Åpne tranistors og spenningsnivåer

Y

Yarrow

Guest
Hei

Jeg har noen problemer med å forstå hvordan transistorer som er åpne til enhver tid påvirker spenning.Hvis du ser på vedlegget transistorer M79 (PMOS) og M66 (NMOS) er alltid åpne.Det er en DC Aktuell (2-3nA) går gjennom strengen gitt M4.Videre M1 er åpen når M41 er lukket, og motsatt.Dette gjør spenning mellom M1 og M41 (kan kalle det node N) å stige og falle.

Så, det jeg ikke forstår er hvordan M79 (åpne) og M66 (åpen) påvirke spenning på node N. Kan disse åpne transistorer anses som "moscap"?

Det jeg observerte da inkludert M66, spenningen nivå node N øker når M41 er lukket og M1 er åpen.Hva kan være årsaken til dette?Økt motstand mot bakken?

Basert på simulering resultater, bruk av M79 gjør spenning på node N å gå høyt raskere og dermed reduserer forsinkelsen.Noen har noen ide hvorfor?Tnx på forhånd
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Yarrow wrote:

Hvis du ser på vedlegget transistorer M79 (PMOS) og M66 (NMOS) er alltid åpne.
Det er en DC Aktuell (2-3nA) går gjennom strengen gitt M4.
Videre M1 er åpen når M41 er lukket, og motsatt.
Dette gjør spenning mellom M1 og M41 (kan kalle det node N) å stige og falle.

Tnx for svar og beklager det forvirrende betegnelser ..

En annen ting jeg la merke til var at ved å dimentioning i M66 høyre, vil det være en votage V> 0, på drain terminalen på M66 som forårsaker spenning på node N å gå høyere da uten M66 når M41 er lukket og M1 er åpen .Dette resulterer i lavere strømforbruk siden node N er nærmere Vdd ..

Jeg er nødt til å se mer i PMOS Transistor (M79), somhow forsinkelsen reduseres med Transistor stede.Jeg må bare finne ut hvorfor ...

Yarrow wrote:

En annen ting jeg la merke til var at ved å dimentioning i M66 høyre, blir det en spenning V> 0 på drain terminalen på M66, som gjør at spenningen på node N å gå høyere enn uten M66 stede når M41 er lukket og M1 er åpen .

Enhetene er lineære og symmentric, men jeg prøvde å vende Transistor slik at kilden er plassert mot Vdd.Det var ingen forskjell, som forventet.

Men jeg gjorde en transient simulering og jeg står korrigeres når jeg sier at PMOS Transistor (M79) reduserer forsinkelsen.Egentlig det øker forsinkelsen litt, men bidro til et signal nivå økning i forhold til situasjonen når Transistor
isnt stede.

Jeg lagt ved en graf som viser dette.Orange er fargen er med M79, og lilla er uten M79.Den nederste grafen er dataene fra en inverter.Som du kan se utdataene for inverter, når M79 er inkludert er mye hyggeligere da tilfellet når M79 er utelukket.

Basert på simulering resultater tilfellet når M79 er inkludert gir mye bedre resultater når du kjører Monte Carlo simuleringer ved lave temperaturer (<40 grader)

Jeg har vært å søke om denne effekten kan være relatert til cascode gjeldende speil, men jeg kan ikke finne en link som gir mening ..
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Yarrow wrote:

Orange farge med M79, og lilla er uten M79.
Den nederste grafen er dataene fra en inverter.
Som du kan se utdataene for inverter, når M79 er inkludert er mye hyggeligere da tilfellet når M79 er utelukket.

...

Jeg har vært å søke om denne effekten kan være relatert til cascode gjeldende speil, men jeg kan ikke finne en link som gir mening ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back