Regler | Siste innlegg | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

GPS-mottaker

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> GPS-mottaker
Arabisk versjon Bulgarsk versjon Katalansk versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon Engelsk versjon Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbian version Svensk versjon Tagalog versjon Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Forfatter Melding
eng.

Post 18 Sep 2004 18:13 GPS-mottaker

hei
Jeg ønsker å designe en GPS-mottaker, vil jeg setter pris på all informasjon på
hvordan man implementerer den. som er bedre fpga eller DSP?
takk på forhånd
Tilbake til toppen
View user's profile
Google
AdSense

Post 18 Sep 2004 18:13 Ads

Tilbake til toppen
jayakumarjay

Post 19 Sep 2004 11:28 Re: GPS-mottaker

wht informasjon u trenger

did u trenger ABT kommunikasjon knyttet GPS

eller ASIC relatert GPS
Tilbake til toppen
View user's profile
eng.

Post 19 Sep 2004 18:40 Re: GPS-mottaker

som er bedre for implementeringen, fpga eller DSP? og hvis det er noen
koblinger som har informasjon om at
Tilbake til toppen
View user's profile
javad

Hjalp: 1

Post 20 Sep 2004 9:35 GPS-mottaker

Kjære venn,
Du kan designe en GPS-mottaker uten bruk FPGA / ASIC. Ingen ASIC eller FPGA for correlator behov: lave
kostnad, kompakt design og mindre vekt!
Du kan gjøre det på en DSP chip.
For eksempel kan du se nedenfor:
http://www.spiritcorp.com/16channel.html
Tilbake til toppen
View user's profile
Aser

Hjalp: 3

Post 20 Sep 2004 11:52 Re: GPS-mottaker

Enkelte selskaper gir spesielle brikkesett for GPS
som Zarlink, Atmel, Motorola.
Slike brikkesett inneholder analoge grensesnitt, og
correlator med mikroprosessor.
Hvis du har svært lyst til å utnytte FPGA
du må putte det analoge grensesnitt,
FPGA og mikroprosessor.
Den mikroprosessor er fortrinnsvis med flytende punktet.
Det kan være PC også.
Deretter FPGA kan gjennomføre correlators som er kontrollert av
at mikroprosessor.
Tilbake til toppen
View user's profile
Mazi3

Hjalp: 2
Sted: Europa

Post 23 Sep 2004 14:17 Re: GPS-mottaker

vil du finne fpga gps prosjektet på h * t * t * p: / / w * w * w2.arnes.si / ~ mjanez6/delo/erk2003/gps_kaz.html

Smil
Tilbake til toppen
View user's profile
IceMan4

Beliggenhet: Jordan

Post 13 oktober 2004 15:46 Re: GPS-mottaker

Kjære Mazi3,

Jeg er interessert i dette emnet, og takk for nettadressen

Men problemet at alt ble skrevet i engelsk

Kan du hjelpe meg å finne engelsk versjon av dette prosjektet

Takk
Tilbake til toppen
View user's profile
Mazi3

Post 20 oktober 2004 11:57 Re: GPS-mottaker

Jeg vet at det ikke er på engelsk, bare i slovensk, men du kan finne svært god litteratur referanser der. de vil være svært nyttig, fordi de er på Egentlig bygningen GPS-mottakeren ikke bare teorien bak det Smil som i mange andre litteraturen
Tilbake til toppen
View user's profile
IceMan4

Post 20 oktober 2004 13:05 Re: GPS-mottaker

Takk for ur svar

Dette nettstedet inneholder en svært god informasjon som jeg ser det

Jeg vil prøve å finne en programvare oversetter til engelsk, slik at jeg kan forstå alle ting

Takk igjen
Tilbake til toppen
View user's profile
brmadhukar

Hjalp: 29

Post 20 oktober 2004 13:31 Re: GPS-mottaker

Hei,
Hvis du ønsker å designe din egen GPS Rx bruke en FPGA Et kraftig UC RF for store volumer. Moro / hobby du kan erstatte UC av en DSP. Husk minne saker.
BRM
Tilbake til toppen
View user's profile
IceMan4

Post 20 oktober 2004 13:39 Re: GPS-mottaker

Hei igjen

For min hobby prosjekt, jeg har ikke noe problem i uc (AT89c51) og FPGA (Xilinx) Men alt avhenger av RF Stage som vil konvertere RF data til digitale data

Gjøre u ha noen referanser (Free en) på GPS teori og prinsipper og om RF Stage?

Takk
Tilbake til toppen
View user's profile
Presto

Post 20 oktober 2004 13:48 Re: GPS-mottaker

Her er link for opensourceGPS

http://sourceforge.net/projects/osgps/
Tilbake til toppen
View user's profile
Mazi3

Post 25 oktober 2004 12:31 Re: GPS-mottaker

som forfatteren foreslår han bruke lavt om konvertering for GPS-signal. viktig er det for mixers han bruker, de trenger ikke signal på RF inngang freq, men bare halvparten. som mener at det er lav isolasjon forespørselen, fordi det er lite signal injeksjon til DC. også ikke direkte konvertering eliminere DC forsterker i IF delen.
hvis preamplifier, må du design med mange filtre (motstander og kondensatorer), på grunn av høy gevinst det er crosstalk mellom jeg og Sp kanal. Hvis du trykker tilfelle TO92 Transistor sted fra begynnelsen av kjeden, kan du høre klart signal i andre. krets er på en PCB men har en avstand ca 2 cm mellom (det er plass for filtre for strømforsyningen distribusjon, som du ser, nærmere kilden du er, mer isolasjon krever Smil
Det oppstod problemer med LO også. for GPS må du bruke svært rent signal, tror jeg at det er noen 80dBc på 10KHz som enought. Du kan også bruke verre oscilaltor, men bedre LO, bedre posisjon Smil ) Nyeste forsterker med bfr91 er bare for å forsterke strømmen på grunn av thwo filtre der (hver har 4dB for tap Forvirret ), Disse filtrene for fjerning harmonics 100 MHz hverandre, og bare et par dB under main signal Crying eller Veldig trist

design har noen problemer på grunn av høy Støytall (8dB), og lav gevinst ved RF scenen. det trenger minst 20-40dB mer gevinst med godt filtrert signal. Veldig Onskapsfull

Hvis du trenger flere spørsmål om dette spør meg, fordi jeg kjenner forfatteren. Han vil fortsette design så snart han får hjelp spartan3 først bekrefte radio del med autocorrelation Sjokkert

kan du unngå å bygge RF del som dette: Kjøp billige kommersielle GPS-mottaker / modul og loddetråd overtale kabel til siste IF Veldig Onskapsfull være klar over Capacitance kabel, kan du aLo loddetråd kabel til digitialized drift, finne hvor du skal koble kabelen i dataarkvisning av IC i RF-delen. de billig og enkel løsning hvis du vil spille med correlators.

for bøker å gjøre programvaren del av GPS, forfatteren har referanser for enkelte boken også på elektroda Smil bruker søk Smil
Tilbake til toppen
View user's profile
sztibi82

Hjalp: 5

Post 25 oktober 2004 13:04 Re: GPS-mottaker

Hei.
Er du fra Romania. Hvis ja, jeg foreslå å kjøpe conexclub, i siste nummer en GPS er presentert.

Mottakeren er allerede gjort ved hjelp av en spesiell mottaker modul som er vailable i butikken.
det koster rundt 50 euro (Jeg hørte onlyi er ikke sikker) i boken er mentionated som billige methode å gjøre det.
Tilbake til toppen
View user's profile
Jackwang

Post 22 mars 2005 11:58 GPS-mottaker

Jeg tror at det er veldig riktig metode for å referere noen ASIC chips tilgjengelig, som integrerer mange funksjoner for GPS-mottaker.
som leveregel corp.
Tilbake til toppen
View user's profile
jcpu

Hjalp: 12

Post 12 mars 2006 4:41 Re: GPS-mottaker

Hallo,

Vennligst informer om god oversetter funnet å dekode materiale av
Mazi3
Sitat:
vil du finne fpga gps prosjektet på h * t * t * p: / / w * w * w2.arnes.si / ~ mjanez6/delo/erk2003/gps_kaz.html

eller noen ny informasjon om FPGA gjennomføring av GPS baseband funksjon for forskning / hobby formål?
Tilbake til toppen
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> PLD, SPLD, GAL, CPLD, FPGA Design -> GPS-mottaker
Side 1 av 1 Alle klokkeslett er GMT 2 timer

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS