| Forfatter | Melding |
|---|
sumei
| 09 oktober 2004 8:12 skjematisk diagram av L293DNE H-broen kontrollerende DC motor | | | tags: skjematisk diagram av en H-bro l293dne motor hvordan koble l293dne l293dne motor kontroll h bro i matlab l293dne skjematisk matlab h-broen |
|
| Jeg gjør min avhandling om invertert pendel. Jeg vender problem å utforme en skjematisk diagram for en H-bru [L293DNE] styre min DC motor. Min invertert pendel er koblet til DSP TMS320C6711, deretter fra DSP til Matlab. Mitt største problem er at jeg ikke vet hvordan du skal koble min H-broen og optiske akselen Encoder [koblet til min pendulum] til DSP. Har du tilfeldigvis har noen ideer til å løse mine problemer?? Kan du svare meg tilbake hvis du har løsninger ... takk !!!!! [/ i] |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
onemilimeter
| 09 oktober 2004 14:07 skjematisk diagram av L293DNE H-broen kontrollerende DC motor | | | tags: PCB utformingen av tms320c6711 dc motor h-broen bord dc til dc skjematisk motor h krets motor optocoupler skjematisk strøm h bro pcb layout hvordan du kobler dc motor |
|
| Det er schematics i Dataarkvisning http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/l293.pdf
Jeg brukte TMS320LF2407 EVM før. Som TMS320LF280 serien, som er mye kraftigere enn 2407, er optimalisert for motion control. Min kollega brukte TMS320C6711, men han brukte den til signalprosessering. Som 2407 er optimalisert for motion control, den har mange innebygde funksjoner for motor kontroll, for eksempel mange PWM-kanaler on-chip stilling Encoder grensesnitt krets, deadband generator, osv. Men, hvis jeg ikke feil, i perioden beregningsformelen makt, TM320C6000 serien er mye mer høyere enn TMS320C2000 serien.
Det er ganske rett frem å kontrollere H-broen (vist i figuren egentlig ikke en H-broen). Som vist i kretsen, kan du styre (pin 1A og 2A) motoren i bi-retningsbestemt. Jeg brukte også L293 før på linje følgende prosjekt, som ble styrt av 8051 ucontroller. Men i begynnelsen, kan vi ikke lykkes fordi motoren alltid stoppet "halvveis". Etter feilsøking fant vi ut at krets var veldig bråkete når motoren ble brukt (særlig accelaration). Så, vi har lagt optocoupler til isolerte bakken av digital krets fra grunnen av motoren driver krets, og etter at det fungerte veldig fint. Det avhenger av motorstyrke og PCB layout teknikk. Dersom motoren er lite strøm og PCB layout er god, og sannsynligvis trenger du ikke å ha optocoupler. Angående Encoder krets, tror jeg TMS320C6000 serien har ikke onboard Encoder grensesnitt krets. Du kan koble til en hvilken som helst fangst-I / O (ikke sikker på 6000-serien har fått eller ikke). Hvis nei, så du må holde avspørringsintervall generelle I / O. Siden 6000-serien er så kraftig, bør det ikke være problematisk å styre en DC motor.
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sumei
| 09 oktober 2004 17:38 Matlab & TMS320C6711 problemer ... | | | tags: skjematisk diagram av en H-bro hvordan koble l293dne h bro i matlab l293dne hjelpe l293dne skjematisk matlab h-broen h bro matlab |
|
|  Mitt prosjekt er på invertert pendel. Denne trallen har pendulum på toppen av den er koblet DSP TMS320C6711 deretter Matlab. Jeg åpner opp både CCS og Matlab samtidig. Men når jeg kjører mitt CCS, er det en suksess, så når jeg skriver * ccsdsp * på Command Window på Matlab, den sier at den ikke kan gjenkjenne DSP bord og det sier jeg ikke konfigurere mitt bord. Hvorfor er det slik?? Et annet problem er at det er to I / O 80 pins på TMS320C6711, men hvordan kan jeg koble dem til min L293DNE H-broen og optiske akselen Encoder? Hvordan ville det skjematisk diagram ser ut til å koble begge komponentene til min DSP I / O pinner? Vennligst hjelp meg .....  Tusen takk !!!!!!!!!!! |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
nicleo
| 10 oktober 2004 2:37 Matlab & TMS320C6711 problemer ... | | |
|
| | Jeg antar du bruker slags TMS320C6711 DSK eller EVM. Kan du pls gir oss Ventor av design kit eller evaluering kit? Fordi vi ikke vet detaljene på de to 80-pinners kontakter. Dessuten pls stat versjon av CCS og også Matlab. |
|
| Tilbake til toppen | |
 |
sumei
| 10 oktober 2004 16:45 Matlab 6 & TMS320C6711 DSK | | |
|
| The Matlab Jeg er Matlab 6; DSP er TMS320C6711 DSK av CCS versjon 1.23. Kan du hjelpe meg å løse problemet som jeg hadde nevnt i min 2dre melding dataarket kan finnes i: h ** p: / / www.kanecomputing.co.uk/pdfs/spru197d.pdf
Neste gang ikke spre spørsmål over bordet, holde dem i samme innlegg om de er beslektet. Jeg fusjonerte emner i en stolpe, neste gang du får en advarsel. Cluricaun
|
|
| Tilbake til toppen | |
 |
kesavay
| 02 februar 2007 15:17 Re: skjematisk diagram av L293DNE H-broen kontrollerende DC mot | | |
|
| hi hver kroppen Jeg bruker TMS320C6711 for kontroll invertert pendel. Jeg vil vite hvor kan jeg få den PWM (Control signaler) utganger fra DSK. behage hjelpe i dette tilfellet. Jeg vil være veldig takknemlig for deg. kesava calvin.vaus (at) gmail.com |
|
| Tilbake til toppen | |
 |