| Forfatter | Melding |
|---|
masterx81
| 24 Jul 2004 9:08 driftssyklus til spenning | | |
|
| Hei til alle ... Jeg er en nybegynner, og jeg trenger en enkel krets som konverterer et signal på 150Hz med variabel driftssyklus (fra 0 til 100%) til en konstant spenning proporsjonal med driftssyklus ... Jeg har tryed å finne på internett, og jeg tror at jeg trenger et LC-filter (jeg er ikke sikker ...), men jeg kan ikke si hvordan beregner verdiene av komponentene ...
Takk til alle! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
hill
| 24 juli 2004 9:12 konstant spenning driftssyklus | | |
|
| | Bruk en R og C kombinasjon. R i seriell, C parallelt med laste inn. Jeg tror dette er den enkleste formen. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 9:18 konvertere driftssyklus til spenning | | |
|
| | hill skrev: | | Bruk en R og C kombinasjon. R i seriell, C parallelt med laste inn. Jeg tror dette er den enkleste formen. |
ok ... mmm ... Hvordan jeg kan beregne den nøyaktige verdien av motstanden og kondensatoren? Etter rc Jeg tror at jeg trenger også en transistor (fordi belastningen ikke lade ut kondensatoren før tiden), ikke sant? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
batdin
| 24 juli 2004 16:12 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| Det avhenger av belastning motstand. Avhenger også av produksjonen rippel enn det som kan tolereres. Hva er signalkilde? Kan den levere nok strøm til lasten, eller bør det forsterkes på forhånd? Gi noen detaljer. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Einstein
| 24 juli 2004 17:09 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|
| | Dette høres ut som en hva som brukes i et helikopter. Kan du være mer konkret om innspill bølgeform? Hvis du ser på nettet for "chopper krets" vil du finne noen ting! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 17:22 Re: Sendetid til spenning ... | | |
|