| Forfatter | Melding |
|---|
masterx81
| 24 Jul 2004 9:08 driftssyklus til spenning | | |
|
| Hei til alle ... Jeg er en nybegynner, og jeg trenger en enkel krets som konverterer et signal på 150Hz med variabel driftssyklus (fra 0 til 100%) til en konstant spenning proporsjonal med driftssyklus ... Jeg har tryed å finne på internett, og jeg tror at jeg trenger et LC-filter (jeg er ikke sikker ...), men jeg kan ikke si hvordan beregner verdiene av komponentene ...
Takk til alle! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
hill
| 24 juli 2004 9:12 konstant spenning driftssyklus | | |
|
| | Bruk en R og C kombinasjon. R i seriell, C parallelt med laste inn. Jeg tror dette er den enkleste formen. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 9:18 konvertere driftssyklus til spenning | | |
|
| | hill skrev: | | Bruk en R og C kombinasjon. R i seriell, C parallelt med laste inn. Jeg tror dette er den enkleste formen. |
ok ... mmm ... Hvordan jeg kan beregne den nøyaktige verdien av motstanden og kondensatoren? Etter rc Jeg tror at jeg trenger også en transistor (fordi belastningen ikke lade ut kondensatoren før tiden), ikke sant? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
batdin
| 24 juli 2004 16:12 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| Det avhenger av belastning motstand. Avhenger også av produksjonen rippel enn det som kan tolereres. Hva er signalkilde? Kan den levere nok strøm til lasten, eller bør det forsterkes på forhånd? Gi noen detaljer. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Einstein
| 24 juli 2004 17:09 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| | Dette høres ut som en hva som brukes i et helikopter. Kan du være mer konkret om innspill bølgeform? Hvis du ser på nettet for "chopper krets" vil du finne noen ting! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 17:22 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| inngangssignalet er en invertert firkantbølge (normalt 12) med en variabel driftssyklus. Utgangen må være en variabel spenning (skjemaet 0-5, 0 når inngangen er @ 12 -0% toll-) avhengig av input plikt ... Jeg vurderer å bruke en operativ forsterker ... |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
dumbfrog
| 24 juli 2004 19:33 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| | ja, bruke en OPAMP Integrator |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 20:02 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| En annen liten qustion ... Sorry for the banaliteter av domand men ... Den OPAMP sette inn litt spenning til utgang (ca 2.5V), hvor jeg kan fjerne det?? Jeg bruker en tl074cn (Quad OPAMP) med enkel supply (12)
Takk for hjelpen! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
eternal_nan
Joined: 10 mars 2003 Innlegg: 158 Hjalp: 15 Sted: evigheten
| 24 juli 2004 20:51 Sendetid til spenning ... | | |
|
| | Forutsatt at du allerede har en DC spenning tilgjengelig til makten din krets, hva du er ute etter kalles en DC-DC omformer, de kommer i flere varianter: Buck, Boost, Buck-boost, FLYBACK og andre topologier som hovedsakelig er avledet av på over 4. Det er masse info om disse kretser på Internett, søk på google. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 24 juli 2004 20:51 Annonser | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
mazelk
| 25 juli 2004 7:09 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| Hei ...
Forutsatt at amplituden til input kvadrat signalet er 12 V, kan du få første en inversor. Hvis utdataene sholud være 0 når inngangssignalet er 12 V, 0% toll, dette kan significates at i dette øyeblikk, er inngangssignalet 12 VDC. Dette gir bedre utgang DC-signalet øker når pulsbredde øker.
Etter dette kan du konverterer input-inverterte-torget signal i en trekant signal, søker, for eksempel en Miller Integrator. Basert på trekanten amplitude (som er proporsjonal med pulsbredde), kan du få DC signal med for eksempel enkel diode-RC skjematisk; holde lav produksjon rippel.
Vanligvis skal denne løsningen være ikke-lineær. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 26 juli 2004 8:04 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| Ok, finner jeg all informasjonen, men ... Det OPAMP som jeg har, også i konfigurasjonen spenning etterfølger, når er på statlig lave, de er @ ca 2,5 volt (ikke 0 ...). Jeg bruker den med Vcc-> 12V og-Vcc-> Ground ... Whot jeg gjør galt?? Jeg trenger opamps konstruert for enkel strømforsyning? Takk! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |