L
lynx_phoenix
Guest
Jeg har en ekte gammel tv som ikke fungerer i henhold til de menneskene som gav den til meg. Jeg har allerede åpnet dinosaur opp og de fleste av sine vakre muggen der inne, masse støv og sånt. hva jeg er interessert i er elektronet pistol (uten skjerm), strømforsyningen og kanskje noe annet som kan være interessant og nyttig, men ikke de gamle PCB ofcourse. på disse har jeg noen spørsmål. Jeg har sjekket på nettet og synes det er helsefarlig med fosfor og noen andre kjemikalier som brukes til skjermen tror jeg. vurderer det er et vakuum på innsiden av skjermen, ville skille pistolen fra skjermen ender opp med å spre farlige ting hele rommet mitt, siden luften ville rush inn og rokke ved den? er det en måte å gjøre dette sikkert, hvis i det hele tatt? pistolen sitter fast ganske tight til trakten (ser ut som sin limt der) og jeg er ikke sikker på om jeg kan finne ut hvordan de skal komme ut. er det en "vanlig måte" å gjøre det, eller skal jeg bare prøve å dra den av med brute force? også synes strømforsyningen til skrus og sveises på ting så jeg kunne glemme det, men er det noe annet som er unikt for disse gamle TV-er som kan være av interesse? Jeg er bare scavenging for deler egentlig. takk