| Forfatter | Melding |
|---|
Sobakava
| 26 juli 2004 12:47 Thermocouple Kabel lengde | | | tags: ad595 / 4 thermocouple forsterker bord forlenge av thermocouple kabler |
|
| Jeg er ikke kjent med thermocouples mye. Jeg trenger å måle temperaturen i et rom i forskjellige punkter. Jeg gjorde en thermocouple forsterker bruker AD595 / 4. Jeg trenger ikke så mye presisjon måling. ( / - 2C grad på 20 .. 60 serien er nok tror jeg)
Jeg trenger å vite hvor mye kan jeg utvide kabler av thermocouples? (J eller K type) Fordi jeg anta at jeg ikke kan plassere forsterkeren bord i rommet på grunn av temperatur (> 80C Grad) og høy fuktighet.
Jeg har sett slike system, og de brukte vanlige kabler lengre enn 10meter.I vet ikke hvor godt er det ...
Hva tror du?
Sist endret av Sobakava 13. august 2004 9:24, endret 1 gang totalt |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Fant
| 26 juli 2004 12:53 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Jeg har brukt kabler inntil 50 meter. Ta mye uf omsorg om gradient mellom de to kabler!
Mandi |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
river78
| 03 august 2004 8:58 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| | Det avhenger Hva slags din Thermocouple? Nåværende eller potensielle. Hvis det er slag er 4-20 mA u kan bruke lang kabel. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
rauol
| 03 august 2004 12:41 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Vær forsiktig om skjerming. prøver å bruke en dobbelt skjermet wire. hvis temperaturen er lavere enn 100 Deg. C. kan du bruke forsterker nær kilden som vil redusere støy problemer. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Sobakava
| 13 august 2004 9:24 Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| | må jeg koble skjold av thermocoupe kabel til min styrets GND? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
goshka
Registrert: 26. juli 2003 Innlegg: 101 Hjalp: 3 Beliggenhet: Tver, Russland
| 13 august 2004 10:29 Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Hvorfor Du down't bruke digitale ds1820 sensor? 300 * ds1820 sensor på IEEE1394 kabel 300 meter lengs med aktiv trekke opp - fungerer ok. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
goshka
Registrert: 26. juli 2003 Innlegg: 101 Hjalp: 3 Beliggenhet: Tver, Russland
| 13 august 2004 14:39 Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| | Se også AD693 - Loop-Powered 4 20 mA Sensor-sender |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Sobakava
| 13 august 2004 19:00 Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| | goshka, er u sikker på IEEE1394 kabel? Er det ikke for video? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Ale
| 07 oktober 2004 22:48 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Å forlenge thermocouple kabel, du må bruke en Weasthone broen, for å eliminere kabelen selft motstand.
cooming snart jeg diagrammet.
Beklager, jeg er ikke bra med engelsk.
best hensyn |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
golfbumb
| 08 oktober 2004 1:21 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Egentlig skulle du ikke ha noen problemer med å måle hvor som helst i et "rom" på utsiden av det rommet hvis du bruker en AD594 som har tilstrekkelig høy impedans til negate IR tap i ganske lang wire selv.
Den beste setup ville være å bruke en TC-kabel med en lang nok pigtail å nå 594 direkte. Du kan deretter ta ut variabel i mellom tilkoblinger.
use the same kind of wire for each of the wires to be extended and use thermocouple connectors classified for the type of thermocouple you are trying to extend. Men hvis du har behov for å utvide en eksisterende thermocouple, må du bruke samme type kabel for hver av ledningene til å bli utvidet, og bruk thermocouple koblere klassifisert etter type thermocouple du prøver å utvide. Ulike materialer i noen sammenheng, unntatt krysset selv, vil introdusere uønskede juction spenning og store måling feil. Produsenter også gjøre forlengelse wire som er vesentlig ligner på TC wire, legger små mengder feil (pluss eller minus en grad eller så), men er billigere enn TC ledningen hvis kostnadene er et problem.
But if you are powering with an isolated supply, there will be no place for the noise to go (eg stray RF) but back into the power supply. Med hensyn til ditt andre innlegg, siden du har et skjold, koble til styret bakken bare hvis styret bakken er referert til jord bakken. Men hvis du blir slått med en isolert tilbudet, blir det ingen plass for støy å gå ( f.eks bortkommen RF), men tilbake i strømforsyningen. Ellers koble skjermen direkte til kjente jorden bakken. Også med mindre du har vridd TC wire og forlengelse ledningen være forsiktig for å holde seg borte fra elektromagnetisk interferens kilder (motorer, andre elektronikk, neonlys fixtures, osv.). |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Mr.Cool
| 08 oktober 2004 4:51 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| kan du nyte leser:
PRACTICAL DESIGN teknikker FOR SENSOR SIGNAL condition
Publisert av Analog Devices
det snakk om kompensasjon for lang wire lengde og utlignet feil osv.
Mr.Cool |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sztibi82
| 08 oktober 2004 6:00 Re: Thermocouple Kabel lengde | | |
|
| Du må bruke samme type kabel for begge terminalene, og så kan du koble termocouple med 10m. Jeg vet det er bedre å bruke Cu kabel.
Bare hvis du bruker 2 typer kabel lengden må mittle. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |