elektronikkindustrien forum

Regler | Recent posts | emnet RSS | Søk | Registrer | Logg inn

Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby Circuits og små prosjekter Problemer -> Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver
Forfatter Melding
abasir

Hjalp: 1
Sted: Malaysia

Post 30 november 2004 8:55

Jeg kom over følgende nettsted (http://hem.passagen.se/communication/supertuner.html) med TV-tuner som kommunikasjon mottakere. Tuneren nevnt er vanskelig å kilde nå. ) : Med tilgjengeligheten av billig TV-kort for PC (med innebygd tv-tuner gi ut video og lyd direkte), kan følgende gjøres (tuneren vil bli fjernet fra PCB og kontrolleres direkte med mikrokontroller / PC via I2C):

TV Tuner Videoutgang -> Mixer (med DDS LO) -> 455kHz filter -> demodulator (FM, AM, CCW, etc) -> Audio.

Hovedårsaken til h (at) ck er å tillate 1Hz vedtak om å endre frekvensen. De fleste tunere bare tillater 50kHz oppløsning.

Takk & hilsen
Tilbake til toppen
IanP

Hjalp: 1542
Sted: West Coast

Post 30 november 2004 9:25

Re: Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver

Jeg tror ikke du kan gjøre det på denne måten.
Utdataene fra TV-tuner fra datamaskinen kortene er baseband videosignalet (etter AM-Demodulation) og vil bli usless for deg.
Tilbake til toppen
cozturk

Post 30 november 2004 11:06

Fine tunning kan være nyttig for Audio IF scenen. Så vi kan gå i 50kHz trinn. For FM-radio-modus, kan mottakeren trinn gjøres 31kHz. og det kan bli redusert for endring 4MHZ xtall til 3.58MHZ også.

Selvfølgelig kan vi ta IF signal fra blandebatteri IC til AM demodulating og for våre smale band IF scenen. Kanskje En billig AM / FM-radio kan brukes. Jeg prøvde det for FM demodulating. Vellykket. Men AM ikke testet. Radioer LO bør tunned for 30 MHz.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=97874&highlight =
Tilbake til toppen
abasir

Post 30 november 2004 15:42

Re: Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver

IanP skrev:
Jeg tror ikke du kan gjøre det på denne måten.
Utdataene fra TV-tuner fra datamaskinen kortene er baseband videosignalet (etter AM-Demodulation) og vil bli usless for deg.

Takk for å fremheve det over til meg. Jeg skal snuse åpner tuner modulen og ta VIF-utgang for oppgaven. Enhver god side som beskriver TV-tuner operasjoner? Jeg har alltid vært 'digitale' så dette RF ting er ikke mitt domene Smil
Tilbake til toppen
Google
AdSense
Google Adsense

Post 30 november 2004 15:42

Annonser

Tilbake til toppen
abasir

Post 12 desember 2004 7:07

Gurus,

Kan jeg bruke intercarrier signal i stedet for VIF? Mottakeren har jeg bruker TDA9801 at produksjonen video / audio intercarrier. Jeg har tenkt å bruke intercarrier, bland det med DDS signal og fôrer utgang til 5.5MHz filteret og FM DEMOD enhet av TDA9801. Ønsker ikke å gjøre om kretsen allerede der Smil

Takk
Tilbake til toppen
Arabiske versjonen Bulgarsk versjon Catalan versjon Tsjekkisk versjon Dansk version Tysk versjon Gresk versjon English version Spansk versjon Finsk versjon Fransk versjon Hindi versjon Kroatisk versjon Indonesisk versjon Italiensk versjon Hebraisk versjon Japansk versjon Koreanske versjonen Litauisk versjon Latvisk versjon Nederlandsk versjon Norsk versjon Polsk versjon Portugisisk versjon Rumensk versjon Russisk versjon Slovakisk versjon Slovensk versjon Serbisk versjon Svensk versjon Tagalog version Ukrainsk versjon Vietnamesisk versjon Kinesisk versjon
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Hovedsiden -> Hobby Circuits og små prosjekter Problemer -> Bruke TV-tuner som front-end for Communication Receiver
Side 1 av 1

subj

text

Alle klokkeslett er GMT 1 Hour
Lignende emner:
FM-tuner front end design-Primer nødvendig. (10)
RF front-end, og tuneren er samme konsept? (1)
Hjelp i mottakeren grensesnitt design_which BPF skal jeg bruke (5)
Mottaker Front-End, "Phase Shifter"? (11)
Hvordan lage en BPSK mottaker ved hjelp av en AM-tuner? (2)
Forskjellen btw Tilbake slutten og Front end in VLSI (5)
Effektiv IC front-end til back-end-verktøy (1)
hva er front-end og back end? (3)
Front end og back end? (6)
Front-end til Back-end overgang (8)

Abuse | | Administrator | | Moderatorer | | Støtt oss | | sitemap
topic RSS