Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Linux-programvare -> Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
samkraju

Post 29 juli 2004 8:58 Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk

Jeg har to hard, og jeg ønsker å installere Linux på begge slik at jeg vil være i stand til å starte både linux fra grub oppstartslastingen eller ved å endre boot rekkefølge i BIOS.
Behage hjelpe meg. Crying eller Veldig trist
Tilbake til toppen
View user's profile
trofim

Post 30 juli 2004 13:35 Re: Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk

Bare setup to linux på ulike plater og deretter endre grub konfigurasjonsfil (legge til nye felt)!
Tilbake til toppen
View user's profile
Nexus Po

Post 21 august 2004 21:23 Re: Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk

Antique som det kan virke, kan man bruke boot fra en diskett, som tillater deg å starte opp til en ikke-oppstartbar partisjon [forskjellige grunner]. I min erfaring Redhat og Slackware lar deg gjennom oppsett for å lage slike disker.

Hvis du vil gå på endring av BIOS dette også fungerer ved å installere / oppsett med den rette konfigurasjonen som satt i bios. Hvis du vil beholde endre bios oppstartsalternativ det kan gjøres, men det kan bli forvirrende etter en stund.
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Linux-programvare -> Installasjon av Linux på to forskjellige harddisk
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS