| Forfatter | Melding |
|---|
Ahmed Osama
| 21 juli 2004 19:48 Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Jeg kommer til deg hvordan dette spørsmålet kommer til meg nå vi alle vet torget lov av lyset
A2 R2 ^ 2 ------ =------------ A1 R1 ^ 2
A1: området utstrålende overflaten A2: området opplyst overflate r: avstand fra opprinnelsen
fra ovenstående equ. det er umulig at opprinnelsen området i lys for å være null! Så det må ha et visst område! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
flatulent
Registrert: 19. juli 2002 Innlegg: 4975 Hjalp: 303 Location: Middle Earth
| 21 juli 2004 21:01 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| | Disse likningene er en matematisk modell som kan ha et poeng kilden. Ofte i fysikk en idealized modellen brukes på reelle situasjoner fordi resultatene er nær nok til å måles som for beregnet situasjon. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
bibo1978
| 25 juli 2004 22:52 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| | Elektromagnetiske bølger er ganske komplisert modell for bølge ligning av fotoner best beskrevet av Maxwell's likninger, så det kan ha tverrsnitt området, men foton det selv ikke har en cross sectional område eller så tror jeg. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sifeddin
| 24 august 2004 18:33 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Kjære Ahmed nå spørsmålet synes meningsløst fordi det er basert på veldig gamle geometriske optikk som er utdatert av elektromagnetiske teori. Men den inneholder også det dype betydninger hvis du spør om opprinnelsen til EM bølge og fra der det eminates. Siden til nå, selv til min nyeste kunnskap, ingen som egentlig Said hvis elektron eller den såkalte foton eller fictous andre mange partikler har volumet av så og så. Og i Amr M. Selim s Unity teori, som jeg vet at det for tiden er den elektron er modellerte som peker partikkel som kan samhandle med EM-stråling i regionen rundt. Likevel fra mitt eget synspunkt kan det vise seg at elektron kan ha et volum på sine egne for å fjerne energi tetthet singularitet på sin posisjon i rommet. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
djalli
Registrert: 10. november 2001 Innlegg: 887 Hjalp: 15 Bosted: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 29 august 2004 6:53 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Han spør en gyldig spørsmålet.
I en wire (fortelle si rundt ledningen bare for skyld enkelhet) et signal reiser på 1GHz (fremdeles for eksempel!) Ifølge hud effekt formel EM bølge reiser til noen 2mm fortelle si i dybden fra overflaten innover midten av dirigent.
Nå skal si øke frekvensen til 9GHz. Hva vil skje? Skallet dyp vil bli mindre. Så tverrsnitt området EM bølge i conductor wire er mindre.
Jeg har vedlagt bilder. Ikke vær sint på meg. Jeg er ikke en artist, men forhåpentligvis skal klare hva som menes med hud effekt.
Alt er en wire. Black er området der EM bølge ikke reise dit. Blue er området (tverrsnitt) EM bølge er på ferie og som ofte øker dette området reduseres.
djalli
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sifeddin
| 03 Sep 2004 22:06 Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Kjære djalli Du synes å være drev veldig mye borte fra "gyldig spørsmålet Ahmed Osama spør" Spørsmålet er ikke om dyp penegtration i metall eller "ikke-kunstneriske" bilder i en "endelig tverrsnitt wire", men hvis det finnes en Atomic nivå stråling tverrsnitt av utslipp. Faktisk er det en mengde som brukes i analyse av mange typer lasere har dette navnet, men det betyr ikke at stråling har et tverrsnitt området (eller området eget ved alle esp. Når slippes ut) Ikke bli sint på meg, men jeg tror enten at du får de essensen i spørsmålet eller du deceiving som spurte det |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
wlcsp
| 04 Sep 2004 0:00 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| | Det bestemmes av radar tverrsnitt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
djalli
Registrert: 10. november 2001 Innlegg: 887 Hjalp: 15 Bosted: 1600 Pennsylvania Avenue, Washington DC 20500
| 04 Sep 2004 6:45 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Kjære sifeddin
". Ahmed Osama spurt sitere "Elektromagnetiske bølger er ganske komplisert modell for bølge ligning av fotoner best beskrevet av Maxwell's likninger, så det kan ha tverrsnitt området".
for example a simple TEM wave (lets not complicate with light for now) does for sure have a cross-section area. EM bølge i guidede medium for eksempel en enkel TEM wave (kan ikke komplisere med lys for nå) virker sikkert har et tverrsnitt området. Bildene er gyldig for den saks skyld.
Jeg ærlig beklager jeg begynte å lese tråden fra ovennevnte spørsmål mens spørsmålet var for noe annet.
Jeg håper jeg avklare dette. Kom sifeddin hvorfor skulle jeg få sint. Mine bilder er helt greit. Spøkte.
| Ahmed Osama wrote: | Jeg kommer til deg hvordan dette spørsmålet kommer til meg nå vi alle vet torget lov av lyset
A2 R2 ^ 2 ------ =------------ A1 R1 ^ 2
A1: området utstrålende overflaten A2: området opplyst overflate r: avstand fra opprinnelsen
fra ovenstående equ. det er umulig at opprinnelsen området i lys for å være null! Så det må ha et visst område! |
Square loven er noe som hører mer til ray-optikk området i stedet for hva som virkelig lys bør utredes. Hvorfor skulle jeg det?
Uansett hva intensitet, polarisering, osv. tenker på kilden antenne utstrålende EM bølge som vil være lett bølge i vårt tilfelle.
Hva ray-optikk domene under-anslagene er det faktum opprinnelse lys stråling kilde. Er det monopole, dipole, horn, en flat antenne, helical kilden for stråling? Mønster av stråling er "mye" forskjellig for alle disse kildene.
actually study of antennas start with radiating intefinitisimal point-sources of having cross-section area zero and these are valid. Sitere deg: "det er umulig at opprinnelsen området i lys til å være null" faktisk studie av antenner starte med utstrålende intefinitisimal punkt-kilder har tverrsnitt området null, og disse er gyldige.
Ahmed Osama Jeg håper en avklare noe. Andre har lagt svært verdifull informasjon. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sifeddin
| 07 Sep 2004 20:13 Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| Ok en siste gang: Slik jeg ser det EM bølgen ikke har et tverrsnitt av sin egen. Ahmed Osama spurt (i et forvridd måte) hvis geometriske (ray) optikk kan handel kilden til EM bølge svaret for dette er definitivt NEI!
bibo1978 faktisk blandet EM Theory med foton bilde og vel igjen spørsmålet unanswerd Så djalli og wlcsp tenkte på den optiske stråler som Ahmed Osama spurt om så bare EM bølge og persued til vasken og kilde
men jeg vil lukke dette snakk fra min side med at: Ray Optics: lyset stråler og stråler bare linjer med null tverrsnitt EM Theory: Lys er bølge og bølgen er spredt i rommet (dvs. uendelig tverrsnitt) Quantum Theory: Lys er fotoner og fotoner er kvasi-partikler med null restmass og ingen ansikt ingen volumet bare et amout av (lokalt) energi samarbeidsstil sak å gi (eller tar) mer intensitet til samhandling bølge som foregår spre i verdensrommet That's all falks I'm out of here |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
bibo1978
| 17 Sep 2004 23:32 Re: Er det elektromagnetiske bølger har tverrsnitt området! | | |
|
| sifeddin, beklager jeg ikke hadde vært klar i min beskrivelse jeg mente at Maxwell's ligning er bare en realisering av Quantum bølge av foton, som ikke actaully hva lys og ifølge Quantum teori EM wave ", som er saken bølge av foton "kan bli realisert som å ha en bølge pakke" når vi vurderer flere fotoner sammen dvs hvorfor faktisk lyset reiser med forskjellige hastighet når du reiser i ulike permeabilitet mellomrom ". Men en foton kan ikke ha en cross sectional området fordi det kan ikke ha en bølge pakkefilter enkelt. håper dette var klart.
dvs all folks |
|
| Tilbake til toppen | |
 |