ønsker å demontere gamle tv for sine elektron pistol

L

lynx_phoenix

Guest
Jeg har en ekte gammel tv som ikke fungerer i henhold til de menneskene som gav den til meg. Jeg har allerede åpnet dinosaur opp og de fleste av sine vakre muggen der inne, masse støv og sånt. hva jeg er interessert i er elektronet pistol (uten skjerm), strømforsyningen og kanskje noe annet som kan være interessant og nyttig, men ikke de gamle PCB ofcourse. på disse har jeg noen spørsmål. Jeg har sjekket på nettet og synes det er helsefarlig med fosfor og noen andre kjemikalier som brukes til skjermen tror jeg. vurderer det er et vakuum på innsiden av skjermen, ville skille pistolen fra skjermen ender opp med å spre farlige ting hele rommet mitt, siden luften ville rush inn og rokke ved den? er det en måte å gjøre dette sikkert, hvis i det hele tatt? pistolen sitter fast ganske tight til trakten (ser ut som sin limt der) og jeg er ikke sikker på om jeg kan finne ut hvordan de skal komme ut. er det en "vanlig måte" å gjøre det, eller skal jeg bare prøve å dra den av med brute force? også synes strømforsyningen til skrus og sveises på ting så jeg kunne glemme det, men er det noe annet som er unikt for disse gamle TV-er som kan være av interesse? Jeg er bare scavenging for deler egentlig. takk

Ja, er det farlig å bryte en TV tube. Risikoen for å skade deg selv (og mennesker i nærheten av deg) er muligens mer enn "verdien" av elektron gun Hva vil du gjøre med "elektron gun"

Du vet, at et elektron pistol kan bare brukes i et høyt vakuum? Det er ikke veldig vanskelig å demontere det fra en TV CRT, men du trenger også et vakuum beholder med en elektrisk feed-gjennom, og en høy vakuumpumpe å betjene den. Mulige implosjon er den mest alvorlige sikkerhetsrisiko ved håndtering CRT. Såvidt jeg husker, de fleste CRT har en pumpe dyse under kontakten, som kan klippes til lufte dem trygt.

Cutting evakueringen pip kan fortsatt pop røret. Metoden som brukes kommersielt når røret er å ha en ny pistol montert men beholde den eksisterende fosfor er å bore et lite hull (<1mm) i halsen, så nær pinnene som mulig. En vanlig drill vil ikke fungere på glass du trenger en som sliper snarere enn kutt glasset. Tuller ikke, er en god kilde til disse en tannlege, når de begynner å bære, tannlege vil erstatte dem, men de vil fortsatt kutte glass-og keramisk mange flere ganger. Fjerning av halsen er normalt gjort ved å score en ring rundt det da å banke den forsiktig, vil det snap på ringen og komme unna intakt. Brian.

@ Klystron - ville bare skattekart den til senere, jeg har ingen intensjon om å bruke det i øyeblikket. når du sier "risiko" er risikoen det på grunn av implosjon eller kjemikalier? Jeg spør fordi implosjon jeg kan håndtere med forholdsreglene, men hvis giftige kjemikalier fra innsiden av skjermen blir luftbårne, siden jeg er hjemme, vil jeg heller unngå operasjon helt. @ Fvm - ja, jeg gjorde litt søking før du prøver det, bare å sørge for at det var bruk for å gjøre det etter fjerning elektronet pistol selv. som jeg ikke tenkt å bruke det med en gang, er alt jeg er interessert i en arbeidende del. Men jeg leste at erstatte den interne filament av pistolen med ett laget av en annen legering kan gjøre det arbeidet utenfor et vakuum. Jeg husker ikke hvordan det var berettiget, men det virket troverdig. @ Mellem - takk for info, men som jeg ikke bryr til service på tv, men bare ta sin elektron pistol, ville fvm metode fortsatt arbeide for det? er det noen fare foruten mulig implosjon? Jeg har lagt merke til noen tape og virkelig tykk lim rundt halsen som jeg antok holdt pistolen der, men nå som du nevner hull, er det mulig teipen dekker gamle hull? de er ganske symmetrisk rundt halsen, så jeg tror ikke det, men siden jeg ikke har en drill, ville det være praktisk å finne et gammelt hull og bare åpne den: P

Jeg leste at erstatte den interne filament av pistolen med ett laget av en annen legering kan gjøre det arbeidet utenfor et vakuum
CRT rørene har indirekte oppvarmet katode, kan jeg knapt forestille meg hvordan du bytter filament med DIY teknikker. Og du fortsatt ikke vil være i stand til å operere et elektron pistol ved atmosfærisk trykk med en gratis sti lengde på rundt 100 nm.

høyre, så jeg antar det ganske meningsløst å gå gjennom alt arbeidet og fare for å få et elektron pistol som jeg sannsynligvis skrånende bruk uansett. Jeg antar jeg bare skrap de tv og gjøre et søk på hvordan du faktisk lage et elektron pistol i tilfelle jeg er interessert i fremtiden takk for alle svar folkens!

Jeg ville ikke engang tenke på å redde pistolen for senere. Bortsett fra den åpenbare vanskeligheten med å trenger et vakuum og noen svært høye spenninger å gjøre det gjøre noe nyttig, vil så snart luften når katoden den vil oksidere og miste effektivitet og magnesium gettering mislykkes. Når et nytt elektron pistol er montert for å reparere et rør, har det å bli pumpet til nær vakuum tilstand og deretter den interne magnesium ringen er antent i en induksjons ovn. Det er en gang prosesser, kan det ikke gjentas, er at pistolen ubrukelig så snart luften når det en gang til. Brian.

lol overlate til meg å bære og holde en stor ubrukelig tv for å få en del dvs ubrukelig når fjernet: P uansett, antar jeg som legger seg det for godt - gamle tv -> junk merketråd som løst

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back