:33 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro.

Jeg prøver å gi deg så mye hjelp som mulig angående tvil om Orchard-Elliot-Stern.

"Er Orchard-Elliot-Stern prosedyre relatert med at jeg har beskrevet ovenfor?".
Jeg tror ja. The Orchard-Elliot-Stern Prosedyren er basert på "equiripple anslag" og jeg ser i Oppheneim-Shafer at Parks-Mcclellan jobbet med denne typen Filtrer anslag.

"Er Orchard-Elliot-Stern prosedyre basert i Remez utveksle algoritmen (som Park-Mcclellan metode)?"
Virkelig jeg ikke vet Remez algoritmen, men i Orchard papir "Optiomising .." er klart sa ".. ved hjelp av en variant av Remez algoritme.

"Hvordan bruke Park-Mcclellan prosedyren for strålen syntese tar bare amplituden spesifikasjonen?"
Jeg vet ikke Parks-Mcclellan algoritmen, men i "Oppheniem-Shafer" i algoritmen brukes på furu filtre med null fase. Den syntese prosedyren er beskrevet og ingen fase spesifikasjonen vises!

Hvis du vil at jeg kan gi deg noen optimalisert array antenne koeffisienter ved Orch-Ell-St prosedyren for noen formet strålen som flat-top strålen og du kan kontrollere resultatene med Park-Mcclellan prosedyre.

PS: Har du Orchard-Elliott-Stern papir? alle syntese prosedyre detaljer er beskrevet i denne artikkelen.

Ha det.
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 13 juli 2004 18:23 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi mamali,

mamali wrote:

noen interessante artikler, fortell meg om du skrånende finner du den:
................

Takk for forslaget, og tilbudet. Please, kan du dele papers 4, 13, 15 og 21 på listen?

Takk

Hi juppydu,

Takk igjen. Jeg håper du hadde glede av stranden.
Nå er jeg jobber med Mailloux boken.

juppydu wrote:

Hvis du vil at jeg kan gi deg noen optimalisert array antenne koeffisienter ved Orch-Ell-St prosedyren for noen formet strålen som flat-top strålen og du kan kontrollere resultatene med Park-Mcclellan prosedyre.

Takk juppydu, vil jeg ta i betraktning tilby.

juppydu wrote:

PS: Har du Orchard-Elliott-Stern papir? alle syntese prosedyre detaljer er beskrevet i denne artikkelen.

Jeg aner ikke har Orchard-Elliott-Stern papir. Hvis du har den i elektronisk versjon, og du kan vennlig sende meg filen, den Wold være svært nyttig.

juppydu wrote:

"Hvordan bruke Park-Mcclellan prosedyren for strålen syntese tar bare amplituden spesifikasjonen?"
Jeg vet ikke Parks-Mcclellan algoritmen, men i "Oppheniem-Shafer" i algoritmen brukes på furu filtre med null fase. Den syntese prosedyren er beskrevet og ingen fase spesifikasjonen vises!

NB standard Park-Mcclellan metoden har en fase spesifikasjonen. I tilfelle lowpass, hipass, multiband osv. denne spesifikasjonen er lineær fase (eller null fase wrt midten av tid reaksjon). I tilfelle Hilbert filtre det er / - pi / 2 og så videre.

For øvrig var det en interessant diskusjon i antenner og forplantning Society Newsletter (jun 1988 side 43, oktober 1988 p.48 Des 1988 p.28-29, feb 1989 p.35-36, apr 1989 p.55 -56, jun 1989 p.49-50) mellom Elliot og Steyskal om Woodward-Lawson g. Orchard-Elliott-Stern syntese metoder.

Med vennlig hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 13 juli 2004 22:36 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

Det jeg mener er at en fase null filter er ingenting annet (i antennen terms) en lineær array med fase på midten av arrray mens hvis fasen er på en kant av tabellen du har en lineær fase, er det bare en endring (tid traslation av eksempler på filtrering språk) av referansepunkt. (lineær array er en "romlig filteret").

Om Park-Mcclellan prosedyren har jeg gode nyheter. Jeg må bare se på biblioteket mitt, og jeg fant dette:

boka er: "Optimal Array Processing", Part IV, HL Van Trees, Wiley-interscience.
I kapittel 3.6 "MiniMax Design" the Park-McClellean Works er tilbakekalt, spesielt i 3.6.1 på "Veksling teorem" the MiniMax kriteriene er forklart (det virker veldig gjerne Orch-Ell-St) og avsnitt 3.6.2 er "Park-Mcclellan-Rabiner algoritmen" (Bingo!) i denne paragrafen trinnvis det syntese prosedyren er beskrevet!
det er beskrevet som på Oppenheim-Shafer, likevel i denne boken er esplicitilly beskrevet i trems av Antenne Synthesis.

På spørsmålet om sammenhengen mellom Parks-Mcclellan er fortsatt definitively løst, men for possibiliy å bruke Park-Mcclellan prosedyre for matrisen syntese er svaret ja.

Gi meg beskjed noen framgang i etterforskningen om syntese prosedyren du utvikler!
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 16 juli 2004 22:21 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi juppydu,

juppydu wrote:
Det jeg mener er at en fase null filter er ingenting annet (i antennen terms) en lineær array med fase på midten av arrray mens hvis fasen er på en kant av tabellen du har en lineær fase, er det bare en endring (tid traslation av eksempler på filtrering språk) av referansepunkt. (lineær array er en "romlig filteret").

Jeg er enig. I tillegg tror jeg at ikke-lineær sammenheng mellom fase og frekvens (i filterkriteriene) betyr at fase midten av antenne (i antennen terms) endringer med vinkel.

juppydu wrote:
... boka er: "Optimal Array Processing", Part IV, HL Van Trees, Wiley-interscience.

Dessverre har jeg ikke del 4 av Van Trees arbeid. Jeg prøver å få det.

Jeg arbeider på en implemantation av Orch-Ell-St prosedyre. Jeg håper den vil fungere.

Hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 16 juli 2004 22:48 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

Dessverre denne week-end vil jeg være på jobben Crying eller Veldig trist (Vi er i produksjon fase av en matrise entenna! Razz ) Og jeg kan ikke være i stand til å sende artikkelen til Orch. (Jeg har bare papir og jeg har til å skanne den i elektronisk format, dessuten er jeg ny i "site" så må jeg se om jeg kan, og hvordan du laster opp en fil!). Skal jeg prøve på begynne i neste uke!

For fase sentrum, jeg er enig, en fase sentrum må defineres på en bestemt dekningsområde "(dvs. innenfor en bestemt anglular sektor) skiftende området samme patter kan ha en annen fase sentrum! På andre ord en antenne kan ha flere fase sentrum!
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 20 juli 2004 1:11 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi juppydu

Jeg håper dette fungerer week-end ble sendt til deg (gjorde den siste uken slutt på stranden kompensere dette?)
Takk for forslag skanne papir og sende den. Det er meget verdsatt.

Analysere både metoder, la jeg merke til en viktig forskjell mellom Parks-Mcclellan (P-MC) og Orchard-Elliott-Stern (OES) prosedyrer, i tillegg til den forskjell at P-MC er en funksjon syntese og OES er en strøm syntese metode. At forskjellen er knyttet til måten spesifikasjoner stilles og hvordan de blir behandlet av metoden.

I P-MC, er det angitt band og overgangen band. Målet er å nå de beste equirriple tilnærming til ønsket respons på den angitte band i MiniMax forstand.
Spesifikasjonene er:
- Bestilling av filteret (totalt antall nuller)
- Kantene mellom angitte band og overgangen band
- Ønsket respons på den angitte band
- Relativ vekt på den angitte band
Den resulterende ripples er så lavt som mulig i den angitte band.

I OES er det bare angitte områder, som er formet regioner og lav sidelobe regioner. Merk at det ikke er en spesifikasjon for overgang regioner. Målet er at Maxima og minimum i formet regioner nå et bestemt nivå, samt Maxima i sidelobe regioner.
Spesifikasjonene er:
- Kantene mellom regioner
- Antall nuller i hver region
- Ønskede ringvirkninger (i forma regioner) og sidelobe nivå (i sidelobe regioner)
Den resulterende beamwidths avhenge spesifisert ripples (jf. s. 157 og fig. 3.14 av Mailloux boken.)

I OES, må du velge hvor mange nuller må plasseres i hver region.
P-MC styrer nuller automatisk.

I P-MC, for en bestemt rekkefølge, har du garantert konstant ringvirkninger i angitte områder, men du skjønner ikke at en priori den nøyaktige verdien.
I OES, for en bestemt rekkefølge, har du garanti for at verdien av ringvirkninger, men du skjønner ikke at en priori den beamwidth som resulterer funksjonen holder inne ønsket ringvirkninger band. Og du aner ikke at overganger band definere dem som band som resulterer funksjon utganger Ringvirkningene band.

(Ja, ovenfor gjelder hvis algoritmen konvergerer ....)

Hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 24 juli 2004 17:01 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

Den siste uken-end jeg jobbet hardt, men de første testresultatene på tabellen er ganske god Veldig Glad !

Angående din siste innlegg, jeg er enig med deg.

I mitt innlegg av 10-jul sa jeg at Orh-El-St er en strøm syntese og i stillingen som 5-jul at overgangen sonen kan ikke spesifiseres. Ripple og overgang sonen ikke er uavhengige!

Allikevel Orh-El-St er realted, i mitt sinn, til teorem om "Alterantion teoremet" som Park-McCl både antar å vite antall min e max i forma og null regionen. Jeg må studere på dypt i Park-MCl til bedre settes i bevis felles aspekter (Jeg håper neste uke).

For hva angår "ingen kontroll" over overgangen sone, tror jeg at Orch-Ell-St prosedyren gir "Best" overgang sone (dvs. minimum) for faste ringvirkninger både formet og lobes regionen. Jeg tror også klassisk "Chebyschev syntese" hvor "det beste" directivity (dvs. smalere stråle) er innhentet for fast nivå på side lobes.
Jeg kan sende deg et eksempel på Orch-Ell-St, og du, med koden din kan forsøke å få et "filter" med mindre overgang område enn det som fås ved meg.
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 02 august 2004 18:34 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi juppydu

Bruke OES prosedyre, jeg prøvde å reprodusere resultatene vises i fig. 3.14 av Mailloux boken og i fig. 5 av Elliot s artikkelen [ "Array Antenne Synthesis", IEEE Antenner og forplantning Society Nyhetsbrev, oktober 1985 (del-I)]. Jeg antok at elementet orddeling er 0,5 wavelenghts.
Jeg fikk resultater som synes å være OK, men de er ikke det samme som i tallene. Kanskje jeg er ikke bruker riktig spesifikasjoner (de er ikke klart fremgår av referanser jeg har), eller jeg gjort noen feil i implementeringen av metoden. Kan du sende meg spesifikasjonene fra OES papir eller et eksempel med spesifikasjonene?
Takk

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 03 august 2004 19:39 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

Jeg tror formen er følgende:

(cosec (TH-Pi / 2)) ^ 2 * cos (TH-Pi / 2) med

pi = "P-gresk"
Th = høyde vinkel, varierende fra 100 ° til 140 ° (ved 100 * the kikk på 140 ° i slutten av formet region).

Vær oppmerksom på at, som du sa, du har ikke kontroll over overgangen sone betyr dette at for faste side flik nivå, må du prøve hvor mange nuller i formet region (for få nuller i formet region betyr "redusert" formet regionen og for mange nuller betyr "utvidet" formet regionen. Dette er den viktigste ulempen med denne typen syntese!

La meg vite resultatene dine!
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 05 august 2004 0:26 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hi juppydu,

Jeg rettet en feil og nå fikk jeg gode resultater, men:
- Jeg skjønner ikke konvergens i visse tilfeller (som synes å ha en løsning etter referanser jeg har)
- Problemet med ekstra konstant C2: Jeg har til å finjustere en konstant på hånden for å justere sidelobes på ønsket nivå med hensyn til topp.

Mønsteret med cosec () ^ 2 * cos () form (fig. 5.ac i Elliot s papir og fig. 3,14 i Mailloux) går fra 90 til 140 grader, og det flate topped strålen (fig. 5.d i Elliot s papir) fra 55 til 125 grader. Faktisk, hvis jeg er ikke forvirret, prosedyren steder fast null på angitt bundet av formet regionen.
Jeg har sammenfallende leiligheten topped strålen med 0,5 dB ringvirkninger og for cosec () ^ 2 * cos () formet bjelke med 1,5 dB og 1dB ripples. Men prosedyren virker ikke sammen for sistnevnte med ringvirkninger på 0,7 dB eller mindre.

Likevel, det ville være veldig hyggelig å få OES papir.

Takk. Hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 05 august 2004 22:14 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei Zorro,

Zorro:
.. Faktisk, hvis jeg er ikke forvirret, prosedyren plasser fast null på angitt bundet av formet regionen.

Du er galt i mønsteret spesifikasjonen, husk at formet sonen er "ikke" i sonen mellom nulls du anta! i fig 5 av du har å se formet sonen (som noen ganger ikke er nådd som forventet på grunn av fravær av kontroll i formet regionen overgang) på andre ord, med lite feil, ser på sonen mellom de to "peeks" ved kanten av forma region! Den formet området er definert av andre parametere "skvulp", "lobes nivå", "nuller i formet regionen". Du kan tenke som følger: synthetise en flat topp strålen (fall jeg) med bare én null (andre parameter som du vil) og deretter synthetise samme matrise med 2 nuller i formet regionen (sak II). Bra! beregne formet regionen beamwidth (sonen der costant referanseverdi er oppnådd med den valgte ringvirkninger), nå er spørsmålet: Prøv å synthetise en flat topp strålen med samme krav, men beamwidth som er mindre enn tilfellet II, men mer enn tilfelle jeg, er du i stand til å gjøre det? Gi meg beskjed!

Zorro:
flat topped strålen (fig. 5.d i Elliot s papir) fra 55 til 125 grader

For flat-top strålen for høyde vinkel alt innenfor 65 ° til 115 °, og som vanlig på "true" formet regionen kunne ikke som innhentes en!

Zorro:
.. problemet med ekstra konstant C2: Jeg har til å finjustere en konstant på hånden for å justere sidelobes på ønsket nivå med hensyn til topp ..

OK, dette var en truble for meg også. Ved Universitetet gang jeg forlot dette punktet unsolved (for hånden som deg), men nå er tiden inne for å fikse dette punktet (så fort som mulig).

Zorro:
.. Jeg skjønner ikke konvergens i visse tilfeller (som synes å ha en løsning etter referanser har jeg) ..

Hva mener du med "etter"?

.. Jeg har sammenfallende leiligheten topped strålen med 0,5 dB ringvirkninger og for cosec () ^ 2 * cos () formet bjelke med 1,5 dB og 1dB ripples. Men prosedyren virker ikke sammen for sistnevnte med ringvirkninger på 0,7 dB eller mindre ..

Du må justere koden siden prosedyren konvergerende alltid (en del numeriske feil når du setter også strenge begrensninger). Husk å legge mer nuller i formet regionen når du be om å få koden mer alvorlige ringvirkninger krav (under 0.2dB).

Zorro:
Likevel, det ville være veldig hyggelig å få OES papir.

Ja, jeg jobber veldig hardt i disse dager, ingen holydays år Crying eller Veldig trist , Fra 8:00 til 10:00 eller mer hver dag. Videre min "gamle" papiret er i svært dårlig forhold, la meg se hvordan konvertere papir i --- elektronisk format.

vi sees senere!
Tilbake til toppen
View user's profile
Zorro

Post 12 august 2004 15:44 Re: REQ: Antenne mønster syntese: Orchard metode

Hei juppydu,

Beklager for forsinkelsen i telefonsvarer.

juppydu wrote:
Zorro:
Faktisk, hvis jeg er ikke forvirret, prosedyren steder fast null på angitt bundet av formet regionen.

Du er galt i mønsteret spesifikasjonen, husk at formet sonen er "ikke" i sonen mellom nulls du anta! i fig 5 av du har å se formet sonen (som noen ganger ikke er nådd som forventet på grunn av fravær av kontroll i formet regionen overgang) på andre ord, med lite feil, ser på sonen mellom de to "peeks" ved kanten av forma region! Den formet området er definert av andre parametere "skvulp", "lobes nivå", "nuller i formet regionen".

Jeg er enig med deg i hva som er nyttig eller true formet regionen. Men hva heter formet regionen og det som kalles kontrollert sidelobes regionen etter Orchard? Jeg fulgte det Mailloux stater i p. 155:
For det formål å bestille mønsteret nuller, og uten tap i allmenngyldigheten er formet bjelke kanten (område I) arrangeres for å avslutte på psi = pi (som i figuren).
Og fast null (N-te rot) er på w =- 1 j * 0 = exp (0 j * pi).
Men ovennevnte tallet fig. 3.13, hvor regionen markert som Region Jeg spiller ikke slutten på pi (!). [Og det er noen trykkfeil].

Min gjennomføring steder fast null til en gitt vinkel, som er den Theta anga som bundet mellom de to regionene. Den andre nuller plasseres på en slik måte at det angitte antall ripples oppnås. For eksempel, for flat topp strålen av fig. 5d (Elliot s papir), jeg satt fast null for en null til 55 °. Algoritmen gir seks nuller (nødvendige N1) utenfor enheten sirkelen på de stedene som trengs for å ha topper og daler på / -0,5 dB; fire nuller er satt på enheten sirkel for de fire sidelobes på -30 dB, og fire flere nuller for sidelobes til -20 dB.
Virkelig, jeg skjønner ikke bruke de andre bundet av formet region! Som du sa, The formet området er definert av andre parametere "skvulp", "lobes nivå", "nuller i formet regionen".

juppydu wrote:
Du kan tenke som følger: synthetise en flat topp strålen (fall jeg) med bare én null (andre parameter som du vil) og deretter synthetise samme matrise med 2 nuller i formet regionen (sak II). Bra! beregne formet regionen beamwidth (sonen der costant referanseverdi er oppnådd med den valgte ringvirkninger), nå er spørsmålet: Prøv å synthetise en flat topp strålen med samme krav, men beamwidth som er mindre enn tilfellet II, men mer enn tilfelle jeg, er du i stand til å gjøre det? Gi meg beskjed!

Jeg er ikke i stand på grunn av ovennevnte årsaker. Bredden på formet regionen resultatene som en konsekvens av valget av de andre parametes. Det samme skjer med kontrollert sidelobe regionen. Igjen kan vi si at det er ingen kontroll over overgangen regioner.

juppydu wrote:
Zorro:
flat topped strålen (fig. 5.d i Elliot s papir) fra 55 til 125 grader

For flat-top strålen for høyde vinkel alt innenfor 65 ° til 115 °, og som vanlig på "true" formet regionen kunne ikke som innhentes en!

Tvinge fast null for en null til 55 °, jeg få en beamwidth (mellom punkter -0,5 dB) varierer mellom 63,7 og 118,5 dB. For å sentrere det, jeg angi et fast null på -53,81 grader; strålen på -0,5 dB resultater i (90 / -27,39) grader.

juppydu wrote:
Zorro:
.. Jeg skjønner ikke konvergens i visse tilfeller (som synes å ha en løsning etter referanser har jeg) ..

Hva mener du med "etter"?

Beklager for min dårlige engelsk. Jeg mente at bibliografiadministrasjon jeg hadde tilgjengelig viser løsninger for at saker.

juppydu wrote:
Jeg har sammenfallende leiligheten topped strålen med 0,5 dB ringvirkninger og for cosec () ^ 2 * cos () formet bjelke med 1,5 dB og 1dB ripples. Men prosedyren virker ikke sammen for sistnevnte med ringvirkninger på 0,7 dB eller mindre ..

You have to tune the code since the procedure is converging always (a part numerical errors when you put too stringent constraints). Remember to put more zeros in the shaped region when you ask to the code more severe ripple requirements (below 0.2dB).

OK. I think I have some issue with the convergence of Newton method with the cosec^2()*cos() beam.

juppydu wrote:
Zorro:
Still, it would be very nice to get the OES paper.

Yes, I working very hard these days, no holydays this year , starting from 8.00am to 10.00pm or more every day. Moreover my "old" paper is in very bad conditions, let me see how convert the paper in --- electronic format.

see you later!

Takk!

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 14 Sep 2004 22:38 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hi Zorro, no news ?

I have finally finished my code for OES synthesis Smil , all works fine now.

My results are better then the result of OES, I thnik because in the 1985 the code of OES was less precise than that of acutal PC!

before the end of this week I upload the executable code for your fun and I will wait your comments.
Stay tuned !
Tilbake til toppen
View user's profile
mamali

Post 15 Sep 2004 11:09 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

zorro wrote:
Hi mamali,

mamali wrote:

some interesting papers, tell me if you cant find it:
................

thank you for your suggestion and your offer. Please, could you share the papers 4, 13, 15 and 21 of your list?

Takk

Z

hi friends,
sorry if i am late, i was a little bussy with my thesis. well, here's what you wanted; by the way, i should consider the discussions, it seems interesting Kyss
.

Marti

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Tilbake til toppen
View user's profile
mamali

Post 15 Sep 2004 12:08 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

these i found also practical:

-1 F. Ares-Pena, "A Note on the Limitations of Orchard's Method," IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No. 1, February 2002, p.109.

0 JA Rodriguez, E. Botha, and F. Ares, "Extension of the Orchard-Elliott Synthesis Method to Pure-Real Nonsymmetrical-Shaped Patterns," IEEE TRANSACTIONS ON ANTENNAS AND PROPAGATION, VOL. 45, NO. 8, AUGUST 1997, pp. 1317-1318.

1 MJ Buckley, "Synthesis of shaped beam antenna patterns using implicitly constrained current elements," IEEE Trans. Antennas Propagat.,
vol. 44, pp. 192-197, Feb. 1996.

2 D. Eclercy, M. Rammal, A. Reinex, and B. Jecko, "Comparison between real and power optimization methods for arrays synthesis antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 2, pp. 84-85, Jan. 1996.

3 Ares, F.; Rengarajan, SR; Moreno, E., "Remarks on comparison between real and power optimisation methods for arrays synthesis of antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 15, Page(s): 1338-1339

sorry for wiered numbering!, wish be helpfull,

Marti

Tilbake til toppen
View user's profile
zorro

Post 30 Sep 2004 21:05 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hei venner,

unfortunately I had other engagements in the last times, but I m here again. Smil

Juppydu, many thanks for your offer; it is welcome!
Do you get better results than OES? In which sense?

Marti, thank you for the papers. It sa very good and helpful collection!

By the way, I will pose a question.
It is clear the reason for csc^2(theta) pattern (to obtain a constant height radar coverage). But patterns with shape csc^2(theta)*cos(theta) or even csc^2(theta)*sqrt(cos(theta)) are presented in the papers. Which are their applications? Is it related with the dependence of radar cross section of planes with elevation angle, as seen from the radar?

See you.
Med vennlig hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 06 Oct 2004 0:04 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hello Zorro.

I mean that my soution is little more accurate than the solution of Orchard (as reported in the article). Anyway more probably some differnce are due only to a different level of precision imposed during
the synthesis Loop (so the solution are both quite good).

the test case is
(16 elements, 0.5 spacing, Cosec2*Cos (between 100° and 140°), ripple -3dB, lobe -20dB, four lobe -30dB)
ORCHARD Juppydu
Amp Ph Amp Ph
0.77 177.1 0.77 177.5
0.50 -89.2 0.49 -88.6
0.38 -76.0 0.38 -76.1
0.56 -88.3 0.56 -88.1
0.76 -38.1 0.75 -37.9
0.63 7.7 0.62 7.9
0.56 -5.0 0.56 -4.8
0.99 19.0 0.98 19.1
1.04 66.8 1.04 67.0
0.81 94.1 0.81 94.3
1.03 96.9 1.02 97.0
1.47 132.2 1.46 132.3
1.66 -176.8 1.65 -176.6
1.64 -126.1 1.63 -126.0
1.17 -76.4 1.16 -76.4
1.00 0.0 1.00 0.0

Anyway the discussion in this forum was the cause to finish my Orchard synthesis program developed by me at the university time.
I have uploaded an Executable file for You ! it is very simple to use. It is a Windows GUI application
completely written by me !

For the very first use follow my istruction

1- Run the program (double click on the exe file)
2- Click "OK" button confirming the default synthesis settings.
3- in the new page that you see click "Run" button, You see the synthesis in action !!
4- then go to the 3 edit box at the bottom right and typing
1 in initial box, 4 in end box and -30 in new value box
finally Click on "Set New SPec" button, and then click on "Run" button !!
you see the synthesis as in the reference of Orchard !
5- To be sure that all works as Orchard said, click on "Load Reference" button, you see the Pattern computed by the Orchard coefficients (as in the previous table). Uncheck the CheckBox to hide the marker to better compare the two patterns.

Try all the other pattern type and/or synthesis parameter, the program is able to prevent wrong inputs in many cases (probably except pathological ones !).

You can use the program as you like ! also the other people in Elektroda can do that,
I will wait for any suggestions from you and the others !

good Luck.

PS: I still working very hard and this program has been built during the nights (close to midnight),
so some error in coding are possible ! Sorry for that !
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 06 Oct 2004 0:14 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Probably in the last message I wasn't able to upload the file .
Now I try again !

Tilbake til toppen
View user's profile
zorro

Post 06 Oct 2004 20:40 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

juppydu wrote:
Hello Zorro.
I will wait for any suggestions from you and the others !

Takk!
I ran your program. It seems to work nice. I will try to give you some suggestions.
First of all, Can the coefficients (element excitations) be recovered from the program?
Hilsen

Z
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 02 Nov 2004 23:41 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Sure ! it can

anyway I have discovered a little bug and I have just corrected it !

Now that I am in deep into Orchard Synthesis I can say that a problem with the code implementation, as suggested by Orchard, is the follow:

The actual desogn fixes the position of the Main Peak at one extrema of the shaped region. This causes two drawbacks:

1. part of the shaped region was not covered as desidered (or not as desidered in real world application)

2. only coverage area with the maximum at the edge of the shaped region can be synthetised

I am actually working on to remove theis limitation

see you the next time !
Tilbake til toppen
View user's profile
juppydu

Post 19 Feb 2006 22:11 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hallo,

I have just uploaded a new release of my code !

I would like to known your comments !

PS: there is a "first" help file included, it must be in the same folder of main program. Follow the "eample 1" in the help file before start to use the program, anyway for any questions feel free to contact me (see also my web site)

NB: this program vrsion is limited to beam like "CosecCos" as in the Orchard paper, but is not limite in number of radiating elemets and the optimised excitations are available.

Tilbake til toppen
View user's profile
jyfx

Post 27 Feb 2006 10:09 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

bra
Tilbake til toppen
View user's profile
akedar

Hjalp: 15

Post 28 Feb 2006 20:08 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program

reply urgently

Added after 35 seconds:

your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program

reply urgently on this mail id

ashutosh.kedar(at)gmail.com
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microwave, Antennas and Optics -> REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method
Side 1 av 2 Alle klokkeslett er GMT 2 timer
Gå til side 1, 2 Neste

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS