| Forfatter | Melding |
|---|
eng.
| 18 Sep 2004 18:13 GPS-mottaker | | |
|
| hei Jeg ønsker å designe en GPS-mottaker, vil jeg setter pris på all informasjon på hvordan man implementerer den. som er bedre fpga eller DSP? takk på forhånd |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Google AdSense

| 18 Sep 2004 18:13 Ads | | |
|
|
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
jayakumarjay
| 19 Sep 2004 11:28 Re: GPS-mottaker | | |
|
| wht informasjon u trenger
did u trenger ABT kommunikasjon knyttet GPS
eller ASIC relatert GPS |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
eng.
| 19 Sep 2004 18:40 Re: GPS-mottaker | | |
|
| som er bedre for implementeringen, fpga eller DSP? og hvis det er noen koblinger som har informasjon om at |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
javad
| 20 Sep 2004 9:35 GPS-mottaker | | |
|
| Kjære venn, Du kan designe en GPS-mottaker uten bruk FPGA / ASIC. Ingen ASIC eller FPGA for correlator behov: lave kostnad, kompakt design og mindre vekt! Du kan gjøre det på en DSP chip. For eksempel kan du se nedenfor: http://www.spiritcorp.com/16channel.html |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Aser
| 20 Sep 2004 11:52 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Enkelte selskaper gir spesielle brikkesett for GPS som Zarlink, Atmel, Motorola. Slike brikkesett inneholder analoge grensesnitt, og correlator med mikroprosessor. Hvis du har svært lyst til å utnytte FPGA du må putte det analoge grensesnitt, FPGA og mikroprosessor. Den mikroprosessor er fortrinnsvis med flytende punktet. Det kan være PC også. Deretter FPGA kan gjennomføre correlators som er kontrollert av at mikroprosessor. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Mazi3
| 23 Sep 2004 14:17 Re: GPS-mottaker | | |
|
| vil du finne fpga gps prosjektet på h * t * t * p: / / w * w * w2.arnes.si / ~ mjanez6/delo/erk2003/gps_kaz.html
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IceMan4
| 13 oktober 2004 15:46 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Kjære Mazi3,
Jeg er interessert i dette emnet, og takk for nettadressen
Men problemet at alt ble skrevet i engelsk
Kan du hjelpe meg å finne engelsk versjon av dette prosjektet
Takk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Mazi3
| 20 oktober 2004 11:57 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Jeg vet at det ikke er på engelsk, bare i slovensk, men du kan finne svært god litteratur referanser der. de vil være svært nyttig, fordi de er på Egentlig bygningen GPS-mottakeren ikke bare teorien bak det som i mange andre litteraturen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IceMan4
| 20 oktober 2004 13:05 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Takk for ur svar
Dette nettstedet inneholder en svært god informasjon som jeg ser det
Jeg vil prøve å finne en programvare oversetter til engelsk, slik at jeg kan forstå alle ting
Takk igjen |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
brmadhukar
| 20 oktober 2004 13:31 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Hei, Hvis du ønsker å designe din egen GPS Rx bruke en FPGA Et kraftig UC RF for store volumer. Moro / hobby du kan erstatte UC av en DSP. Husk minne saker. BRM |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
IceMan4
| 20 oktober 2004 13:39 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Hei igjen
For min hobby prosjekt, jeg har ikke noe problem i uc (AT89c51) og FPGA (Xilinx) Men alt avhenger av RF Stage som vil konvertere RF data til digitale data
Gjøre u ha noen referanser (Free en) på GPS teori og prinsipper og om RF Stage?
Takk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Presto
| |
| Tilbake til toppen | |
 |
Mazi3
| 25 oktober 2004 12:31 Re: GPS-mottaker | | |
|
| som forfatteren foreslår han bruke lavt om konvertering for GPS-signal. viktig er det for mixers han bruker, de trenger ikke signal på RF inngang freq, men bare halvparten. som mener at det er lav isolasjon forespørselen, fordi det er lite signal injeksjon til DC. også ikke direkte konvertering eliminere DC forsterker i IF delen. hvis preamplifier, må du design med mange filtre (motstander og kondensatorer), på grunn av høy gevinst det er crosstalk mellom jeg og Sp kanal. Hvis du trykker tilfelle TO92 Transistor sted fra begynnelsen av kjeden, kan du høre klart signal i andre. krets er på en PCB men har en avstand ca 2 cm mellom (det er plass for filtre for strømforsyningen distribusjon, som du ser, nærmere kilden du er, mer isolasjon krever  Det oppstod problemer med LO også. for GPS må du bruke svært rent signal, tror jeg at det er noen 80dBc på 10KHz som enought. Du kan også bruke verre oscilaltor, men bedre LO, bedre posisjon ) Nyeste forsterker med bfr91 er bare for å forsterke strømmen på grunn av thwo filtre der (hver har 4dB for tap ), Disse filtrene for fjerning harmonics 100 MHz hverandre, og bare et par dB under main signal 
design har noen problemer på grunn av høy Støytall (8dB), og lav gevinst ved RF scenen. det trenger minst 20-40dB mer gevinst med godt filtrert signal. 
Hvis du trenger flere spørsmål om dette spør meg, fordi jeg kjenner forfatteren. Han vil fortsette design så snart han får hjelp spartan3 først bekrefte radio del med autocorrelation 
kan du unngå å bygge RF del som dette: Kjøp billige kommersielle GPS-mottaker / modul og loddetråd overtale kabel til siste IF være klar over Capacitance kabel, kan du aLo loddetråd kabel til digitialized drift, finne hvor du skal koble kabelen i dataarkvisning av IC i RF-delen. de billig og enkel løsning hvis du vil spille med correlators.
for bøker å gjøre programvaren del av GPS, forfatteren har referanser for enkelte boken også på elektroda bruker søk |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sztibi82
| 25 oktober 2004 13:04 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Hei. Er du fra Romania. Hvis ja, jeg foreslå å kjøpe conexclub, i siste nummer en GPS er presentert.
Mottakeren er allerede gjort ved hjelp av en spesiell mottaker modul som er vailable i butikken. det koster rundt 50 euro (Jeg hørte onlyi er ikke sikker) i boken er mentionated som billige methode å gjøre det. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
Jackwang
| 22 mars 2005 11:58 GPS-mottaker | | |
|
| Jeg tror at det er veldig riktig metode for å referere noen ASIC chips tilgjengelig, som integrerer mange funksjoner for GPS-mottaker. som leveregel corp. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
jcpu
| 12 mars 2006 4:41 Re: GPS-mottaker | | |
|
| Hallo,
Vennligst informer om god oversetter funnet å dekode materiale av Mazi3 | Sitat: | vil du finne fpga gps prosjektet på h * t * t * p: / / w * w * w2.arnes.si / ~ mjanez6/delo/erk2003/gps_kaz.html
|
eller noen ny informasjon om FPGA gjennomføring av GPS baseband funksjon for forskning / hobby formål? |
|
| Tilbake til toppen | |
 |